[Artikel] Gunnar satsar på Solo-RAAM

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var Mathias som började yra om
> barncancerfonden.

Heja Gunnar och cancerfonden !!!

Cancerfonden är bra. Barncancerfonden var för några år sedan i blåsväder och pekades ut som en bluff, förutsatt att inte minnet sviker mig.

JLarsson skrev:
> Det var Mathias som började yra om
> barncancerfonden.

Man ska inte tro på sånt som står på internätt.

Lämnade också ett litet bidrag. Hoppas slippa trakasserier från organisationen, utan att man får välja själv när man vill bidra.

Såg även att han fått reda på att han har kommit upp i över 25k med sin insamling, hoppas det ger mer kraft i backarna nu! Hejja hejja!!

Verkar som om ingen kommit till TS47 på länge. Radioskugga? När jag tänker efter så undrar jag om jag sett några passeringar på TS47... Han kommer säkert dyka upp på TS48 strax.

Olivier Dupuis kom till TS47 nu.

red: Eller så var det en stund sedan. Det är i alla fall en inrapporterad cyklist där. Han var 4 minuter före Gunnar vid TS46 så...

Senast ändrad:
JLarsson skrev:
> 40 mil kvar. Fan vad grymt.

Det är ju som runt kvarteret. Hur lång tid har ha på sig?

Maxtiden är 288 timmar. Han har varit ute i 259. Sålunda återstår 29h om jag räknat rätt. Det finns en officiell cutofftid, men jag tycker att den borde variera med starttiden.

Vilken prestation! Jag är mållös.

Själv tyckte jag att de 2x45km jag tog mig fram och tillbaks till midsommarfirandet med var helt ok.

Gunnar kommer ju fan klara det här! Helt sjukt! Jag var verkligen skeptisk när han kämpade för att klara repet ca 1/3 in i loppet! Vilken människa!

Senast ändrad:
Paul Millar, som länge låg 2:a bland män 50-59, verkar ha krokat lite. Tre sträckor i rad med snitt runt 9 mph. Hoppas att han hittar energin att ta sig i mål ändå!

Tittar man på kurvorna verkar sträckan till TS 49 vara den sista riktigt jobbiga. Tar han sej bara dit blir det enklare och enklare.. :)

I mediaskuggan av RAAM kan man ju nämna att det hyfsat hårda mountainbikeloppet Tour Divide pågår just nu, http://tourdivide.org/ - 440 mil mountainbike, unsupported, på max 27 dagar.

Den första herren har gått i mål, Ollie Whalley från Nya Zeeland, på 16 dagar, 2 timmar och 54 minuter. Nytt rekord.

De har ett lite flådigare system för att hålla koll på åkarnas position, http://trackleaders.com/tourdivide#leaderboard

Vi får försöka övertyga Gunnar om att köra det nästa år så kan vi ha en lika kul tråd även då!

Oj, oj, oj vad bra Gunnar! Sega hälsingegubbar, det är grejer det:-) Helt fantastiskt! Jag är stum av beundran. Kämpa på det sista nu.

Atlas skrev:
> Det är ju som runt kvarteret. Hur lång tid har
> ha på sig?

Cutofftid vid TS52 är måndag 25/6 10am EDT, d v s 16.00 imorgon svensk tid.
Cutofftid vid TS55 (mål) är måndag 25/6 3pm EDT, alltså 21.00 imorgon svensk tid.

Från TS48 till TS52 är det 163 miles (260 kilometer).
Gunnar har ca 21 timmar på sig från TS48 till TS52.

Från TS48 till TS55 (mål) är det 217 miles (347 kilometer).
Och från TS48 till TS55 har Gunnar ca 26 timmar på sig.

Angående sluttiden står det nedanstående i rule book för RAAM:

"Every Race Division has a time allowance; racers must finish within the allowed time to be
considered an official RAAM Finisher or official Team RAAM Finisher. As RAAM has a
staggered start each racer’s or team’s time allowance begins from their assigned start."

288 timmar räknat från egna starttiden för Gunnar alltså.

Gunnar startade 15.32 EDT, 32 minuter efter första startande.
Alltså är Gunnars cutofftime vid målet 3.32pm EDT.

Med viss reservation för felräkningar och -läsningar, jag är lite osäker på om jag fick
ihop alla tider rätt.
/Fedde

Senast ändrad:
Jag skickade mail till svt-sporten igår. Tipsade dem om vad där är på väg att missa. Eller vad tycker ni?

Snart går en gjuten bragdmedaljörskandidat i mål och stats-TVn borde ha någon med mick på plats: "Välkommen till östkusten, Gunnar! Du har just cyklat en dryg tiondel av jordens omkrets, 480 mil i ett sträck, sovit två - tre timmar per dygn. HUR KÄNNS DET?"

...kan han svara på DET, ja, då ska han definitivt ha bragdmedaljen!!

Fortsätt tryck F5 för uppdatering.. och skicka en not till Sportspegeln ni med..

Nu är det endast en ynka vätternrunda kvar!!!! Det måste väl vara som att åka till snabbköpet och handla en liter mjölk för honom???

Hatten av!!

Nu hände det saker. Brassen Claudio i huvudklassen har gått i mål, Janet har äntligen nått TS48 och båda italienare har nått TS48 - ca 1:30 efter Gunnar. Gunnar har alltså dragit ifrån dem en del! Henning Larsen, dansken som hade gamnacke häromdan, trampar på och är på 48, även det mycket imponerande.

Nästa TS (TS49) kommer väl Gunnar fram till någon 22.45 - 23.15 om han håller ungefär
samma fart som tidigare.

Men det kanske blir något senare eftersom det är lite backigare mellan TS48 och TS49.

Före midnatt är han antagligen vid TS49 i aiia fall om han inte tar någon längre paus
under denna sträcka.

/Fedde

Fikasvettot skrev:
> Nu är det väl befogat att börja fråga "är han
> framme snart"?

Jag frågade på sidan 2 men det var nog för tidigt...

Heja Gunnar!

Det här är en sjukt stor prestation tycker jag.
I jämförelse med vad exempelvis överbetalda svenska fotbollspelare presterade i EM......
Här har vi en glad, god och vänlig människa utan divalater som cyklar 21 timmar per dygn i 11 dygn, satsningen mestadels bekostat ur egen ficka och med mål att samla in lite pengar till cancerforskningen.
Många av oss har ju förmånen att ha träffat och cyklat med Gunnar och kan väl i denna stund titulera oss inte bara som cykelpolare utan också beundrare av hans prestation.

Hatten av för dig Gunnar. Jag är glad att kunna säga att jag känner dig lite grann och glad att jag heter Gunnar i andranamn :-)

nypan skrev:
> Heja Gunnar!
>
> Det här är en sjukt stor prestation tycker jag.
> ...
> Många av oss har ju förmånen att ha träffat
> och cyklat med Gunnar och kan väl i denna stund
> titulera oss inte bara som cykelpolare utan också
> beundrare av hans prestation.
>
> Hatten av för dig Gunnar. Jag är glad att kunna
> säga att jag känner dig lite grann och glad att
> jag heter Gunnar i andranamn :-)

+1 på allt utom att jag inte heter Gunnar.
Men jag funderar på att byta namn.

Är det någon som vet varför han inte svarar på sms förresten?

Tillbaka
Topp