Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
QR 9mm och 1 1/8 styrrör tillsammans med 650b och 120 mm slag i prisklassen 5000 kr rimmar ganska dåligt då det är mycket pengar för obsolet teknologi. Vad är det för ram du har? Det förvånar mig lite grann att en 650b-ram inte har tapered styrrör...
Jag har någonstans sett ett styrlager för 1 1/8-ram som tog 1,5"-gaffel, genom att nedre lagret satt utanför/under styr-röret. Det byggger ca 10mm extra, men om det inte är ett problem så kan det vara en lösning.
Är det rimligt att uppfylla allt, vettigt med pengarna på gaffel, kanske leta efter en otapered men med genomgående axel och uppgradera framhjul för del av peng? Upplever själv stor skillnad i flex på qr och andra lösningar. Bara en tanke...
arcamone skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det rimligt att uppfylla allt, vettigt med
> pengarna på gaffel, kanske leta efter en otapered
> men med genomgående axel och uppgradera framhjul
> för del av peng? Upplever själv stor skillnad i
> flex på qr och andra lösningar. Bara en
> tanke...
>
> /David
det är absolut ingen omöjlighet. kom med tips. jag är inte så haj på detta.
Devronen ser ut att ha ett 44mm styrhuvud vilket passar ett konad-styrrör om man byter ut den nedre styrlagerkoppen. Hope, Cane Creek eller Nukeproof säkert har något som passar.
De sa tillverkaren om min oxå. Men ja rev ner mätte o greja de visa sig att ramen va byggd för tapered fast dom monterat gaffel med rakt rör. Så nytt lager så va de fixat:-)
Kolla in x-fusion!
Det finns till bra pris på ebay och jag har en 120 mm slide som funkar riktigt bra. Fick ge dryga 3 papp inkl tull. Har du tur kan säljaren markera paketet så du slipper sånt.
alpine84 skrev:
> De sa tillverkaren om min oxå. Men ja rev ner
> mätte o greja de visa sig att ramen va byggd för
> tapered fast dom monterat gaffel med rakt rör.
> Så nytt lager så va de fixat:-)
+1 44mm-standarden kom innan tapered fanns men det betyder inte att det inte passar (ett rakt 1,5 styrrör skulle också passar).
oikhenke skrev:
> Ck för bra svar. Får bli o demontera gaffeln o
> mäta.
> Det står på specen att headset är
> semiintegrated.
Då kan du inte använda styrlagret jag tipsade om:(
Paco skrev:
> oikhenke skrev:
> --------------------------------------------------
> -----