Bästa godiset under cykling?

Jag brukar ha en Marabou chokladkaka med salta mandlar med mig. Går inte direkt att äta i farten, men innehåller massa fett OCH socker, vilket är bra (för mig). Dessutom gör sältan att det smakar extra bra vid ansträngning. Kostar 15:- för 200 gram på ICA om man köper två.

NLC sa:
Och heller inte har solen i ryggen.

Har aldrig haft nåt problem med smält choklad i alla fall. Hjälper troligen att den ligger mot vattenblåsan i ryggan. :) Och rygga måste jag ha för att få med mig ordentligt med vatten om det är varmt, så det är bara då problemet skulle kunna uppstå.

fhloston sa:
NLC sa:
Longines sa:
Jag blir ofta trött när jag cyklar hem från jobbet, trots skaplig lunch med kolhydrater och protein samt lite grönsaker. Snickers hjälper - men det känns sådär. Bra alternativ?

Munfull med Nescafé? Skämt åsido så tror jag (givet att du inte har kroppsarbete) att det nog är mer mentalt än fysiskt så lite HTFU och du ska se att du hittat energi utan att äta något särskilt innan.

+1

Nu framgår det inte hur långt longines har att cykla hem. Jag har 12 km, och i början hade jag samma känsla, jag var tvungen att fylla på med något. Nu klarar jag både att cykla hem och ta ett pass på trainern utan att äta. Sen beror det på vad syftet är. Är syftet att prestera höga siffror på trainern går det bättre med lite påfyllning ca 3 timmar innan hemfärd, om syftet är att bränna fett, är det bättre att inte äta. Tror jag :-)

Hm, det är Malmö - Lund och jag har verkligen inget ansträngande arbete, varken mentalt eller fysiskt. Således brukar jag cykla en sväng extra, i går över Lomma, Bjärred och hem via Flädie. Riktigt jobbigt i motvinden och samma sak för någon vecka sedan, tvingades cykla in i Arlöv och länsa Netto på bananer och choklad, detta trots att jag hade ätit pasta, kött, bönor och grönsaker. På morgonen händer detta aldrig. Så - vad bör man äta?

Är det samma sak alla dagar i veckan? Tänker att det kanske är rätt bra träningsdos om man står på varje gång (iaf tyckte jag det när jag pendlade Malmö - Lund).

marr sa:
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Har inte råd att spara in på något nu när det är 8h som gäller

Antar att det är därför du sitter uppe till två på nätterna och skriver inlägg på happy istället för att sova.

Din jävla hater!!

:p

Har LSMH sparat in på hater-anklagelserna och hyrt in en bulvan att sköta det? Ja, ja, hen ska ju förmodligen träna för att säkerställa sub-8-tiden. ;-)

GoranS sa:
marr sa:
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Antar att det är därför du sitter uppe till två på nätterna och skriver inlägg på happy istället för att sova.

Din jävla hater!!

Har LSMH sparat in på hater-anklagelserna och hyrt in en bulvan att sköta det? Ja, ja, hen ska ju förmodligen träna för att säkerställa sub-8-tiden. ;-)

And the 'aters gonna 'ate, 'ate, 'ate, 'ate, 'ate.

NLC sa:
GoranS sa:
marr sa:
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Din jävla hater!!

And the 'aters gonna 'ate, 'ate, 'ate, 'ate, 'ate.

Mmmmmm dooonuts!

NLC sa:
Är det samma sak alla dagar i veckan? Tänker att det kanske är rätt bra träningsdos om man står på varje gång (iaf tyckte jag det när jag pendlade Malmö - Lund).

Nej, inte alls. Dessutom cyklar jag inte varje dag. Jag funderar dock en (hel) del på hur ni som cyklar 20, 30, 40, 60 och hela 123 mil gör med energin. Så?

Longines sa:
NLC sa:

Nej, inte alls. Dessutom cyklar jag inte varje dag. Jag funderar dock en (hel) del på hur ni som cyklar 20, 30, 40, 60 och hela 123 mil gör med energin. Så?

