Är ni också sjuka (inte i huvudet) nu ?

eucalyptus

Aktiv medlem
Jävla skit fan.

Först covid 2-3 veckor. Frisk - ish 1 vecka och nu pang tillbaka till skiten igen med halsont från helvetet.

Ja, folk springer till jobbet sjuka som fan men försöker att undvika dessa personer men tydligen inte bra nog

Eller är det luften från Köpenhamn som sveper över Malmö med influensa och andra danska könssjukdomar?

Dricker inte juice längre och har pepparkakor på frukostmackan så kanske är fel på kosten.

Inte så mycket trängsel där ute, när det håller sig under -15. River rent i luftrören, när man har mera "bråttom". Pussas med en och samma människa, så vi är synkade. -Men visst finns det sjuka människor!
20231121_140933.jpg

Bara snuvig. Näsan är känslig för hasselpollen som börjar redan november i nederländerna och till viss del al och hassel från tyskland som kommer nu i december och sprider sig hitåt med vindarna.

Peppar, peppar... Kollegor hemma höger och vänster, knaprar D-vitamin, vet inte om det hjälper eller om det är lika vidskepligt som "peppar, peppar" men har klarat mig rätt ok så här långt.

En kollega har varit hemma. Hög feber i några. En annan kollega hade ont i halsen häromdagen. "Hoppas att det inte är nåt." Samma kollega som gav mig covid första svängen (hans fru hade covid). Och jag hann smitta första kollegan innan jag fick mina symptom (stannade hemma). Det är saligt att giva? Än så länge inga symptom.

Samma här. Ja, troligen dansk luft och danskt snusk. Nu när du säger det åt jag faktiskt på cantina i huvudstaden precis innan det gick åt helvete.

Jupp hela familjen har gått igenom hosta, snuva och hals. Nu är det min tur.

Folk som kan stanna hemma utan att förlora pengar (pga värdelöst kontrakt) måste stanna hemma och SLUTA hosta i händerna.

Jag har gjort vänsterhanden till smutsig, alla dörrar, kundvagnar, knappar osv görs med vänster och högerhanden förblir så bakteriefri som det går.

Förmodad covid. Feber/frossa i 4 dagar för 1 1/2 vecka sedan. Fortfarande slemhosta, sus i huvudet och sover mkt.

Höll på att svimma när jag tog en promenad i helgen. Man får lite udda tankar då. Ska jag sätta mig ner på huk så jag inte slår mig när det svartnar? Ska jag be ngn om hjälp så jag inte tas för en trött uteliggare (har inte rakat mig på 2 veckor)? Men man som jag är så flämtade jag hela vägen hem och slängde mig i soffan med rosslande hosta.

Märklig känsla men det är på väg att gå över nu känner jag. Jag ger det en vecka till innan jag går till jobbet. Tog ändå 5:e sprutan för ett par månader sedan. Förmodligen sockerpiller. Har inte träffat någon dansk snusktant.

Har nyss blivit av med konstant huvudvärk/bihålekrångel som jag fick innan midsommar, så nu är det väl bara att vänta på nästa käftsmäll. Med en unge i lågstadiet så är det väl inget som går att ducka för...

Höll på att svimma när jag tog en promenad i helgen. Man får lite udda tankar då. Ska jag sätta mig ner på huk så jag inte slår mig när det svartnar?
Ibland får jag blodtrycksfall. Har lärt mig att känna igen det hyfsat och sätter mig ner eller lutar mig lite snyggt mot nåt (så att jag skulle rasa/drösa ner istf att falla okontrollerat). Borde funka även för dig.

Ibland får jag blodtrycksfall. Har lärt mig att känna igen det hyfsat och sätter mig ner eller lutar mig lite snyggt mot nåt (så att jag skulle rasa/drösa ner istf att falla okontrollerat). Borde funka även för dig.
Jag har oxå lågt blodtryck och det kan flimra lite när jag reser mig snabbt. Håller med om att sätta sig ner på huk funkar men det ser lite lustigt ut att göra det mitt på Avenyn. Bättre att chansa och hoppas på det bästa. Har funkat hittills. ?

Jag har oxå lågt blodtryck och det kan flimra lite när jag reser mig snabbt. Håller med om att sätta sig ner på huk funkar men det ser lite lustigt ut att göra det mitt på Avenyn. Bättre att chansa och hoppas på det bästa. Har funkat hittills. ?
Kan du inte låtsas knyta skon, eller nåt? :) Jag har bara tippat två gånger. Bägge gångerna landade jag mjukt. Bara en gång såg nån det. En gång är ingen gång!

Har just nu min första covidrunda. Väldigt konstiga symptom. Vaknade i lördags med feber och ont i ryggslutet samt att mina favoritfrukostbullar smakade annorlunda. Ringde vårdcentralen som misstänkte urinvägsinfektion men skulle avvakta. Samma under söndagen men aningens hostig. Tog ett test och jodå covid.

Den huvudmisstänkte är en kvinna på jobb som uppmanades att gå hem eftersom hon var braksnuvig och vi har trångt på jobb men hon vägrade.

Bor i en liten håla, men iofs i vindriktningen från Danmark vid västlig vind. Har haft en omgång covid för typ 1,5 år sedan. Klarat mig hittills i denna vågen.
Tagit 2 sprutor, senaste för nog 2 år sedan, så ska se till att ta en nu.

Men i våras var jag väldigt trött, och även nu i höst om än inte lika mycket. Lurar lite på om det kan vara långtids-covid (efter en knappt märkbar covid-släng isf). Eller så har ålderdomen helt hänsynslöst slagit sina klor i mig.

Vafan, här hade man sett fram emot att få beklaga sig över att man är sjuk i huvudet! ?

Jag har inte vaccinerat mig mot covid på minst två år, eftersom jag är helt säker på att vaccinet fick mig att bli vrålsjuk och mer eller mindre sabbade mitt liv under lååååång tid. Ändå har jag ännu inte varit covid-positiv en enda gång. Fast jag misstänker att jag haft det ändå, bara inte i luftrören och därför förmodligen inte går att se med prov i just luftrören. Det kan visst sätta sig lite var som helst i kroppen.

Edit: Och nej, jag är inte "anti-vaxxare". Men jag ska definitivt inte ta oprövade läkemedel igen i framtiden. Inte i ett land där vården låtsas som ingenting när det visar sig att folk blir sjuka av skiten.

En tredje kollega har fått kraftiga reaktioner på covidvaccinet. Inte helt oväntat var hans covidsjukdom (som han fick först) betydligt värre än vaccinet. Det är liksom så det funkar. Covid är lurigt. Vaccin, och reaktioner på det, är inget konstigt.

Det är folket som går till kontoret fast dom är sjuka det är fel på.

Som en kollega sa till mig då jag påtalat att han lät väldigt sjuk och kanske borde gå hem " - Jag är inte sjuk, jag har bara ont i halsen".

Fiffigt.
Min mamma som själv var lärare och morfar i sin tur rektor hjärntvättade mig men jag har faktiskt skärpt mig i vuxen ålder, helst skulle man ha ca >39 i feber innan det eventuellt var ok att inte gå till skolan, en sorts lägesbedömning på misärskalan. ?
(avdelning traumatiska barndomsupplevelser)

Obestämbar trötthet som inte vill släppa. Tror jag hade Covid för ett tag sedan men nu, inget halsont, snuva eller liknande. Bara jäkligt trött. Hellre rejält sjuk och så är det över än att sega runt.

Förkylnings/influensa-symptom sedan en konstaterad rejäl Covid med en av de nya muterade varianterna i juli. Ont i halsen (som under själva infektionen), snuva, trött som döden och som lök på laxen jäkligt ont igen hela tiden nu när kroppen mår skit (se misärtråden). Fick diagnosen post-Covid för någon vecka sedan, ska förhoppningsvis läka ut på 6 månader är tanken. Inga av de riktigt grova problemen och läkaren tycker jag ska jobba på som vanligt om jag orkar.

Men hur vet man om man har en vanlig smittsam förkylning samtidigt om man ändå har förkylningssymptom hela tiden :unsure:

Var i myrstacken och drog på mig något influensaliknande. Började långsamt med halsont i 2 dagar, sedan sjuk med feber i 7 dagar, krasslig med hosta och snor i 5 dagar till. Nu 16 dagar efter första symptom är jag öppen för lätt fysisk ansträngning igen.

Har varit väldigt många förkylningar den här hösten, och en vända med förmodad covid. Hade lite känningar igår så jag jobbade hemma idag men ta i trä så verkar det vara falsklarm. Får väl pallra mig in till pesthärden imorrn.

Har just nu min första covidrunda. Väldigt konstiga symptom. Vaknade i lördags med feber och ont i ryggslutet samt att mina favoritfrukostbullar smakade annorlunda. Ringde vårdcentralen som misstänkte urinvägsinfektion men skulle avvakta. Samma under söndagen men aningens hostig. Tog ett test och jodå covid.

Den huvudmisstänkte är en kvinna på jobb som uppmanades att gå hem eftersom hon var braksnuvig och vi har trångt på jobb men hon vägrade.
Om du är säker på att det var hon så skickar du en faktura på mellanskillnaden på degen du förlorar när du är hemma.?
Vi har samma problem i min bransch , bygg, många egenföretagare och inhyrda och ingen vill förlora pengar men de tänker som sagt inte på att andra drabbas?.

Inne på min 7de el 8de vecka nu med trötthet, lite snuva och lätt öm i kroppen för det mesta, whiskey hjälpte inte...ska på stark ölen o spriten en sväng till på lördag..se om det släpper annars vette fan.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp