Bästa XC-sadeln?

Bästa XC-sadeln?
Johan A har helt rätt. Det finns lika många svar på din fråga som det finns sadelmodeller.
Om du vill ha konkreta tips på sadlar så kör många med Selle Italia SLR, SLR XC, SLR GF, Flite, Flite GF samt MaxFlite GF.

Försök prova dig fram, jag vet att några butiker iaf erbjuder lånesadlar som man kan köra med under några dagar och efter ett antal mil så kommer man förhoppningsvis fram till rätt modell.

Bästa XC-sadeln?
Fizik Gobi kan rekomenderas, har kört på Selle Italia innan men efter smak på Gobi går jag inte tillbaka.

Men som Älgkudde sa kolla om du kan testa hos din handlare.

Bästa XC-sadeln?
smaken är verkligen som baken i detta fall :D delad alltså.

personligen håller jag med justus, för mig passar tune speedneedle bäst. klart bästa jag kört med, o då har jag testat en hel del. men det är min högst personliga åsikt :D

Bästa XC-sadeln?
För mig så passar inte Gobi, trycker på blodkärlen vilket resulterar i undermålig bula. Fizik's SLR XP är grymt skön. Men skönast av alla jag kört är Alias från specialized, jag körde med 130mm mest för att kulan inte på nåt sätt skulle hamna under sadeln.
/Danne

Senast redigerad av en moderator:
Bästa XC-sadeln?
Tune Speedneedle är den klart bästa sadel jag kört med. Är otroligt nöjd med min :) Att den sen är jäkligt lätt gör ju inte saken sämre.

Bästa XC-sadeln?
Ja just det, om man nu ska rekommendera något (inte alls subjektivt då) så kör jag med Specialized Avatar 143mm på alla mina cyklar förutom på min Singular där jag har 130mm's varianten.
Hittar du en som passar dig, kör på den i hela ditt liv :oD

Bästa XC-sadeln?
Svårt med sadlar tycker jag, man måste gå igenom så många sadlar innan man hittar vad man söker. Fast den processen kan vara lite kul (lite som att ragga)

Jag var förvånad att sadeln jag hittade var en opolstrad slimm epoxy-skapelse som även sitter på fyllecykeln.

Edge sadeln är för mig underbar och den är billig också.

.

Tillbaka
Topp