åsikter om den här cykeln

den?
crossbike_herren3.jpg

CROSS-BIKE / Shimano XT-LX 2005 / Magura Julie 2005 / 12,2 Kg
759.00€

ser ju ganska fin ut, å bra saker sitter ju på den

jag vet inte om jag skulle köpa från det företaget. satsa på en sajt som finns recenserad under "butiksrecentioner"!

cykelnetto är inget för dig?

vilka cyklar är bra på cykelnetto i ungefär samma prisklass.
är fan en nybörjare när det gäller att köpa cykel.
joggar och styrketränar men tänkte börja cykla lite också. ska börja till och från jobbet. 2 mil on dagen kanske, sen lite på helgerna. ingen skogskörning utan men asfalt, grusvägar.
eller finns det nån annan cykel nån kan rekomendera.

har tittat på en
Nishiki Hybrid Pro SL . 6480kr på TCM

men jag går mest på utseendet, fast de flesta cyklar är kanske ganska likvärdiga i den prisklassen?

Om jag skulle köpt en sån hoj skulle jag nog byta ut gaffeln. Det finns många fina gafflar för rut 1000-lappen ex. Manitou Axel, Marzocchi EXR Comp/Pro. Dessa gafflar finns på t ex CRC.

I övrigt tycker jag att komponenterna ser hyffsade ut, ganska lika dem jag har på min hoj.

För det endamål du beskriver räcker nog den hojen till. Långt bättre komponenter än vad jag har på min hoj som får utstå skogskörning och trappkörning osv. :)

Den stora frågan så som jag ser det är hur cykeln passar dig. Du kan ju alltid testa några cyklar för ditt endamål och i den prisklass du har tänkt dig. Någon kanske du tycker mer om än dom andra och då vet du vad du ska leta efter.

Vilken förvirrande dialog det kan bli då man använder uttrycket "värst". Hade Otto uteslutit bisatsen "den funkar utmärkt" nedan, hade man lätt kunnat tro att han menade att den verkligen var dålig. Med det tvetydiga budskapet som man ibland förmedlar då man använder "värst" så tvingas man alltså att använda klargörande bisatser.

steppe skrev:
> är en Suntour-gaffel dålig alltså?

Otto skrev:
> Jag har suntours värsta på nu, den funkar utmärkt!

---

haha nej en innan skrev när han såg att det var en Suntour-gaffel på det. " Suntour-gaffel. =/ "

då skrev jag är Suntour-gaffel dålig?

sen skrev en annan att han hade den västa,
då frågade jag vilken det var, men har inte fåt något svar.

Nu har jag hört att chaka ramar skall vara skräp, var i allafall det för några år sedan, han som sa det trodde det var samma än.
Så då skippar jag nog den här cykeln.

Angående suntour så har dom en väldigt bra support. Behövde sprängskisser till en ca 3 år gammal gaffel, skickade ett mejl och efter bara några timmar så kom beskrivningen. Marzocchi tog tre veckor på sig för att klämma ur sig ett svar som ändå inte hjälpte...

Bosse

Jag för krig mot min elastomergaffel (samma teknik som i suntours gafflar) Den ska dö! Den ska förhoppningsvis bytas ut mot not annat från samma land som den kom ifrån.

Elastomergafflar har en inbyggd dämpning neråt, dock dämpar den inte "uppåt" när geffeln sträcks ut så gaffel blir lite som en fjäder, eller en katapult om man så vill. Senast förra veckan sköt den mig efter en sten så det gick åt h-vete.

jag köpte en nishiki pro sl för några veckor sedan att ha i stan och till jobbet.
enligt mig en kanoncykel. lättrullad, prisvärd och snygg.

// staffan

Tillbaka
Topp