Är det okej att ha rosa cykelkläder som man?

Team Lampres blå/rosa kläder är alltjämt de snyggaste. (Wilier.) ...Och nu gissar jag Lampremannen dyker upp!
Kan "tyvärr" inte fylla ut min likt Lampremannen men håller med. Den är riktigt snygg.
20221025_151632.jpg

Jag säger som Carl Bildt: Frågan är fel ställd.

Det är inte själva färgen som avgör, utan nyansen. Är det en nyans av skärt som passar dig är det självklart okej att bära skära cykelkläder. Annars är det självklart inte okej. Inte utseendemässigt i alla fall. ☺️

Det är knappast någon som kommer tycka att du är lite coolt normbrytande för att du sätter på dig ett par fula strumpor. Rosa är skrikigt och oftast inte speciellt snyggt. Ta hjälp av din fru om du är osäker.

Ja självklart. Det är väl en ickefråga?

Och vidare, ja självklart. Rosa syns mycket bättre än alla mörka blå-grå-grön-svarta nyanser och sticker samtidigt ut bland alla varselgula västar. Kör med mer rosa!

Hmm, en tröja med lite rosa inslag går bra och kan vara snyggt, sålängesom man har svarta byxor och en sliten blå el svart keps.

Nämensåatt. För att ”bryta normer” vad det nu är, så får man nog lov att gå liite längre ut på skalan än rosa. Typ genomskinligt eller nät-helkropps-dräkt?
(Möjligen frack?)

Om jag hittar en snygg rosa tröja eller skjorta till stigcyklingen köper jag den. Har redan rosa handtag och tubelessventiler på cykeln. De flesta bryr sig inte, en del tycker det är coolt, och några få brinner det säkringar hos.

Historiskt har det ju varit en manlig färg, bara sista 70 åren som ja, såklart, inflytande från USA ändrat det. Rosa har alltid varit och kommer alltid vara manligt!
Och ljusblått var bebisfärgen. Nu är väl trenden lätt motsatt. Men som allt mode, trender kommer o går, vare sig man vill eller ej.

Hur snabb måste man vara för att få ha rosa cykelkläder och vem bestämmer det?
Hur snabb måste man vara för att få cykla naken?
Det är även ok om man är tillräckligt långsam eller tillräckligt lagom snabb.

Edit: vi har väll lite lagar som kan ställa till det för de som önskar cykla naken? Trist

Jag tänker Rosa cykelkläder, hänga på pinkbike och så har man säkert en rosa Rose cykel och dricker rosé. Sen har man säkert en rosa katt, mjau!
images

Hur snabb måste man vara för att få cykla naken?
Om vi stryker ordet "få" så kan du välja fart själv enligt nedan.

För att cykla naken måste du vara snabbare än lagens långa arm om du vill slippa besväret med att ha kontakt med rättsväsendet. Vill du ha kontakt med rättsväsendet så cykla sakta.

Låter vi "få" vara kvar så beror det på vem du frågar. Vi som inte frågar väljer själva...

Om vi stryker ordet "få" så kan du välja fart själv enligt nedan.

För att cykla naken måste du vara snabbare än lagens långa arm om du vill slippa besväret med att ha kontakt med rättsväsendet. Vill du ha kontakt med rättsväsendet så cykla sakta.

Låter vi "få" vara kvar så beror det på vem du frågar. Vi som inte frågar väljer själva...
Älskar uttrycket ”lagens långa arm”. Ville bara säga det.

(Älskar också Hasse Alfredssons ”Lagens långa näsa”.)

Tillbaka
Topp