Jag kan bara ge dig rådet att hålla ut... Bry dig inte om "bråttomfolket" som susar förbi dig.. När jag åter började cykla igen, efter många år bakom styret på motorcykel var jag då inte speciellt tränad.. Kände mjölksyran bara efter 2km.. Sen hittade jag något att ha som mål på mina turer, naturfotografi.. Cykeln, som senare blev en MTB jag byggde ihop var den som kunde ta mig till de platser som jag ville se.. Jag har en annan MTB idag, ingen värsting utan ett hembygge med delar från alla möjliga håll.. Förvånas över hur jag orkar ge mig iväg på långturer som 32km förra veckan.. ( Fick dessutom leda cykeln på viss sträcka av en vandringsled, så bra i skogen är jag inte ännu.) Håller inte direkt nån högfart på de grusvägar jag far runt på, stannar och brukar ha med mig nått att käka på nån fin plats halvvägs av rundan.. För mig som inte är den fysiske personen handlar det om att hitta något kul mål. Prova nya vägar, skogsvägar.. Upplevelsen att få vara ute, då laddas min energi.. Hoppas du kan finna den där grejen som gör att kicken, du bara längtar efter att få ge dig ut på nästa tur igen.. Har börjat med den där "nördiga" hobbyn geocaching för att få fler mål på mina turer, då jag börjat få lite slut på ideér när det gäller ställen att fota på.. Så rådet jag kan ge dig, ta inte för långa rundor i början.. Håll ett lagom tempo som känns bra men inte på för höga växlar.. Bättre öka längden lite sakta vartefter du är sugen.. Tävla mot dig själv istället för att bry dig om de som vill verka värst, har själv stött på såna som vill förringa mina åkturer och påstå deras egna är så mycket längre.. Inte precis motiverande..
Ha en bra cykelsommar!
/Vilzen