Bästa cykelaffär i Malmö?

• Trådstartare Trådstartare Tord
  • Start datum Start datum
T

Tord

Guest
Vilken är bästa cykelaffären i Malmö? Finns det ngn som är ok eller måste jag ta mig till lund att att komma till en hyfsad (cykelcity)?

/Tord

Lund Och cykelcity är nog att rekomendera. Fridhems cykel vid teatern är annars det bästa i Malmö. Cykelmakarn på nobelvägen är inget att rekomendera, han är bara snål.

cykelcity är bra ja...men annars så fridhems håller ja me om...finns endel lite konstiga affärer runt om i malmö...anderssons cykelfabrik vid mobilia är heller ingen höjdare...

Min erfarenhet är att det bara finns tre alternativ i Malmö.
1. Nätbutikerna och postorderfirmorna - prylarna kommer direkt till din dörr i Malmö, själv föredrar jag Evalds som man kan ringa till och diskutera olika prylval med - kompetenta.
2. Cykelcity i Lund. Mindre kompetenta än Evalds, men är det bråttom så har de det mest nödvändiga.
3. Fridhems är enda lokala i Malmö som ens kan stava till MTB, dock begränsat utbud, men kunniga och trevliga. OT: Testa förresten en fika eller lunch på Systrar och Bröder som ligger vägg i vägg.

Det finns en ute vid Fosie, nära bilprovningen, mycket skräphojjar från gudvetvar i gigantiska lokaler. Kan tänka mig att de har exempelvis bra, billiga flaskor, eller barends, handtag, flaskställ etc.

//Örjan

Jag är ute efter en gravel som inte är så raceig alternativt en touringcykel. Jag cyklar hellre långt och bekvämt än kort och fort.

Tack för ditt svar! Jag hade inte hört talas om Beijer, vad är deras inriktning?

Jag är ute efter en gravel som inte är så raceig alternativt en touringcykel. Jag cyklar hellre långt och bekvämt än kort och fort.

Tack för ditt svar! Jag hade inte hört talas om Beijer, vad är deras inriktning?
Thomas Beijer bygger räsercyklar på beställning, butiken är stängd sedan länge.
Men vem vet vad ni skulle kunna hitta på tillsammans?

Bien velo håller på att stänga (om de inte redan gjort det) och kört kraftig rea. Kolla upp det. Inte så mycket racegravel där tror jag utan mer stålcyklar typ genesis osv

Genesis är kanske inte så dumt att ta en titt på. I synnerhet till -40%. Och om de finns kvar.

Tillbaka
Topp