Jadu... det kan nog bli en ganska lång diskussion. Hur gör man egentligen?

Givetvis behöver kroppen energi att arbeta med men själv försöker jag driva tesen att hunger och energibrist är två helt olika saker. Sin kropp är naturligtvis inte alls tom på energi kl 17 om du ätit lunch.

Vad händer om du inte stannar och länsar netto i Arlöv utan bara ger dig fan på att cykla hem? Min gissning är att det går fint och dagen efter ännu bättre.

Det finns en mental aspekt i detta och kruxet är att lära sig att kroppen funkar långt efter att hjärnan börjat tycks att det känns lite obehagligt.

Longines sa:
fhloston sa:
NLC sa:
Longines sa:
Jag blir ofta trött när jag cyklar hem från jobbet, trots skaplig lunch med kolhydrater och protein samt lite grönsaker. Snickers hjälper - men det känns sådär. Bra alternativ?

Munfull med Nescafé? Skämt åsido så tror jag (givet att du inte har kroppsarbete) att det nog är mer mentalt än fysiskt så lite HTFU och du ska se att du hittat energi utan att äta något särskilt innan.

+1

Nu framgår det inte hur långt longines har att cykla hem. Jag har 12 km, och i början hade jag samma känsla, jag var tvungen att fylla på med något. Nu klarar jag både att cykla hem och ta ett pass på trainern utan att äta. Sen beror det på vad syftet är. Är syftet att prestera höga siffror på trainern går det bättre med lite påfyllning ca 3 timmar innan hemfärd, om syftet är att bränna fett, är det bättre att inte äta. Tror jag :-)

Hm, det är Malmö - Lund och jag har verkligen inget ansträngande arbete, varken mentalt eller fysiskt. Således brukar jag cykla en sväng extra, i går över Lomma, Bjärred och hem via Flädie. Riktigt jobbigt i motvinden och samma sak för någon vecka sedan, tvingades cykla in i Arlöv och länsa Netto på bananer och choklad, detta trots att jag hade ätit pasta, kött, bönor och grönsaker. På morgonen händer detta aldrig. Så - vad bör man äta?

Riktigt sur fil med absolut sockerfri musli.

Longines - jag tycker det låter som att du behöver träna uthållighet/distans isf att fundera på vad du ska äta (mer), om det är så att "orken tar slut" om du kör en extrarunda (alternativt fundera på vilket tempo/intensitet du kan hålla i över en timma).

Och stoppa ner en Odense marsipan i ryggfickan/säcken som reserv om hammaren kommer ;-)

ohellstrom sa:
Longines sa:
NLC sa:

Jadu... det kan nog bli en ganska lång diskussion. Hur gör man egentligen?

Givetvis behöver kroppen energi att arbeta med men själv försöker jag driva tesen att hunger och energibrist är två helt olika saker. Sin kropp är naturligtvis inte alls tom på energi kl 17 om du ätit lunch.

Vad händer om du inte stannar och länsar netto i Arlöv utan bara ger dig fan på att cykla hem? Min gissning är att det går fint och dagen efter ännu bättre.

Det finns en mental aspekt i detta och kruxet är att lära sig att kroppen funkar långt efter att hjärnan börjat tycks att det känns lite obehagligt.

Ja, men benen var helt slut - tack för tipset i alla fall. Märkligt (eller kanske inte) verkar det som jag fungerar bättre efter frukost än efter lunch - borde väl fundera lite på vad lunchen består av. Sedan är ju frågan vad träning handlar om, minska i vikt, bygga muskle,cykla längre och fortare eller att förbättra sin kondition - kan man få alla tre eller är det som hjul (välj två av tre egenskaper)?

NLC sa:
Longines - jag tycker det låter som att du behöver träna uthållighet/distans isf att fundera på vad du ska äta (mer), om det är så att "orken tar slut" om du kör en extrarunda (alternativt fundera på vilket tempo/intensitet du kan hålla i över en timma).

