Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, om man har ett reservhjul monterat bak på tvären som på en gammal jeep kan det ju funka fint med röda.staine sa:Jimel sa:staine sa:Jag tänker att fälgen skymmer reflexerna en del, kanske fr.a bakifrån då bakhjulet inte svänger.
Eftersom dom är vita bör dom väl inte synas bakifrån?
Sant! Borde finnas röda för bakhjulet?
JTF sa:Ja, om man har ett reservhjul monterat bak på tvären som på en gammal jeep kan det ju funka fint med röda.staine sa:Jimel sa:staine sa:Jag tänker att fälgen skymmer reflexerna en del, kanske fr.a bakifrån då bakhjulet inte svänger.
Eftersom dom är vita bör dom väl inte synas bakifrån?
Sant! Borde finnas röda för bakhjulet?
Köpte fr Gearb förra året (drygt 400) och bara lampan i år (drygt 150) och ingen problem med kvalitén men lång leveranstidBeowulf Agat sa:Ni som använder BT40, har ni beställt via ledlysen.se eller t.ex gearbest.com?
Det sistnämnda är ca halva priset mot ledlysen.se men har längre leverans och kanske blir krångligare vd ev garantiärenden?
Vad har ni för tankar kring detta :)
kais01 sa:revtronic säljer även direkt på egen sida, på ebay liksom på amazon, samma pris kring 60 usd plus frakt och eventuell tillkommande moms. ledlysen.se har i det ljuset :) ett acceptabelt pris.
köpte två till styret och ett till hjälmen. preliminärt är jag nöjd, har dock inte stressat batterikapaciteten ännu. ska försöka komma in med lite bilder vid tillfälle.
bt40s är ju en klon själv men den har stått sig ett antal år, bara det är sympatiskt. tror den är en rätt bra kompromiss mellan vad 4 18650 batterier orkar driva, batteritid på gärna bortåt tre timmar, och låg risk för nedreglering på grund av överhettning.
fick erfara gränsen för detta när jag meckade i med att renovera en 10vxl dura-kassett i garaget, har god värme där. använde den som pannlampa, efter ca en halvtimma reglerade den ned. ett ganska bra betyg. att den skulle strypa vid mtb-användning utomhus håller jag för osannolikt.
klonen ms 872 reglerar enligt mtbr ned till 900 inom några minuter. exteriören och kylkroppen på den ser
likadan ut som kjellelampan och biltemas motsvarighet.
Luzen sa:NickPick sa:Nöter runt med en laddbar lampa från biltema när det blir vägdistans osv. Lite klent lyse med 30 lux. Om man bortser från att skruven till styrfästet repade mitt fina kolfiberstyre innan jag satte dit en liten limklick så är den sjukt prisvärd. ( http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Belysning-och-reflexer/Cykellyse-fram-2000037976/ )
Vill man betala säg runt 350 soönn, är det spanninga då?
Nu verkar den vara slut hos Athleteshop, men det finns en 80lux version för elcyklar med annat fäste till bra pris.
Vet inte om den avhandlats i tråden tidigare?
Kan det gå att modda fästet för att ha på styret då jag anser att det är bättre ha den högre? Ett batteripack borde ju gå att koppla in?
https://www.athleteshop.se/spanninga-axendo-80-xe-bike-front-light-led
pme sa:Luzen sa:NickPick sa:Nöter runt med en laddbar lampa från biltema när det blir vägdistans osv. Lite klent lyse med 30 lux. Om man bortser från att skruven till styrfästet repade mitt fina kolfiberstyre innan jag satte dit en liten limklick så är den sjukt prisvärd. ( http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Belysning-och-reflexer/Cykellyse-fram-2000037976/ )
Nu verkar den vara slut hos Athleteshop, men det finns en 80lux version för elcyklar med annat fäste till bra pris.
Vet inte om den avhandlats i tråden tidigare?
Kan det gå att modda fästet för att ha på styret då jag anser att det är bättre ha den högre? Ett batteripack borde ju gå att koppla in?
Jag har nämnda lampa. Tycker inte att den lyser lika bra som Philips gen2 men har inte jämfört dem.
Min cykel har bara skärmfäste på baksidan av framgaffeln, så jag löste monteringen med en gammal hållare till en reflex (se bild). Har en sram-ringklocka för fastsättning som styrrörsdistans som skall dit istället.
Ansluter till ett magicshine-batteri mha kapad skarvkabel och stift enligt bild.
Jag tror att ljudbilden blir bättre av en lägre monterad lampa eftersom den ljusa ytan sprids mer pga vinkeln mot marken.
Luzen sa:pme sa:Luzen sa:NickPick sa:...
...
Jag har nämnda lampa.
...
Gött att se!
Hur lång lystid fick du ut från Magicshine-batterierna? 4*18650?
HåkanC sa:Något du borde kunna prova, utan att behöva låna ihop en hoper lampor att fota, är ju lystid, laddtid och hur hanteringen av lampan funkar i vardagen.
/Håkan
Magicshine har åtminstone haft ett batteri med inbyggd spänningsindikator LCD-displayzanoii sa:Finns det andra batteripack som passar Magicshine och har indikator?
Ännu bättre, då kan man välja bra batterier från början.Rattnalle sa:Snarlika batteriboxar finns (tomma) på diverse sidor t ex eBay aliexpress m fl.
jonja sa:"Alla" klagar inte på limp-home funktionen. Det är en enda person som återkommande klagar på den, så att det ser ut som en folkopinion, om man inte noterar namnet på "alla de" som klagar. En person - en röst, gäller tyvärr inte på Internet.
