Benskydd mot pedalmisshandel

pedAlex

Medlem
Okej först och främst, ja jag ska raka benen. Avklarat ämne?

Men däremot vill jag ha tips på billiga och smidiga benskydd som skyddar mot ev fortsatt misshandel av mina smalben.
Fotbollsprylar?

Bilagor

• 20160316_070840.jpg
    20160316_070840.jpg
    131.3 KB · Besök: 123
pedAlex sa:
Billiga och smidiga efterfrågades. Är pocs benskydd så dunderhärliga och smidiga att det överväger det höga priset?

Det finns säkert tunnare för bmx. Kolla på kunstform.org. Det tar en vecka att få grejor därifrån.

Jag kör med POC skydd på armbågar och knän och tycker de är bra. Jag har börjat med BMX och mina smalben ser ut som dina (såriga och orakade ;) ) och funderar därför på POC-skydden.

Tack så mycket för svar, men inga konkreta tips direkt.

Jag gjorde egen research och hittade lite olika alternativ på kombinationer av smalben- och knäskydd. Har beställt en hård variant och en mjuk variant. Ingendera med kardborrestroppar utan jag tänker sleeve borde sitta bäst. Återkommer med recension:
Mjuk kombo 94:- totalt inkl frakt:
Screenshot_2016-03-17-10-05-38.png
i strl S För att passa runt smalbenen och inte knä.
Screenshot_2016-03-17-10-04-46.png
och knäskydd.
Hård variant 166:- inkl frakt:
Screenshot_2016-03-17-10-11-07.png

Ca 2-3 veckor till utvärdering. Kanske är det pocs kombo för 2000:- som är det enda rätta...

Deamon wear har nån variant som liknar den sista du har påbildhär ovan. Annara är fotbollskydd och knästrumpor ett rätt billigt alternativ somhar ett hårt skal.

Den där blåa saken tror jag bara blir skit iaf.

pedAlex sa:
Jag gjorde egen research och hittade lite olika alternativ på kombinationer av smalben- och knäskydd. Har beställt en hård variant och en mjuk variant. Ingendera med kardborrestroppar utan jag tänker sleeve borde sitta bäst. Återkommer med recension:

*väntar spänt* ;)

Jag har liknande problem och vill gärna se upplösningen. Mina ärr har en tendens att hänga kvar rätt länge och det finns liksom inte plats för fler...

Fotbollsskydd i all ära, men skydd även på baksidan vore bra. Sleeves i något skärsäkert tyg kanske? Finns för hockeyspelare, kan jag tänka. Tipsen om bmx-prylar (kunstform) verkar lovande.

Motvind! sa:
Rattnalle sa:
Är inte det bästa alternativet att bara lära sig ha mjuka knän så att fötterna inte studsar av?

Det är en bra idé, men det är ju inte bara pedalerna som är boven i dramat. Naturen sätter käppar i benen på mig också. ;)
Jag är fullt medveten om att det var en dumdryg kommentar. Förr eller senare kommer mina långa vassa pedalskruvar att ta en rejäl tugga av mig som straff.

Tillbaka
Topp