Avid Ultimate

Avid Ultimate
Tjena tjena någon som har något attt berätta för mig både plus och minus inför mitt köpp av Avid Ultimate ! kommer att köra 165 skiva i fram och 140 bak! vikten samt möjligheten att stanna snabbt e ju viktig!!! tack på förhand

Avid Ultimate
Har själv sådana, grymt bra,
Behövs inte mer än 140 mm bak.
Man låser den grymt lätt ändå.
Det enda är med en sådan lätt broms som jag stör mig på är att bromshandagen skallrar lite(Missljud).
Annars 5+(Av 5).

Kommer att flytta över dessa från min Elsanto till min nya Grenserittet hoj som blir en helstel (Blir Juicy 7 Carbon på Elsanton.).
Giant XTC med Winwood gaffel, Tillbehör Raceface, Växlar och Reglage X0 utom framväxel XT för närvarande, Vev p XTR 2 klingor med Stronglite klingor.SLR hjul.

Lycka till med ultimaten.

Avid Ultimate
Du har inga problem med att bromsklossarna har en tendens att lägga sig mot skivan efter inbromsning?

Det är det enda som stör mig med Ultimaten... Men det behöver ju inte bara vara just den modellen, men om jag jmfr med den Juicy 7 som sitter min Giant fungerar den felfritt emedan Ultimaten ständigt lägger sig mot skivan. Ska försöka pressa tillbaka kolvarna efter jobbet och testa om det förbättras.

Avid Ultimate
hej hej tack för svaren är det någon som vet om det är ett förekommande problem på just Ultimate eller gäller det alla Avid skiv bromsar att kolven pressar beläggen mot skivan eller kan det vara så att Costa har fått ett dåligt ex ??

Avid Ultimate
Har inte fått detta symtom ännu.
Har du testat att flytta ut beläggen från start med hjälp av en insex uppe på handtaget.
Men jag skulle inte förvånas om man behöver att hålla på med dessa bromsar endel pga att de har ju snålat in på varenda gram.

MJ

Avid Ultimate
Jag klurar baske mig fortfarande på på Pad Contact Adjustment...

ÄR det så att man verkligen kan ställa bromsklossarnas läge med detta eller bara vilket LÄGE bromshandtaget har när de ska börja ta på bromsskivan??

Min inställning ligger annars i bott, och funderar bara om jag ska kunna få hjulen att röra sig om jag justerar till en tightare anläggning bara.. :-)

Edit:

Läste nyss en kommentar på MTBR om en användare som helt enkelt inte fick frambromsen på sin Ultimate centrerad låg på hela tiden, samma som jag då...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp