Bed and breakfast med mountainbike inriktining

jpekstrand

Ny medlem
Hejsan!

En kompis till mig har precis ärvt ett väldigt stort hus i småland dock så är det knappt värt nått pga läget så han tänkte göra om det till ett B&B istället.

Primär inriktning ska vara cyklister, därför undrar jag nu ifall ni har några förslag på vad ni hade velat se på ett sånt ställe? (självklart är bra stigar/banor en självklarhet)

Tänkte ifall ni hade velat ha en verkstad, GoPro kameror till utlåning/uthyrning mm.

Kom med förslag :-)

tack på förhand.
/Patrik

Bra cykelförvaring på kvällarna, mek- och tvättmöjligheter, klädtvätt på kvällarna. Middag, lunchpaket, gps:er med lokala spår..

Bra möjlighet att låsa in cyklarna är väl en självklarhet? Samt tvätta/spola av som skrivits tidigare.

På sikt kanske uthyrning av cyklar och tillbehör? (gopro, gps, lampor osv)

Guidade turer/"kurser" i olika nivåer och svårighetsgrad?

Som de andra skrivit, guidade turer, bra tvättmöjligheter, förvaring under nattetid, Stella Artois =D

//Panos

Bubbelpool att mjuka upp musklerna efter en dag på cykel. Cykelfilmer på repeat på dumburken, cykelmagasin i myshörnan.
En pumptrack på baksidan!!!
Hofvetfri velodrom?

Mer och mindre realistiska förslag i blandning

NNNN

CyberBike skrev:
-------------------------------------------------------
> Go-Go bar, video som visar T2 continuerligt,
> obegränsat med Trappist-öl, .....

+1

Kul ide, hoppas det lyckas för han! Ser framför mig en halvstor röd gård mitt inthemiddleofnowhere där cyklister myser över långhelger :)

Några spontana tankar:
- Ren B&B är ju praktiskt att driva då det kräver mindre köksutrymme och personal, vilket också innebär bättre priser och därmed fler cyklister. Men mat måste man ju ha efter långa pass i skogen, det är ju bra om det finns mat i närheten samt någon form av lånekök där man kan brassa på lite pasta.
- Av samma anledning som ovan + socialt, stor utegrillplats!
- Ölkyl.
- Som flera andra sagt; verkstad, bra inlåsningsmöjlighet, bra rengörningsmöjlighet.
- Möjlighet till någon lättsam tramsaktivitet på kvällarna, exempelvis mini-bmx-bana eller något så simpelt som ett volleybollnät.

En annan spontan tanke: Gå inte ut för hårt. Satsa på att börja litet och göra det lilla bra, istället för att skapa något stort som inte är slipat i kanterna och som inte går att hantera.

Tillbaka
Topp