Beskriv din cykelpendling
Efter att ha bott för nära jobbet ett tag och fincyklat eller traskat till jobbet så har jag tagit upp cykelpendling som träning/transport igen. Förut 9 km enkel väg och kört året om, bara åkt kommunalt i absoluta nödfall. Nu har jag 17 km enkel väg och bor i Sollentuna norr om Stockholm. Har hojat 12 dagar sedan jag började och det räntar snabbt i mil på Runkeeper. Såg just att mina CX-däck (sitter på en Rose Pro DX-hoj) bara är 33 mm och dubbdäcken är väl breda för skärmarna så när det blir halt får jag klura på om jag ska ha superjobbiga och supersäkra däck eller mer lättrullade grejer.
Har det bra ställt på jobbet med eget cykelrum, torkskåp samt bra duschrum.
Brukade cykla MTB innan vi fick barn men hoppas hinna någon enstaka runda men att det blir regelbundet är bara att glömma som prioriteringarna ligger just nu.
Få höra hur ni tar er till jobbet! Kör ni jämt eller någon dag per vecka. Typ av cykel? Var i landet osv?
Har det bra ställt på jobbet med eget cykelrum, torkskåp samt bra duschrum.
Brukade cykla MTB innan vi fick barn men hoppas hinna någon enstaka runda men att det blir regelbundet är bara att glömma som prioriteringarna ligger just nu.
Få höra hur ni tar er till jobbet! Kör ni jämt eller någon dag per vecka. Typ av cykel? Var i landet osv?