Bästa fjällcyklingen

PPTG

Ny medlem
Bästa fjällcyklingen
Vart hittar man den bästa fjällcyklingen (typ XC) i Sverige, från Åre och söderut. Ös på med subjektiva väl motiverade bedömningar.

Bästa fjällcyklingen
Det är fint i Sälen och cykla! Jag utgick från Hundfjället mycket fina stigar. Man ska passa sig för myrmark bara. Jäklar va blött det är där.

Bästa fjällcyklingen
Vemdalsskalet mot Storhogna är fint, hade lagt upp en RR med bilder. Men den försvann i Happykraschen :o(

ResizeofGFStorhÃgna.JPG

Bästa fjällcyklingen
Rallarleden från Abisko till Norge är en pärla på ca 5 mil! Åker man den är det vär att göra en avstickare till trollsjön (35 meter siktdjup!), början till trollsjörn är tuff men blir bättre efterhand. Vill du bara ta en liten tur så åk glidaren ner för noulja, liften upp är gratis för cyklister i sommar.

Bästa fjällcyklingen
Kom igen nu, det ligger fortfarande söder om Kalixälven jö;-)

*micke* skrev:
-------------------------------------------------------
> Kring Tärnaby/Hemavan finns mycket fin
> fjällcykling. Men det ligger ju inte direkt
> söder om Åre. Knappt söder om nåt faktiskt.

Bästa fjällcyklingen
Gillar åxo Sälen även om det inte är så stora fjäll, finns omväxlande cykling och det är ganska nära till oss i mellan delen av landet.

Fint även för landsvägs hojen.

Bästa fjällcyklingen
riksgränsen/rallarvägen är kalas
hemavan/tärnaby har några sjyssta tracks
åre anser jag har de bästa xc spåren runt björnen och österut
sälen har jag inte provat

Bästa fjällcyklingen
Får jag fråga vart i Hemavan man cyklar XC? Jag blev lurad till att cykla Drottningleden (tror jag den hette) och den var inte direkt RS SID vänlig. Dessutom hade den partier som man var tvungen att gå en bit (med XC hoj). Alternativt var/är jag väldigt usel på att cykla. Det går dock bättre på lite stökigare ställen nu med min lite kralligare gaffel och ram (icke XC).

/Erik

Bästa fjällcyklingen
Viper skrev:
-------------------------------------------------------
> Vemdalsskalet mot Storhogna är fint, hade lagt
> upp en RR med bilder. Men den försvann i
> Happykraschen :o(
>
>

Shit, är det där påväg mot "samevistet" (tror jag det hette)? Vi var alltid i storhogna när jag var liten.

Tillbaka
Topp