Baklampa till lvg.

Baklampa till lvg.

Bättre blir det inte. Enkel, billig, lång batteritid, laglig, pålitlig. Cyklar jag långt sätter jag dit två stycken på sadelstolpen så har jag en i reserv.

Baklampa till lvg.

Bättre blir det inte. Enkel, billig, lång batteritid, laglig, pålitlig. Cyklar jag långt sätter jag dit två stycken på sadelstolpen så har jag en i reserv.
Jag gillade också IXXI men efter att den (första) jag hade saltades sönder är jag tillbaka på https://www.cateye.com/intl/products/safety_lights/TL-LD610/ nertill på sadelstaget kompletterat med en Rapid Micro G Light på sadelstolpen.

Baklampa till lvg.
Jag kör på en See Sense Icon 2.
  • Stark (bra dagtid, när det är mörkt kan man välja ett annat läge så klart)
  • Bra batteritid
  • Programmeringsbar via en app i telefonen (bl.a. möjlighet att styra styrkan)
  • Bromsljus
  • Diverse sensorer som loggar lite allt möjligt
  • Varningsfunktion för stöld
  • Meddelar anhöriga vid en krasch
  • ANT+ så du kan se batteristatus på cykeldatorn
  • M.m.

Baklampa till lvg.
Tack alla ni för bra svar! Bontrager verkar kosta en hel del och IXXI verkar både billig, enkel och bra. Förutom att den inte tål salt - andra problem? Hur fungerar det att ladda den?

Baklampa till lvg.
Tack alla ni för bra svar! Bontrager verkar kosta en hel del och IXXI verkar både billig, enkel och bra. Förutom att den inte tål salt - andra problem? Hur fungerar det att ladda den?

Omdömena på bike24 för IXXI såg inget vidare ut, om jag förstod tyskan rätt så var det rätt många ex som slutat fungera utan direkt orsak.

Baklampa till lvg.
Omdömena på bike24 för IXXI såg inget vidare ut, om jag förstod tyskan rätt så var det rätt många ex som slutat fungera utan direkt orsak.

Det kanske är/har varit kvallitetsproblem, men jag har tre stycken och alla har fungerat flawless. Och jo - jag pendlar i regn, snö och salt jag också. Antar att utfallet varierar - mina erfarenheter av flera år och många mil är dock väldigt positivt.

Blinkande baklampor må vara tillåtet, men ha klart för att det provocerar många billister. Varför det är så vet jag inte, men det verkar vara så.

Knog har jag genom.åren haft några och de har tyvärr alltid gått sönder i infästningen. Lite tråkigt, då de varit funktionellt bra till dess.

Baklampa till lvg.
blinkande lampor finns det bra trådar om, de är provocerande för alla..
kört med bontrager flare ett flertal säsonger nu och den funkar toppen.

Baklampa till lvg.
Visa bilaga 423516
Har du kollat på varia radar än? Den är ju helt sjukt bra.
Att den börjar pulsera när bilar närmar sig gör att dom håller ut också. De som köper radar använder sällan något annat efter det. Frälsning typ. ?

Baklampa till lvg.
tack igen. Jo, jag såg också några sämre recensioner - suck, varför skall det vara så besvärligt?! Gillar när det är enkelt och billigt (gäller hjulregeln alltid, bara två av tre: Snabba, lätta och billiga)

Baklampa till lvg.
Kör med en Lezyne KTV.
+ IPX7 (seriöst, köp inte lampor med enbart IPX4)
+ Batteriet räcker länge
- Endast 10 lumen
- Har försvunnit från XXL och finns bara dyrt på nätet.

Tillbaka
Topp