Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bäst är min Fairlight Strael. En skön cykel som tog mig Uppsala- Trondheim och tillbaka.
Sämst är tempostyrena som knäckte musklerna i ryggslutet på UTU.
Håller med om lövtunna Vittoria! En liten kvist gick rakt igenom däcket mitt på, där det är som tjockast!Bäst: Min Orbea Oiz jag köpte i december och fick hem lagom till midsommar. En riktig uppgradering från min tidigare Intense Sniper
Anus: Vittoria Barzo och Mezcal. Helt värdelösa så fort det blev blött jämfört med Schwalbe Racing Ray och däcksidor tunna som en kondom trots snarlik vikt som Racing Ray. Har inte haft så många punkteringar som med dessa skitdäck.
Nja. Min tidigare landsvägscykel som jag jämför med är en 10 år gammal Carrerra plastram med lite kolfiber (så jag har inte så mycket att jämföra mot) men jag slår nya personrekord på Strava. När en 60-åring (som bara myscyklar) slår en 50-årings tider (som pressade för bra tider) på Strava kan cykeln inte vara helt värdelös.Dåligt köpande i året då. I #24 är en Strael sämsta köpet.
Tycker de rullar snarlikt. Men det är ju svårt att avgöra själv.Håller med om lövtunna Vittoria! En liten kvist gick rakt igenom däcket mitt på, där det är som tjockast!
Hur rullar de jämfört med Racing Ray tycker du?
Min brand x går att shimsa till mindre slaglängd.Köpte en Brand-x dropper till pojken igår.
I teorin bästa köpet, men kommer den vara för lång för honom (100mm hiss) och kommer han vara tillräckligt tung för att trycka ner den?
Känns som det kan både floppa och flippa i vår när vi provar.
Bästa uppgraderingen 2022, var tvetydigt en 11-delad XT drivlina. Växlar som en dröm jämfört med tidigare GX 12-delat.
Sämsta köpet var att köpa fel distansbricka till mitt nav vilket gjorde att jag var utan bakhjul onödigt länge.
(Varför gick jag inte direkt till cykelhandlaren utan att envisas med näthandel?)
Försökte koppla Apple klockan till min Garmin med en HRM app men det funkade dåligt. Så beställde en TICKR Fit som ska dyka upp innan helgen förhoppningsvis :)Bra där, jag köpte ett TICKR Fit från Wahoo som jag har på armen och det funkar jättebra.
Jag ändrar mig. Det funkar inte alls bra nog utomhus, när det studsar och man spänner armarna blir det plötsligt ganska otillförlitligt. För lugna aktiviteter (tex inomhuscykling) står jag dock fast vid min rekommendation.Efter några år med besvikelser från Polar måste jag skriva att det bästa cykelrelaterade köpet 2023 (jag vet tråden är från 22 och året är 24 nu men det finns nog med trådar på Happy redan tänker jag) är Polar Verity sense pulsmätare. Mäter exakt lika som Polar H10 bröstbälte men med 3 sek fördröjning vilket jag kan leva med. Dock aldrig problem med kontakten, gör inget om man är osvettig eller kall. Mycket bekvämare än bröstbälte dessutom.
Tickr Fit har jag, den har funkat hur bra som helst. Köpte nytt band till den för ett tag sen.Jag ändrar mig. Det funkar inte alls bra nog utomhus, när det studsar och man spänner armarna blir det plötsligt ganska otillförlitligt. För lugna aktiviteter (tex inomhuscykling) står jag dock fast vid min rekommendation.
Vad var det du inte gillade med handskarna och vilken modell var det?Till skillnad från någon föregående talare så utnämner jag Magura Vyron till mitt bästa köp 2022 (eller var det sent 2021). Som god tvåa kommer - överraskande för mig själv - kickrbike.
Sämst var nog handskar från 45 nrth.
Jag ändrar mig. Det funkar inte alls bra nog utomhus, när det studsar och man spänner armarna blir det plötsligt ganska otillförlitligt. För lugna aktiviteter (tex inomhuscykling) står jag dock fast vid min rekommendation.