Behöver er hjälp! Cykelresa present!

Emmaazon

Ny medlem
Hej... har googlat o klurat ...
Sambon ska få en veckas semester (med mig) som examen present från 5år högskole studier.

Men. . Ja vet inte vart! Ja cyklar men vi är på olika nivåer ja kör mest downhill o han både downhill o mycket crosscountry vi älskar båda fin natur o uppskattar god mat.

Men eftersom vi är på olika nivåer tänkte ja hitta ett resmål i höstkanten som tillåter att han kan cykla så mycket han vill men ja kan pyssla med annat även..typ en sol stol :D

Kikat lite på Kroatien o Schweiz men svårt att hittat nått som inte är en färdig paketerad resa med bara cykel...

Behöver alla tips ja kan få då överraskning skall ges på lördag o vågar inte skriva på Facebook om han skulle se :D

P.s typ Thailand o liknande är för varmt för han haha

Hehe nä kanske inte älskar England men hade gärna haft en kombo med värme också. Inte så de behöver vara kallt men inte 45 grader . Hört mycket bra om Kanarieöarna?

Jag har cyklat mtb på Lanzarote. Grusvägar och stigar överallt. Gillade det. OCH bra mat. Bästa maten på Kanarieöarna.

Madrid är mitt tips då ni verkar gilla utmanande utförskörningar. Vi åkte med www.trackmtb.com som guider. Det gick då att bo i deras "MTB Villa". Med detta gäng är det "Earn your Ride" som gäller. Inget åka lift eller pick-up.. bara trampa :-)

Relationship goals....

+1 för basquemtb.com. De är baserade i närheten av San Sebastian i Spanien och bör kunna skräddarsy det mesta. San Sebastian är förresten en fantastisk liten stad men mysiga uteställen, mycket kultur och historia, 2 stränder och en uppsjö av riktigt god mat.
Jag har cyklat i området, dock utan deras guidning och det är riktigt bra cykling.

+1 på Madeira. Grym cykling och och helt makalös natur. Men åk med en shuttle-firma om du vill få ut maximalt. Freeride Madeira anordnar utflykter för alla nivåer.

Nja inte just nu med inlämning på sista examensarbete osv. Plus att ja blev nyss medlem är som sagt inte på samma nivå han drog med mig in o cykel världen en del men än så länge så bara fastnat för downhill (adrenalinet) så hoppas han inte tror ja sitter här o rekar:D

Åh grymt ju vi är båda kockar i grunden o spendera för mycket pengar på mat om man nu kan det ;) så passar kanske perfekt! Vädret på höstkanten Där? Är de ok?

Kan varmt rekommendera Val Gardena i Dolomiterna, norra Italien. Var där förra sommaren och bodde i byn Selva som är en av orterna i Val Gardena. Området är magiskt vackert och som gjort för cykling. Finns gott om cykeluthyrare med fina cyklar om man inte vill ta med egen hoj. Ta sedan med cyklarna i någon av alla kabinbanor. Väl på topparna går det att cykla ner på flertalet leder. Stanna till i någon av alla små mysiga bergsrestauranger och njut av god mat och dryck. Vi ville också ha lite bad på vår resa varför vi avslutade resan med tre dagar vid Gardasjön, ca 15 mil söder ut. Otroligt vackert även där samt mkt bra möjligheter till mtb om man inte har fått nog av cyklandet i Val Gardena. Vi bokade hotell i Selva Val Gardena och Malcesine vid Gardasjön hemma i tv-soffan, flög till München, fixade en hyrbil där och gav oss i väg på denna tripp i 10 dagar. Kommer absolut göra det igen!
http://mtb-dolomites.com/eng/dolomiten.htm

Mitt tips är att köra med guider, i alla fall om det är mountainbike som hägrar. Har man bara några dagar - en vecka så blir det otroligt mycket bättre kvalite på cyklingen då.

Tillbaka
Topp