Bara bakbroms effektivare än bara frambroms ?
Jag fattar inte vad alla bråkar om. Ingen har något att komma med i sak som ändrar det Kristoffer R så tydligt och pedagogiskt skriver.
JA, för de allra flesta och på asfalt är frambromsen helt sjukt mkt bättre
JA, är man magiskt bra på att lägga sin bredsladd helt perfekt så KAN den tekniken producera lika korta stoppsträckor. Med allmänna reservationer för att det är sjukt opraktiskt, svårkontrollerat osv, men det var ju inte det plåtburken undrade över.
Och till alla MC-knuttar som vet så säkert att framhjulet alltid är 100% bättre, har ni någonsin lagt en fet tvärsladd på torr asfalt med MC:n (själv vågar jag inte ens göra det på cykel, så jag använder frambromsen)? Annars spelar det ingen roll vad ni säger, för det var ju förutsättningarna i det här fallet.
JA, för de allra flesta och på asfalt är frambromsen helt sjukt mkt bättre
JA, är man magiskt bra på att lägga sin bredsladd helt perfekt så KAN den tekniken producera lika korta stoppsträckor. Med allmänna reservationer för att det är sjukt opraktiskt, svårkontrollerat osv, men det var ju inte det plåtburken undrade över.
Och till alla MC-knuttar som vet så säkert att framhjulet alltid är 100% bättre, har ni någonsin lagt en fet tvärsladd på torr asfalt med MC:n (själv vågar jag inte ens göra det på cykel, så jag använder frambromsen)? Annars spelar det ingen roll vad ni säger, för det var ju förutsättningarna i det här fallet.
