Jag är ganska irriterad på Isla bikes attityd, men när lillebror nu kräver sin egen cykel och storebror slår i knäna i CNOC 16 sedan ett år... så behövdes en Beinn Large. Min irritation ska inte gå ut över barnens cykelglädje. Och som ni vet, inget tjat i världen räcker för att Isla ska vilja sälja till Sverige och inte ens en leveransadress i UK räcker, det krävs ett UK kreditkort för att betala.
Nåväl, jag fick napp på första E-bay auktionen. Säljaren var villig att skicka till Sverige och transporten kostade bara £24 inklusive försäkring. Nu var det bara en fråga om att vinna auktionen. Inga problem, bara lägga ett maxbud över nypris och vänta i ett par dagar ;-)
Idag, typ en vecka efter avslutad auktion var den så framme hos lokala postombudet.
Men ett tag blev jag liiite orolig, hade jag inte köpte en Isla?
Jo det verkar nog så trots allt, *pustar ut*
Allt var välförpackat och skicket superfint. Förstår dock inte detta med "motostyle" och vänster hölje blev lite väl kort när bromsen satt på rätt sida. Det får jag fixa senare, samt fixa lite grövre däck till skogen. Befarar att skärmarna ryker då...
Nya och gamla cykeln ihop ;-)
Fin cykel, återkommer med rapport om vad junior tycker om 20 tum och 7-växlat.
Totalkostnad ink frakt och avgifter 3.370 kronor. Dyrt, javisst. Men i nära nog nyskick och så hoppas jag att andrahandsvärdet håller sig.