Hej alla!
Jag är ny i denna tråd. Jag har under senaste ett och ett halvt året lagt om min kost och har sakta men säkert gått ned från min all-time-high på 104 till 91,3 imorse.
Jag hade en morot för att komma ner till 95 och när väl det målet var uppnått bestämde jag mig för att jag skulle få köpa en ny cykel när jag var nere på 90. Eftersom det var ca två månaders leveranstid beställde jag cykeln när jag kom ner till 92.
Denna vikt uppnåddes och jag beställde mig en fin Canyon Spectral för ganska precis två månader sedan, med ett preliminärt leveransdatum v.22, alltså nästa vecka. Jag räknade kallt med att cykeln skulle skickas från Tyskland tidigast v.22 och alltså borde jag få hem den tidigast i slutet av nästa vecka, kanske med lite otur i början av v.23.
Eftersom jag är av den optimerande typen, lyssnade jag inte på min kära fru som tyckte att det verkade smartare att lägga in en högre växel med viktnedgången i god tid innan cykeln skulle levereras, så att jag inte skulle råka ut för olyckan att ha cykeln i garaget men inte få cykla på den... :)
Men, men det är ju lugnt, eller hur? Det är ju minst en vecka kvar...
Igår fick jag mail med trackinglänk från Canyon. Din cykel levereras på fredag eftermiddag! *GAH*
Så, efter det inleddes projekt gå ned 1,3 kg på två dagar. :)
Så, vad ska man ha för strategi? Vatten och isbergssallad, bastubad, vätskedrivande medel, lavemang, dåliga skaldjur...?
I kväll ska jag dessutom ut och "ta några öl" med en polare, och jag vet ju hur det där med "några" brukar sluta när man har min karaktär.
Målet är att kunna åka ut på en lång och fin tur på lördag morgon. Alltså har jag 1,5 dygn på mig. Jag åt ett ägg till frukost och sallad till lunch. Det borde gå! Mycket vatten blir det...
Jag återkommer med uppdateringar och statusrapporter imorgon och på lördag.
/Jörgen