BB PF92mm, vad för vevparti? (Gravel/LVG hoj)
Hej...
Köpte en SUP X-Road Team Issue Gravel ram från 2017 som jag fixat upp, nu sitter ett Sram GXP 92mm PF BB där, dock passar inte Sram Rival vevpartiet jag har, antar att Sram Rival vevpartiet är till för 86,5mm axel? (Drar jag åt för hårt börjar de gå tungt..)
Nu tänkte jag byta till shimano HT II och köpa ett GRX vevparti som jag har på min egen gravel...... Men nu har jag läst och förstått att dem vevpartierna inte funkar för PF92 mm?!
Blir galen på dessa olika standarder :D
Borde jag köra ett MTB-vevparti med stort framdrev?
Länk till cykeln med spec:
superiorbikes.com
Tacksam för svar!
Köpte en SUP X-Road Team Issue Gravel ram från 2017 som jag fixat upp, nu sitter ett Sram GXP 92mm PF BB där, dock passar inte Sram Rival vevpartiet jag har, antar att Sram Rival vevpartiet är till för 86,5mm axel? (Drar jag åt för hårt börjar de gå tungt..)
Nu tänkte jag byta till shimano HT II och köpa ett GRX vevparti som jag har på min egen gravel...... Men nu har jag läst och förstått att dem vevpartierna inte funkar för PF92 mm?!
Blir galen på dessa olika standarder :D
Borde jag köra ett MTB-vevparti med stort framdrev?
Länk till cykeln med spec:
X-ROAD TEAM ISSUE
Check the 2017 SUPERIOR BIKES collection highlights. Brand new full suspension carbon race gun TEAM XF29 ISSUE, hardtail TEAM 29 ISSUE and lot more #ALWAYSRACE!
Tacksam för svar!