Rattnalle sa:Snarlika batteriboxar finns (tomma) på diverse sidor t ex eBay aliexpress m fl.
zanoii sa:Alla klagar på Magicshines "limp home"-funktion. Min 606C (alltså den med två dioder och 1600lm som säljs i kit med massa tillbehör) saknar det och det är otroligt trist när det plötsligt blir helt kolsvart ute i skogen. Extra jobbigt iom att batteripacken inte har någon indikator. Självklart har jag alltid två lampor (och oftast extrabatteri) när jag är ute "på riktigt" men dels använder jag även lampan till tex hundpromenader och dels är det ändå jobbigt om den tvärslocknar när man cyklar.
Så det folk klagar på handlar väl mer om att funktionen är felkalibrerad (dvs triggas av att man använder förlängningskabel) än att den existerar?
Min Petzl Ultra som jag tjatar om har indikator på batteripacket och limp home som ger ca 40 minuter extra lystid. Ovärderligt! Finns det andra batteripack som passar Magicshine och har indikator?
zanoii sa:jonja sa:"Alla" klagar inte på limp-home funktionen. Det är en enda person som återkommande klagar på den, så att det ser ut som en folkopinion, om man inte noterar namnet på "alla de" som klagar. En person - en röst, gäller tyvärr inte på Internet.
Jag tänkte faktiskt att jag skulle ha gått tillbaka och kollat men hade inte riktigt tiden. :)
Rattnalle sa:Snarlika batteriboxar finns (tomma) på diverse sidor t ex eBay aliexpress m fl.
Ska kollas upp!
åhå! tack för den kais01! sådan måste man ju prova :) gillar 18650-batterier, kanske får köpa några till nudå. Så kan jag kasta några av mina billiga färdiga batteripack som ändå är helt odugliga.kais01 sa:på gearbest var den möjligen slut, men ebay hade erbjudanden, och lägre pris
https://www.ebay.com/itm/122015479767?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&fromMakeTrack=true
jansson99 sa:Är på jakt efter mindre handlampor att ha hemma. Vi bor i skogen och den här tiden på året är det svart som i ett sotararsle om kvällarna. Lösa batterier eller laddbart spelar ingen roll. Bra ljusbild med mycket ljus. Runt 500 kr.
jansson99 sa:Trådkapar lite.
Är på jakt efter mindre handlampor att ha hemma. Vi bor i skogen och den här tiden på året är det svart som i ett sotararsle om kvällarna. Lösa batterier eller laddbart spelar ingen roll. Bra ljusbild med mycket ljus. Runt 500 kr.
bohuslänning sa:Tog en bild idag på väg till jobbet på hur ljusbilden för Lupine SL A ser ut.
Väldigt bred ljusbild som sträcker sig ca 25 m framåt med en skarp avgränsning på vart ljuset slutar.
jansson99 sa:Trådkapar lite.
Är på jakt efter mindre handlampor att ha hemma. Vi bor i skogen och den här tiden på året är det svart som i ett sotararsle om kvällarna. Lösa batterier eller laddbart spelar ingen roll. Bra ljusbild med mycket ljus. Runt 500 kr.
+1JKolmo sa:bohuslänning sa:Tog en bild idag på väg till jobbet på hur ljusbilden för Lupine SL A ser ut.
Väldigt bred ljusbild som sträcker sig ca 25 m framåt med en skarp avgränsning på vart ljuset slutar.
Hmmm, det där ser ju riktigt bra ut.
bohuslänning sa:Tog en bild idag på väg till jobbet på hur ljusbilden för Lupine SL A ser ut.
SL A:n ser misstänkt lågt riktad ut på bilden. ca 1,5 % som på en bil vore väl ett bra riktmärke på landsväg. Dvs åtminstone 50-60 m från ett styre. Det har jag som riktmärke.Miracle sa:bohuslänning sa:Tog en bild idag på väg till jobbet på hur ljusbilden för Lupine SL A ser ut.
Tack! Olika förhållanden å kameror men kunde inte låta bli! :-)
Ser bra ut, ljusbilden på SL A!
SL A
har lillebrorsan D2. Trevlig laddare.502V8 sa:
Rattnalle sa:SL A:n ser misstänkt lågt riktad ut på bilden. ca 1,5 % som på en bil vore väl ett bra riktmärke på landsväg. Dvs åtminstone 50-60 m från ett styre. Det har jag som riktmärke.Miracle sa:bohuslänning sa:Tog en bild idag på väg till jobbet på hur ljusbilden för Lupine SL A ser ut.
Tack! Olika förhållanden å kameror men kunde inte låta bli! :-)
Ser bra ut, ljusbilden på SL A!
SL A
trailmig sa:Är det alltså ingen som har Garmin Varia-lampor? Tycker det är snålt med bilder och erfarenheter av dessa. Runt 2000:- helt nya är ju inte så farligt.
trailmig sa:Köpte Garmin Varia. Sjukt nöjd.
De tyska StVZO-reglerna för cykelljus är omfattande, naturligtvis innehåller de även en bestämmelse om hur ljuset från en StVZO-lampa ska riktas.Rattnalle sa:SL A:n ser misstänkt lågt riktad ut på bilden.
1,5%, på vilket avstånd då? Lamphöjden (vertikalt) i horisontalplanet, eller?Rattnalle sa:ca 1,5 % som på en bil vore väl ett bra riktmärke på landsväg.