Benskydd light modell?

Gurra101

Aktiv medlem
Benskydd light modell?
Ja ska börja köra plattisar :) Men metallpiggarna ser ju sådär roliga ut :) Fint att få dom på smalbenet hehe. Någon som har tips på några
smidiga benskydd. Inte då hockeyskydd direkt utan lätta och smidiga,.

Mvh

Benskydd light modell?
Det är jättemysigt att få piggarna på benen, dessutom får man tuffa ärr. Repostar från misärtråden.

T83POQc7VIph435CU_tmU1zRn2jsrZiHe6h9teCgLYZhd_mFUsd0Tr8XGMxrDYLfQMA9FBL2tXrov19TOk-ozc8BLg2lPrwk8cwGNv_t5yNJJyXohT7-LRVygmqqAkI2Aasrd0SVhhDnGF5JUIOqy-nB4ErCJ6EV7iDiz0Ej4e1e4QRYCjv6itguT9eT6mv1vNTTTLeUdrBzzbyHHGfWezTl0mBJTJ5iarGAAjMwTX1lccPJ1PlyRaaTsEkQCcEiPpRtPKWZ6Hp0ZmosVFcPOsDvypPnypysg2L1Ot-aHf7ESqqXyNqe63vFKfT1Wxk52b-vZhdqFMQagM4nKbfMV29Ia9u9p7mvfAFLyaO6QVkP0lrwxfdOzptjwiiavjsZsnmUQFNC6UwthqqcY6nfWbskb9H6TUZZpDKv-VK9rRCwjTppllANNPkdnEiUaSRFydxFmLfSUomPXRu8rbRBrf2P7Zn5QfaaN4MF2dWRi8DU6I2U8RoGA1awYqXeGfMdIYhrxL9p5ZoKBrOsUmlzwYzGP71F-Ah3JsmZr6fheN_smttOR_31hFAnFDjnwpuaMHMDznEz_QmRSghwOTo9qX_c0He8Ml_YndRFhpiEL7Ej1dtGQC0RA5L8Z1mlGdM692OJOgKK3015zHJ82gQ5BaurufEWPvGFNAxtehFjNhk=w543-h965-no

Benskydd light modell?
Gurra101 sa:
AX3L sa:
http://www.pocsports.com/eu/bone-vpd-leg/20350.html

Har jag klämt lite på och skulle nog köpt om jag vore ute efter något liknande.

Dom känns ju lite overkill för stigcykling. Men vill ha något som tar värsta smällen av piggarna om man skulle slinta.

http://www.bikeradar.com/gear/categ...product/review-poc-bone-vpd-leg-armour-35125/

Kanske. Bikeradar verkar gilla dem dock. I verkligheten är de ganska mycket mindre och smidigare än man tror. Med reservation för att jag aldrig cyklat med dem.

Benskydd light modell?
Sådana är beställda :) Men storlek 42 va för små tårna nuddade framme vid, hade nog inte blivit skönt! Hoppas 42.5 inte är för stora :( Är mellan storlekar ibland :(

Benskydd light modell?
Fotbollsbenskydd är jättebra och finns att få i många olika modeller, prisnivåer och skyddsnivåer dessutom finns de i alla sportbutiker. Kör med höga strumpor eller långa byxor.

Prisvärdhet för cykelspecifika smalbenskydd är ytterst tveksam i jämförelse.

Integrerade ankelskydd tycker jag kan vara värt ibland om man riktigt vill stunta till det.

Benskydd light modell?
Troy Lee 5450 köpte jag just för det ändamålet för ett par år sedan. Lätta och bekväma, tänkte ha dem på mera dh betonade turer, men nu har jag dem alltid. Skyddar ju inte ända ner dock. Oftast halkar foten fram, så skrapsår kommer bak på vaden.

Benskydd light modell?
Nu har jag fått hem mina Ion BD 2.0. Inte testat annat än hemma, men känslan är att de kommer att funka fint för att skydda mot pedalskrap och smällar mot fotknölarna men inte till så mycket mer än så. Men det räcker för mig.

Tillbaka
Topp