[Bighit på KTH?]Fånig fråga, kul att veta...

Huckfest

Aktiv medlem
Såg nån som hade parkerat sin Big Hit Expert utanför Bergs på KTH igår...
Vems?

Ram: Silverlackad Bighit Expert (manitou dämp)
Gaffel: Mz DirtJumper, grön.

Senast redigerad av en moderator:
Jag fick ju bakläxa här på forumet för att jag råkade nämna en läcker fixie som stod parkerad på centralt ställe i Stockholm (det var dumt att indirekt tipsa om var man kunde stjäla en cykel)så det kan vara på sin plats att påminna om att inte tipsa om läckerbitar och geografisk placering..

Senast redigerad av en moderator:
Ett sätt att tala om för den ohederlige var sin cykel finns geografiskt är att skriva sådana uppgifter i sin profil på happy, tyvärr. MAO kanske inte helt klockrent att skriva vad man har för cykel i den personliga profilen. Tråkigt, för det är ju roligt att veta för den hederlige.

^Eller så låter man bli att skriva exakt var man bor någonstans så borde risken att bli bestulen på grund av Happyprofil vara relativt obefintlig.

Botemedlet mot stölder heter försäkring;) Tror det är större risk att cykla genom staden på cykeln än att skriva om cykeln på Happy.

/Erik

Aj då, en annan har ju namn och alla cyklar i profilen. Nu drar paranoian igång igen... Vem är det som smyger i busken där? Hörde jag inte ett knäpp nere på bottenvåningen nu? Tittade inte den där pundaren lite väääl länge på min cykel?
Men: jag har lås och larm, lampor med rörelsesensorer, sover oroligt samt har baseballträ och slipad spade nära till hands. Så det vore väl fan om man inte skulle få ha grejerna i fred.

Stisse: Du känner inte att du överdriver lite eller? Eller bara ironisk och försöker vara lik en amerikan eller nått eller?

Var ironisk :) Skulle aldrig försöka vara lik en amerikan.
Men jag har larm och allt sånt (har blivit så med tiden bara) men jag går inte runt och är nojig.
Men vissa personer blir ju faktiskt nojjigare ju mer skydd och pryttlar de skaffar sig.
Läste nånting om att detta orsakade mycket av skjutvapenskadorna i USA - typ har man en puffra så skapar man ofta en omedveten ökad hotbild mot sig själv. Har man då nära till vapen så...

Drifter skrev:
-------------------------------------------------------
> Botemedlet mot stölder heter försäkring;) Tror det
> är större risk att cykla genom staden på cykeln än
> att skriva om cykeln på Happy.
>
> /Erik
>
>
Försäkring som förhindrar stöld? vilka försäkringsbolag har sådana försäkringar?

Jag har förvaring för de flesta av mina cyklar på 59º18'48.80" N 18º04'43.84" E, men ibland har jag några på 59º20'50.79" N 18º02'13.30" E.

Och vad är risken för att bli bestulen tack vare sin Happyprofil? Känns lite väl maniskt va?

/Mattias

En granne till oss blev av med sin bil samma natt, efter att han annonserat på webben. På fredrikshofs hemsida varnar man för att inte vara allt för detaljerad när man säljer dyra objekt. För det finns personer som utnyttjar info från annonser. TYVÄRR!

Å.311

Tycker det känns som att risken är större att någon skum typ ser mig gå in genom porten med min hoj. Ofta folk där...

Tillbaka
Topp