bästa pulsklockan?

skaning1

Medlem
bästa pulsklockan?
Är trött på garmin då deras hemsida är minst sagt kass.

vilken pulsklocka har bästa analysverktyget för att se var man varit(karta) och pulskurva m.m.
förstår att det är mycket tycke och smak i dena frågan men tar gärna tips.

bästa pulsklockan?
?? Kollar väldigt sällan på Garmins sida trots att jag har världens bästa garminklocka,synkar upp direkt mot Funbeat eller Strava,funkar kanon.

Mikael

bästa pulsklockan?
jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad ska man på Garmins hemsida och göra?

Den kan synka mot RunKeeper som kan synka med min personvåg. Hade den inte kunnat det hade jag inte använt den lika mycket troligtvis :)

bästa pulsklockan?
skaning skrev:
> Fördel o nackdel med Strava alt Funbeat?

Strava är hippare men hetsigt. Funbeat är enklare och mer avslappnat. Typ.

bästa pulsklockan?
Normalt analyserar man väl inte i själva pulsklockan utan man brukar läsa över det i datorn eller garmin connect för analys.
Vill du se själva spåret där du varit i klockan så är en 910XT eller Fenix att föredra.
Vidare kan du lägga in waypoints i klockan och navigera till dem.
Själv tycker jag Garmins sida är en av de bättre på marknaden.

bästa pulsklockan?
Tille skrev:
> Suunto Alu Core Deep Black är snygg.

Finns core som pulsklocka?

bästa pulsklockan?
skaning skrev:
> Är trött på garmin då deras hemsida är minst
> sagt kass.
>
> vilken pulsklocka har bästa analysverktyget för
> att se var man varit(karta) och pulskurva m.m.
> förstår att det är mycket tycke och smak i dena
> frågan men tar gärna tips.

Menar du Garmin Connect eller hemsidan för deras produkter?
För Garmin Connect fick nyligen ett riktigt lyft. Någon vecka sedan bara.

bästa pulsklockan?
kave skrev:
> Själv tycker jag Garmins sida är en av de
> bättre på marknaden.

Har du varit inne nyligen? Jag tycker GC de senaste månaderna varit rätt buggig och/eller legat nere för underhåll. Överföringen fr 910 strular också en del, fast det kanske är ett ANT-relaterat problem?

Layout och funktionsmässigt så måste det ju finnas ngt bättre.

bästa pulsklockan?
Jag kör med en Polar RCX5 tycker den är otroligt bra jämfört med min gamla Garmin.
Enkel att synka och riktigt bra överblick på polar personal trainer. gillar dessutom att det är en separat gps puck. Så man slipper ladda klockan hela tiden. Pucken håller ca 20 timmar.

bästa pulsklockan?
Kika på Ambit2 eller Ambit2 S från Suunto, de är en generation modernare än Garmins modeller som finns på marknaden nu. Till bättre pris också, och med trevliga movescount.com för inställning av klockan och analys av passen.
// Oskar

bästa pulsklockan?
thomalin skrev:
> Har du varit inne nyligen? Jag tycker GC de
> senaste månaderna varit rätt buggig och/eller
> legat nere för underhåll.

Har jag inte märkt något av alls.

> Överföringen fr 910 strular också en del,
> fast det kanske är ett ANT-relaterat problem?

Har jag inte märkt något av alls.

bästa pulsklockan?
skaning skrev:
> Hetsigt o Avslappnat betyder ? :-)

Hetsigt som i att halva grejen med Strava är att man ska tävla virtuellt mot varandra på cykelbanorna. :-)

Om du bara vill ha en sajt att logga träningen med pulskurva och karta över var du har cyklat så tycker jag att Funbeat funkar utmärkt.

Själv använder jag Sport Tracks, Funbeat och WKO+ samt ibland Strava och Garmin Connect.

bästa pulsklockan?
Har en Polar RC3 GPS (röd) som jag är nöjd med. Bra batteritid=+10 timmar med GPS och pulsband. Har inte lyckats köra den tom än men fick varning för svagt batteri vid 9 timmar men gick mer än en timme till. Angående Polars hemsida så funkar den mycket bra. Det enda som jag kan klaga på är att man inte kan sammanfoga pass om man råkat stänga av klockan och sedan startat ett nytt pass. Det går att sammanfoga pass på Polar RS800CX men tror att programvaran skiljer sig mellan RC3 och denna. För övrigt är den ganska proper, hyffsat slim (inbyggd GPS) och jag gillar den röda färgen. Finns även i svart. Detta är min första moderna GPS-pulsklocka och jag är riktigt nöjd med den.

bästa pulsklockan?
malmin skrev:
> Jag kör med en Polar RCX5 tycker den är otroligt
> bra jämfört med min gamla Garmin.
> Enkel att synka och riktigt bra överblick på
> polar personal trainer. gillar dessutom att det
> är en separat gps puck. Så man slipper ladda
> klockan hela tiden. Pucken håller ca 20 timmar.

