Bedragare i Köp&Sälj: "Francesco Grandetti"
Hej,
jag lade ut en annons om att jag ville köpa en ram och fick svar av en trevlig italienare från Spanien. Problemet är bara att bilden han skickade är stulen från nätet och det finns varningar ute på nätet om honom.
Hans originalmeddleande, sök och ni ska finna det på många ställen på nmtet:
"Subject: Ang�ende din annons: ****************************.
From: Francesco Grandetti <f.grandetti65@gmail.com>
Sender: www@happymtb.org
Reply-to: f.grandetti65@gmail.com
Hello mate,i am Francesco Grandetti Italian citizen,but residing in SPAIN,i was trying to place and advert on this site,you posted yours and i just came across your own, that you are in need of this particular items,which i have for sale ,thank sand get back to me for more details on
my mails,f.grandetti65@gmail.com "
Om ni googlar på hans namn kommer ni att finna exakt samma svar på en mängd forum, inte bara cykelforum, och varningar på hemsidor om hans tidigare bedrägerier.
Ex.vis här:
http://www.littlegun.be/
jag lade ut en annons om att jag ville köpa en ram och fick svar av en trevlig italienare från Spanien. Problemet är bara att bilden han skickade är stulen från nätet och det finns varningar ute på nätet om honom.
Hans originalmeddleande, sök och ni ska finna det på många ställen på nmtet:
"Subject: Ang�ende din annons: ****************************.
From: Francesco Grandetti <f.grandetti65@gmail.com>
Sender: www@happymtb.org
Reply-to: f.grandetti65@gmail.com
Hello mate,i am Francesco Grandetti Italian citizen,but residing in SPAIN,i was trying to place and advert on this site,you posted yours and i just came across your own, that you are in need of this particular items,which i have for sale ,thank sand get back to me for more details on
my mails,f.grandetti65@gmail.com "
Om ni googlar på hans namn kommer ni att finna exakt samma svar på en mängd forum, inte bara cykelforum, och varningar på hemsidor om hans tidigare bedrägerier.
Ex.vis här:
http://www.littlegun.be/