Och stoppa ner en Odense marsipan i ryggfickan/säcken som reserv om hammaren kommer ;-)

ja, övade i dag - men som jag skrev tidigare, morgnar/ fm är lättare. Är marsipan bättre än Snickers? Ja, i värmen i alla fall.

Lyktstoplemedhjul sa:
marr sa:
Skiter väll i vad du tycker. Jag gillar't.

:(

Behöver väl inte var så edgy när du hatar. ^^^^^

Nej hamburgare går faktiskt bort, uppstötningar är ingen höjdare sen som sagt fett och protein.
Men själva bröden kan man ju äta om man gillar det

Är inte detta normal Happyjargong? Men jag håller med om att man borde ha en vänlig ton när man skriver här.

Lyktstoplemedhjul sa:
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Är i grund och botten en kvällsmänniska. Människor som gillar morgnar är inte bra

Jävla hater, sluta med ditt näthat av morgonmänniskor!!!

marr sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Är i grund och botten en kvällsmänniska. Människor som gillar morgnar är inte bra

+1

Va fan är det för fel på morgonmänniskor nu då?

Arsozath sa:
marr sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

+1

Va fan är det för fel på morgonmänniskor nu då?

Någon slags diagnos om man gillar morgnar
förmodligen b kluster

Senast ändrad:
NLC sa:
fhloston sa:
nieves sa:
Basset's vingummin kan få den värsta misär att vända. Fastnar inte i garnityret och har en perfekt storlek. Ett gummi var 10:e minut så känns det som att motvinden vänder, temperaturen stiger & regnet avtar.
En punktering med stelfrusna fingrar lagas med ett hånflin på läpparna när munnen fyllts till bredden med vingummin.

+1

Fast jag föredrar ordentligt lagrade vingummin, de fastnar i tänderna.

Varning utfärdas! Bassett's Wine Gums är inte alls vad de brukade vara efter att de bytte recept. Nu är de mer som ordinär sunkgelé à la budgetgodis.

De sursockrade går dock IMHO fortfarande att äta utan kväljningar

Är det någon som hittat en ersättare till de riktiga, gamla vingummina?

fhloston sa:
NLC sa:
fhloston sa:
nieves sa:
Basset's vingummin kan få den värsta misär att vända. Fastnar inte i garnityret och har en perfekt storlek. Ett gummi var 10:e minut så känns det som att motvinden vänder, temperaturen stiger & regnet avtar.
En punktering med stelfrusna fingrar lagas med ett hånflin på läpparna när munnen fyllts till bredden med vingummin.

+1

Varning utfärdas! Bassett's Wine Gums är inte alls vad de brukade vara efter att de bytte recept. Nu är de mer som ordinär sunkgelé à la budgetgodis.

NOS vingummi?

fhloston sa:
NLC sa:
fhloston sa:
nieves sa:

+1

Skånekonfektyrers vingummi, anses vara nära det gamla originalet: https://new.webhallen.com/se/product/244656-Skane-Konfektyrer-English-Winegums-2-kg

Nutella ? 

nutella-15g-5-pack--ferrero-nutella-sega-gubben-500x500.jpg

tobo sa:
fhloston sa:
NLC sa:
fhloston sa:
nieves sa:

+1

Skånekonfektyrers vingummi, anses vara nära det gamla originalet: https://new.webhallen.com/se/product/244656-Skane-Konfektyrer-English-Winegums-2-kg

Vingummina som säljs på hemköp och Willys är slående lika Bassett’s original. Klart godare än det nya skräpreceptet.

Bilar funkar bra om man får tag på tillfälligt färska. Om det regnar blir de en stor härlig klump också vilket ger en ytterligare dimension.

fhloston sa:
NLC sa:
fhloston sa:
nieves sa:

+1

ICA Basic Vingummi har tagit över hos mig...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp