Bästa godiset under cykling?

Så börjar mer och mer inse att jag nog för prestandans skulle måste förflytta lite av dagens kalorier till under träning och före istället för att njuta av dem på kvällen.

Alla dessa bars och dryck som finns är väl najs men ofta så få kalorier i dem.. 200kcal..

Så vad är det mest kolhydrattäta lösgodissorten. Choklad bör väl gå bort då det ofta kommer med massa fett och koffein. Gillar att veta hur mycket koffein jag intar.

Skumgodis tycker jag verkar smart? Kornsirap ska vara det som upptas snabbast. Nu lever vi dock inte i USA där det finns i allting.

Så vilken lösgodissort är mest opti för att trycka in i käften under träningen. Nåväl man kan väl stanna upp och njuta av dem.

Det här är grejer att käka på turen, majsirap de lux, å gott :)
image.jpeg

Min lokala närbutik har italienska småbullar med nutella i praktiskt enportionsförpackning med ~120 kcal i varje. De är helt klart de bästa. Dock blir det rätt dyrt att hålla på att köpa färdigt så oftast kör jag med de här:

TS, du räknar kalorier för att banta och äter då så lite som möjligt under dagen för att kunna käka typ B&J-glass på kvällen?

me.I.am sa:
TS, du räknar kalorier för att banta och äter då så lite som möjligt under dagen för att kunna käka typ B&J-glass på kvällen?

Näää men va fan.. Här cyklar man 3h om dagen och känner sig pro och så får man utstå sånt här. Nu får jag ont i diafragman. Aj

Haha

Räknar mina kalorier varje dag, kalorier in och kalorier ut. Kalorier ut ska vara större än in och så ger vågen efterhand ett dalande intryck.

Ja jag föredrar att äta mina kalorier på kvällen när man är skön i kroppen och så känns det okej då man inte ligger i "skuld", äter man på morgonen har man en fordran så att säga..

Men ja jag äter ben and jerrys varje dag.. Åt en senast idag 3kg ben and jerrys blev det. Mmm Ben and jerrys everyday all dayyou may

Senast ändrad:
Tycker du själv att du är rolig och vill vara på förstasidan med en ny tråd hela tiden. Visa vem du är och lite bilder. Håll dig i en tråd om det är rent egosnack.

#småirriterad

Hasse#7 sa:
Tycker du själv att du är rolig och vill vara på förstasidan med en ny tråd hela tiden. Visa vem du är och lite bilder. Håll dig i en tråd om det är rent egosnack.

#småirriterad

Men du vet, killen har ju supergener, så dom måste han exponera överallt.

@TS. 3h och du MÅSTE äta GODIS? Vad fan är det med dig? Är du tolv eller?

Arsozath sa:
Hasse#7 sa:

#småirriterad

Han(?) ligger på kaloriunderskott under dagen, innan rundan, för att kunna käka B&J på kvällen.

Deffa på godis är ingen höjdare, men å sin sida är det ingen höjdare att pressa timtals med cardio heller. Blir smaltjock i slutändan :/

Wassberg hade garvat läppen av sig och ätit upp sitt skägg om han hade preppat så dåligt att han var tvungen att äta på ett tretimmarspass. Preppa bättre.

Lyktstoplemedhjul sa:
me.I.am sa:

Näää men va fan.. Här cyklar man 3h om dagen och känner sig pro och så får man utstå sånt här. Nu får jag ont i diafragman. Aj

Haha

Räknar mina kalorier varje dag, kalorier in och kalorier ut. Kalorier ut ska vara större än in och så ger vågen efterhand ett dalande intryck.

Ja jag föredrar att äta mina kalorier på kvällen när man är skön i kroppen och så känns det okej då man inte ligger i "skuld", äter man på morgonen har man en fordran så att säga..

Men ja jag äter ben and jerrys varje dag.. Åt en senast idag 3kg ben and jerrys blev det. Mmm Ben and jerrys everyday all dayyou may

Grattis! Du har med all sannolikhet överträffat Sir Bradley Wiggins entimmesvärldsrekord tre gånger om med tanke på att du lyckats gå på energiunderskott trots att du klämt i dig 3kg B&J och bara cyklat i 3h.

trailbiker sa:
Wassberg hade garvat läppen av sig och ätit upp sitt skägg om han hade preppat så dåligt att han var tvungen att äta på ett tretimmarspass. Preppa bättre.

Wassberg hade tagit ett värmeljus och slängt det på skidorna och sagt att nu är dom färdig vallade. Efter det släng skidorna på grusplan för att gå och göra något roligare än att fixa med utrustningen. Hans inställning till att stå och slösa tid på sånt han tyckte var tråkigt är ganska skön.

trailbiker sa:

Kanske inte så dumt, skägg kan ju innehålla både det ena och det andra beroende lite på storleken.

Fast det kanske inte är så aero med stort skägg?

Hasse#7 sa:

#småirriterad
+1
Finns det inte en maxgräns för hur många beten man får kasta ut? Det är ju ingen som har huggit på något av dem på ett tag...

Varför käka alls under träning? Träningsteori säger att när du tränar så vänjer du kroppen vid att ta energi från fettdepåer genom att bara dricka vatten. Under tävling så ska du tillföra energi i form av sportdryck och gels för att prestera optimalt.

Ska vi gissa på antalet utkalorier är beräknade på nån pryl utan puls/effektmätning? Kanske en app i en telefon?

GoranS sa:
Jag trodde styrlinda var alla riktiga cyklisters favoritkäk, nersköljt med en rejäl dos mjölksyra.

Määh det där skulle jag ju skriva.
Nu har jag inget att tillägga bara för det.
(Man kan ju linda styret med kolaremmar då så det blir lite variation)

Mina empiriska studier har visat på att Skittles är det perfekta godiset för en kolhydratladdning då den ligger på över 90% kolhydrater. På cykeln rekommenderar jag dock inte godis då det innehåller en suboptimal blandning av kolhydrater. Du får ut mer av en korrekt komponerad sportdryck, typ Umara eller High5.

Leta efter "glukossirap" som första ingrediens. Tror inte man använder någon snabbare kolhydrat i godis än den.

Socker eller glukos-fruktossirap har större andel långsamt och leverpåfrestande glukos.

Arsozath sa:
Hasse#7 sa:

#småirriterad

Jag fick uppfattningen att TS tydligen blev 13 igår, men det kanske bara var min läsförståelse av ofullständiga halvmeningar som haltar.

F.ö. är det Haribo fruktnappar och gummibjörnar som gäller. Och en påse Malaco Salt- & blandat om det blir varmt.

Men SNICKERS då, en halvseg och innehållsrik energibar. Har jag hört något om glasbitar också?? Och lite varning till nötallergikerna.

När jag läste på karamellkungens hemsida igår såg jagmest frukotsglukossirap , ni säger att glukossirap är det bästa. aj då.

Kanske skulle besöka den amerikanska delen av snabbköpet

Senast ändrad:
Lyktstoplemedhjul sa:
När jag läste på karamellkungens hemsida igår såg jagmest frukotsglukossirap , ni säger att glukossirap är det bästa. aj då.

Kanske skulle besöka den amerikanska delen av snabbköpet

Köp lite alldayumay och fortsätt på ben&jerry istället. #biggerbytheday

Tillbaka
Topp