+1
Min funkar kanon! Gillar polarpersonaltrainer-sidan som ger full koll tycker jag.

bästa pulsklockan?
Suunto och deras movescount är svinbra. Har ej testat annat. Dessutom kan man bära sin Ambit till vardags då den är ok estetiskt. Bra batt-tid dessutom. Råkar för övrigt ha en Ambit med HR till salu för ynka 1400.

MVH Petter

bästa pulsklockan?
grön orange skrev:
> Suunto och deras movescount är svinbra. Har ej
> testat annat. Dessutom kan man bära sin Ambit
> till vardags då den är ok estetiskt. Bra
> batt-tid dessutom. Råkar för övrigt ha en Ambit
> med HR till salu för ynka 1400.
>
> MVH Petter

Råkar du ha bilder på klockan?

bästa pulsklockan?
Suunto har nu släppt en modell som heter Ambit2 R, har inte gjort så mkt analys av den än, men den verkar billigare eller på samma nivå som Ambit2 S

Vad tror ni?
Som jag förstår specialanpassad för löpning, Ambit2 S är mer för mulitsport (möjlighet att växla träningsform under passet).
Finns det något som man som löpare kommer sakna med R-versionen tror ni? När jag cyklar kör jag ju Garmin800 - men den fungerar dåligt i fickan när man springer.
Förstod det som att mjukvaran till ambit2 S kommer uppdateras nu i samband med att R-versionen släpps.

http://www.suunto.com/News/Suunto-launches-Ambit2-R-the-GPS-for-runners/

Senast ändrad:
bästa pulsklockan?
Har också en Polar RCX 5 som jag är nöjd med, köpte TdF-utgåvan som kom med alla tillbehör, inkl fotpod. Har den på två cyklar också, funkar kanon. Polarsidan är helt ok tycker jag men jag laddar samtidigt upp filerna på Runkeeper eftersom lite kompisar använder det. Det bökiga där är att man måste exportera ut kart- och pulsfilerna manuellt och importera på Runkeeper men det tar bara nån minut så det känns rätt lugnt.

Ett tips är att kolla den här triathlonkillen som gör riktigt genomgående tester:

http://www.dcrainmaker.com/

bästa pulsklockan?
skaning skrev:
> Är trött på garmin då deras hemsida är minst
> sagt kass.
>
> vilken pulsklocka har bästa analysverktyget för
> att se var man varit(karta) och pulskurva m.m.
> förstår att det är mycket tycke och smak i dena
> frågan men tar gärna tips.

Jag har använt mig av Garmins produkter i flera år utan att använda mig av deras hemsida. När du loggar GPS så skapas ju en GPX-fil och den kan du ladda upp till valfri sajt

bästa pulsklockan?
har en rcx5 som jag ä riktigt nöjd med. Polars nya V800 ser ju dock onekligen klart intressant ut. den har även inbyggd gps. vilket jag ser som både en fördel o nackdel. att ha det inbyggt är ju klart enklare o snyggare, MEN kan även se fördelen med lös puck så som på rcx5, då batteritiden på klockan blir en helt annan sak o den går faktiskt använda som klocka o inte bara gps. o dör gps pucken dör bara gps, o inget av andra funktionerna.

men Suunto gör helt klart en del riktigt intressanta klockor med

bästa pulsklockan?
ensamvarg skrev:
> Funkar rcx3 och rcx5 till flera cyklar (för det
> har väl alla?)?

Det stämmer.
Jag valde mellan RC3 (inbyggd GPS) och RCX3 (GPS puck) och valet föll på den senare. Ser batteritiden som stor fördel. GPS pucken är liten och lätt, inget som stör..

Har inte använt polars hemsida.

bästa pulsklockan?
Polar släpper ju en ny klocka och ny app samt sida i dagarna, Blåtand som synkar automatiskt med mobilen, v800 tror jag den heter.
har pillat på den och tänker köpa den så fort den kommer ut i sverige!

bästa pulsklockan?
Hej!

Har en Suunto Ambit som jag är sjukligt nöjd med. Bra och snygg klocka med grym batteritid trots GPS, förmåga att ladda ner eller göra egna "appar" och anpassa via hemsidan. Träningsdagbok och träningsplanering går också att göra och du ser på karta var du varit och röjt och allt det där. En Ambit 2 kan ju inte bli fel med andra ord...;)

bästa pulsklockan?
Cardassian skrev:
> Fast om man lägger till 'snyggaste" i kravspecen
> så halkar Polar långt ner i listan medans Suunto
> håller sig i toppskiktet

Fast v800 är ju klart snyggare än tidigare polar klockor

bästa pulsklockan?
Rc3gps tdf funkar bra å så e den snygg !! Smidig och hanterbar lätta och överskådliga

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    99.1 KB · Besök: 47
Tillbaka
Topp