Bästa väg Stockholm Dalarö?

Dalaröv.?

hagr26.jpg

Är det nån väg jag *inte* vill cykla på så är det just dalarövägen.
Extremt trafikerad, smal landsväg.

Kör du mtb/cross/hybrid så ta istället grusvägen till vänster innan Årsta/Västerhaninge/Dalarö T-korsningen.
En bit ovanför busshållplatsen.

Fin-fin grusväg, du kommer då ut vid Sandemar, så slipper du största delen asfalt i alla fall.

Senast redigerad av en moderator:
Daner skrev:
-------------------------------------------------------
> MTB eller lvg?

Inte riktigt bestämt. Mest sugen på racern men med tanke på just Dalaröv. så känns MTB lite mindre livsfarligt.

anderski skrev:
> Är det nån väg jag *inte* vill cykla på så
> är det just dalarövägen.
> Extremt trafikerad, smal landsväg.
>
> Kör du mtb/cross/hybrid så ta istället
> grusvägen till vänster innan
> Årsta/Västerhaninge/Dalarö T-korsningen.
> En bit ovanför busshållplatsen.
>
> Fin-fin grusväg, du kommer då ut vid Sandemar,
> så slipper du största delen asfalt i alla fall.
>
> Karta http://tinyurl.com/3yn546

Lite osäker på vilken t-korsning du menar? Orkar du lägga in en screenshot på vart du menar? Länken du la in fick jag bara upp en Sverigekarta på.

anderski skrev:
> Kör du mtb/cross/hybrid så ta istället
> grusvägen till vänster innan
> Årsta/Västerhaninge/Dalarö T-korsningen.
> En bit ovanför busshållplatsen.

Exakt efter uppförsbacken? T-korsningen är den där man tar direkt vänster mot Årsta Havsbad eller? Intressant att veta då vi är mucho på Ornö och det skulle vara skoj att kunna cykla till Dalarö men som sagt, Dalarövägen vill man ju undvika så mycket som möjligt iaf.

Johan, nix det är andra vänster om du kommer från handen hållet.
Inte vägen in där det är en grusplan, den går till skytteklubben.

Ja det är nog den korsningen. Syns bra på kartan i mitt tidigare inlägg.

Vill man åka via Tyresö så blir det så här.
http://maps.google.se/maps?f=d&hl=s...155,18.317299&spn=0.023226,0.067034&z=14&om=1

Tyvärr grejar inte googlpe maps at markera grusvägen mellan Visvassvägen och Åva vägen.
Man kan ju även ta visvass vägen som är fin smal asfalt, inte så trafikerad ändå ut till vissvass, en stip på 400-50meter till åvavägen och den tillbaka en bit och ned ner mot ösby vilket syns på kartan.

Vill man ha mer stig och skippa asfalt på Åvavägen tar man stigen från Visvass (På Åvavägen sidan) direkt ned till sandemar, Den är riktigt fin!
Från Boudden till Vinåker alltså.
http://kartor.eniro.se/query?what=m...828300463243;;;;HANINGE&startMap=1endStartMap

Senast redigerad av en moderator:
Två förslag den med röda prickar är asfalt, grusväg och lite stig.
Den med blå prickar är asfalt och grusväg.

Den roligaste vägen är på stigar genom skogen men den är lite svårare att hitta.... den kan jag visa dig någon gång.

Hej! Tänkte cykla ner till Dalarö hamn i veckan (lvg) och undrar om den är den är mysig eller om det är galet mycket fordon som flåsar i nacken. Vägen är ganska smal har jag fått veta.

Det går en stor fin grusväg från Åvavägen till Dalaröv. via Mörby. Den är inga problem att köra med räser. Därifrån är det bara 5km på Dalaröv. till Schweizerbadet.
Med grushoj kan du som sagt undvika Dalaröv. helt och hållet.

Det går en stor fin grusväg från Åvavägen till Dalaröv. via Mörby. Den är inga problem att köra med räser. Därifrån är det bara 5km på Dalaröv. till Schweizerbadet.
Med grushoj kan du som sagt undvika Dalaröv. helt och hållet.
Dessutom trevligare och säkrare. För även om kamerorna på dalarövägen har fått ner farten lite är det fortfarande en otrevlig väg att cykla på

Tack för alla svar!
Har tyvärr ingen grushoj… funderar på att cykla iväg tidigt och undvika rusningstrafik.
Radarlampan underlättar mycket.
Ska sova på saken.

Tack för alla svar!
Har tyvärr ingen grushoj… funderar på att cykla iväg tidigt och undvika rusningstrafik.
Radarlampan underlättar mycket.
Ska sova på saken.
Kör gärna varselväst eller skrikig tröja. Det är ju en kuperad och kurvig väg med bristande vägren.

Jag skall inte överdriva - jag har cyklat där ganska många gånger, men det skadar inte att synas väl.

Plockar upp en väldigt gammal tråd här. Ska på jobbkonferens nästa vecka ute på Dalarö och tänkte cykla dit, med utgångspunkt i Tullinge. Kör gravel så grusvägar kan med fördel användas.

Jag har för mig att Tjlustavägen är helt OK att köra, kanske att lite genvägar är lite grova. Bruno har ju cyklat och promenerat i hela stan, så det finns massor med streetview om du vill dubbelkolla lite avsnitt.

Jag har cyklat det mesta av det där, men som sagt, lite är pusslat via stig. Inget konstigt för dig, men det kan vara snabbare med en omväg. Ser dock inte lika stiligt ut på en karta!

Nån Bruno har precis som jag skrev kört 360-kamera på varenda stig känns det som så streetview funkar bättre än du tror.
1786364159616.webp

Just det området har jag cyklat en massa i, det var mer de västra delarna jag ville ha lite tips om.

Men eftersom du nämner det två gånger nu så lovar jag att kolla street-view också 😉

Tillbaka
Topp