Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Vilken ålder gäller det?
Personligen har jag varit glad i plattisar och Five Ten skor till sonen (nu 11). Att kunna gå obehindrat när cykellusten avtar / på väg till och från cykling samt att det inte blir ett moment med rädsla för att sitta fast har varit bra argument - respektive att lära sig utveckla bra trampteknik.
Har heller inte sett ngt vettigt för barn i SPD-väg men låt oss se vad som dyker upp i tråden :)
Jag ser absolut att behov / intresse kan finnas för spd om man satsar på mer XC cykling / högre upp i åldrarna.
Jag har två par Shimano AM9 i storlek 36, resp. 37 som funkat bra för min son men nu söker ny ägare. Men fötterna har vuxit och nu köpte jag Northwave Origin då han ville ha något mer åt XC-hållet. Även de verkar funka super.
Har nog köpt lite olika under åren, men oftast Northwave. Mest pga att de alltid finns att prova på XXL och ofta med rabatt. NWs barnskor med XC-stuk är bra, om de passar. Kolla även dammodeller som ofta finns med bra rabatt.
Mina grabbar har Shimano XC300, funkat hur bra som helst. Smidigt med Boa, rimligt pris, diskret/snygga i svart utan massa utsvävande design och finns i storlek med till 36.
Min son, också 11 nu, cyklar Five Ten på både MTB och lvg. Tror att det går bättre nu han har bytt från Freerider till Freerider Pro som har styvare sulor. Han är inte intresserad av SPD, även om han är intresserad av teknik, ofta vill har vad pappa har och har provat fruns gruscykel med SPD.