Bästa väskan när man pendlar? Träningskläder + laptop etc
Ortliebs grejer brukar ha bra kvalitetskänsla, har haft några olika av deras väskor som fungerat bra.Snor tråden lite. Funderar på en sån här
![]()
Ortlieb Vario PS QL2.1 - Cykelväska och ryggsäck i ett - 26 liter (SEK 1 929,00)
Denna 2-i-1 cykelväska kan snabbt förvandlas från en ryggsäck till en cykelväska, vilket ger dig en otroligt mångsidig och flexibel lösning för förvaring på...www.atredo.se
Någon som har en sådan?
Och Atredo, bra företag?
Men den där var rätt dyr.. Några funderingar, hur ofta har du tänkt byta mellan ryggsäck och cykelväska? För mig som skulle behöva göra det 2 gånger om dagen så ser det besvärligt ut. Har en kombiväska av ett annat märke och jag tyckte ryggsäcks-varianten blev för krånglig och kör med axelremmen istället.
Väskan har heller inget hjälm-fäste vad jag kan se vilket jag gärna haft. Sedan skulle man nog vilja testa ryggsäcks-delen också om man ska bära några längre sträckor.
Jag tänker nästan att en vanlig ryggsäck i cykelkorg är en bättre lösning... 2-i-1-lösningar blir tyvärr alltid en kompromiss.
Jag har testat ett par olika styrväskor men hittills inte varit i närheten av 30s för att montera en styrväska på ett bra sätt, knappt att det ens går så snabbt med snabbkoppling. Den här typen av väskor fungerar bäst med bockstyre med vajrarna under styrlinda, på en cykel med rakt styre är det mycket som är i vägen. Och att få ner en 14" laptop låter väldigt trångt?Jag vill slå ett slag för stor styrväska med rullstängning. Jag får ner min HP-elitebook och en T-shirt. Kör jag utan dator så går det ner hur mycket som helst. Jag har en från planet x som jag köpte här på happyVisa bilaga 566707. Men det ser ut att finnas andra modeller med samma mått från exempelvis red cycling products. Visa bilaga 566708Det tar 30 sekunder att knäppa på den på styret och när man vill ut i grusstigen så har jag inte någon pakethållare som stör![]()
Senast ändrad: