Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
varmens manual säger att man ska en distans på båda sidorna. Tar och bort den på icke drive side så ser det bra ut. Tror jag kör så.
Går lås brickan i lilla hålet som den ska?Klickar lås brickan in så är det rätt
Följde med två plastringar. Aldrig sett denna lösning. Hade tidigare FC-M6100-1 och den saknade distanser. Verkar vara så man får 55mm kedjelinje istället för 52mm.Vad menar du med "distans på vevarmen"?
Tror att man aldrig ska har distanser på vevaxeln. Man kan behöva distanser på vevlagret beroende på bredden av vevlagerhuset.
Följde med två plastringar. Aldrig sett denna lösning. Hade tidigare FC-M6100-1 och den saknade distanser. Verkar vara så man får 55mm kedjelinje istället för 52mm.
ur manualen:
Visa bilaga 553495
sätter man dit båda så blir det som min första bild. Även efter man spänner ihop med cap.
Jag började mäta lite hur mycket kontakt man hade med distanserna på. Är endå 1 cm kontakt (13mm räfflad yta totalt) och lär försvinna någon mm till när cap skruvas på. Är nog helt korrekt med två distanser.Då antar jag att m6120 har 6 mm längre vevaxel än icke-Boost versionen, men samma vevarmar.
För att vara säkert kan du kontrollera om vevarmar verkligen är m6120 och distanser är 3 mm tjocka.
Jag skulle tänka att gapet måste vara mindre. Du kan titta var pinnen av brickan hamnar, som Coffee skriver.
Du har inte också bytt vevlager och använt distanser där som inte behövs?
Jag började mäta lite hur mycket kontakt man hade med distanserna på. Är endå 1 cm kontakt (13mm räfflad yta totalt) och lär försvinna någon mm till när cap skruvas på. Är nog helt korrekt med två distanser.
Hade en vevparti FSA Comet som faktiskt hade en plast bricka för att fylla gapet (och jag tappadebort den på första självservice ?).