Åsikter om GT Sensor 2.0

nadderf

Aktiv medlem
Åsikter om GT Sensor 2.0
Hej.

Någon som har några åsikter om GT Sensor?

Tänkte ha den för AM och XC åkande. Tror ni den funkar bra för det? Har någon cyklat på en som kan säga nått om hur ramen är.

Tack!

Åsikter om GT Sensor 2.0
Ser att det är ganska bra priser på wiggle just nu på den här cykeln, kan man få en uppdatering på hur den varit under säsongen. Är det kanske någon annan som har en sensor 2 som kan dela med sig av sina erfarenheter.

Åsikter om GT Sensor 2.0
Fasiken den var ju schysst till det priset helt klart. Fanns ett YT klipp Där man såg lite mer hur den såg ut.

Någon som har vikt på den?

Åsikter om GT Sensor 2.0
Tror den väger runt 12Kg. Deras special ramsystem då hela "drivlinan" hänger ihop för att slippa extra nötning på drev och kjedja bidrar säkert lite till den extra vikten.
Beställde en i Torsdags och först idag står det att min order är "processed" Frakten på wiggle blev 29Pund meao billigt. Nu är man tydligen även "platinum member" i ett år, vilket ger ytterligare 12%rabatt vid beställning.
Bromsarna har man ju hört lite blandat om, samt X7 framväxeln, men annars verkar det ju vara hyggliga komponenter, iaf till det priset!

Åsikter om GT Sensor 2.0
Jag har en och är nöjd, har dock 2011 versionen med en recon gold gaffel och inte så mycket att jämföra med. Vikten blir nog en bit över 12 kg men det är ingenting man märker av tycker jag. 10000 spänn för den hojen ny är ett mycket bra pris, betalade 12000 för min lätt begagnad.

Åsikter om GT Sensor 2.0
Tråkigt att de sänkte rabatten på 2.0. Så då råkade jag klicka hem en 1.0 istället. När ska man lära sig....

Åsikter om GT Sensor 2.0
Ja jag hoppas det blir bra. Har bara fått prel dragningen men det blev ett Oerhört dyrt impulsköp men så får det vara. Meddelar när jag har fått den.

Senast ändrad:
Åsikter om GT Sensor 2.0
Haha, ja det kan ibland bli lite halvdyra impulsköp.
Min gick från England till Danmark, sedan till Malmö och sedan Arlanda.
Den får flyga långt för 29pund iaf.
De borde meao ringa idag eller senast i morgon (Bor i Norrort).

Åsikter om GT Sensor 2.0
JWL skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja jag hoppas det blir bra. Har bara fått prel
> dragningen men det blev ett Oerhört dyrt
> impulsköp men så får det vara. Meddelar när
> jag har fått den.

Om du av en händelse beställt en L och ångrar dig efteråt så har jag en kompis som köper dig fri från den direkt. Han missade att trycka på knappen bara...

Skicka ett PM i så fall :-)

Mvh, P

Åsikter om GT Sensor 2.0
Haha, ja det är en L jag har beställt. Den försvann från siten direkt jag hade beställt så jag tog nog den sista. Har gått och velat lite fram och tillbaks om det blev bra det här men det lutar åt att det känns bra. Jag hör av mig annars!

Åsikter om GT Sensor 2.0
JWL skrev:
-------------------------------------------------------
> Haha, ja det är en L jag har beställt. Den
> försvann från siten direkt jag hade beställt
> så jag tog nog den sista. Har gått och velat
> lite fram och tillbaks om det blev bra det här
> men det lutar åt att det känns bra. Jag hör av
> mig annars!

ok, inga problem... det är ju bra att ha en säkerhetsventil om ångesten faller på ;-)

Mvh, P

Åsikter om GT Sensor 2.0
Nu fick jag min iaf. Sprang och hämtade på lunchen. Kan ju inte säga att Wiggle har de absolut bästa kartongerna... Paketen såg ut som en Schweizerost, men jag öppnade upp och kikade och det ser bra ut, så jag tror inte det skall vara några problem.
Tycker dock att de kunde paketerat lite bättre.
Ihopskruvning efter jobbet då!

Åsikter om GT Sensor 2.0
Tog ca 10minuter att få den färdigställd, mkt enkelt.
Det var endast hjulen samt styret och pedalerna (man fick med SPD pedaler vilket var en överaskning då det inte stod ngt om det) som var lösa.
Märkte dock att en kabel klammer hade försvunnit, så jag får göra någon special där.
Min gamla Rocky Mountain Element Race får väl bli reservdelshoj då.
Ramen knäcktes bak och att svetsa aluminium är inte det enklaste.

Åsikter om GT Sensor 2.0
Vad bra!

Stod det så här på din order också?
Not Yet Processed -
If your order is not fulfilled within 30 days of the order date, it will be cancelled automatically

Åsikter om GT Sensor 2.0
Ja det här gick ju inte så bra. Ramen trasig mailade de om nu och de hade ingen ersättningsram förrän efter jul..

Surt... Har ni någon annan superdeal som ni har sett någonstans?

Tillbaka
Topp