Bigmollos Derosa-tråd. Vilken Brooks, Swift eller Professional?

Inga problem nils. Hojen står i förrådet och kommer aldrig mer cyklas på. Du kan lugna ner dig.
/J

Raderade mitt tidigare inlägg som var fruktansvärt pinsammt att vakna upp till. Ber så mycket om ursäkt.Det är nog därför man inte ska skriva inlägg kl 03 när man kommit hem från krogen.
Men..
Tycker ändå att brookssadlarna pajjar många cyklar.

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Vill du köpa en Brooks mollo?

Min Professional har hängt oanvänd i 2 år nu. ;)

Jag tror den skulle passa jättebra på Pedalforcen tillsammans med Brooks styrlinda och -pluggar.

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Min Professional har hängt oanvänd i 2 år nu.
> ;)

Du har ju inte fattat något alls. Det är hårda sadlar, tunga stålramar, ingen möjlighet att växla samt bromslöst som e grejen, inte kolfiber, bekvämt och lätta cyklar.
När ska du lära dig? :o)

Håll i era små hattar Derosan lever!
Nu när preskriptionstiden gått ut så skruvade jag ihop Derosan med lite grejer som låg hemma och skräpade. Med lite tur så kommer jag ta den till jobbet på onsdag.

IMG_0916.JPG

IMG_0917.JPG

IMG_0918.JPG

IMG_0919.JPG

Det här kan vara mitt bästa internetköp!
/Big

Jäkligt fin och kul att den fortfarande finns kvar! Har inte läst hela tråden men Swift sadeln är grymt skön, bland det bästa jag suttit på. Enda kruxet är att de kan tappa formen med tiden och så har jag märkt att insidan på mina bibs skavts onormalt mycket (normala lår så inget supersize).

Gammalt är det nya gamla.

DeRosan är ju tidlös, men happyjargongen anno 2005 har nötts hårdare av tidens tand ?

Det var rejält otippat! När det tom var typ 10 år sedan någon tråkade om den. Och så plötsligt!

Grattis till (att det till slut blev) en fin hoj!

Det här är ett så stort ögonblick i happys historia att ingen ens kommit sig för att påpeka att det sitter Shimano på en De Rosa. :-)

Freddie L sa:
Det var rejält otippat! När det tom var typ 10 år sedan någon tråkade om den. Och så plötsligt!

Grattis till (att det till slut blev) en fin hoj!

Tjena!

Inte mer en nån månad sen som någon nämnde den.. Det köpet slås ju bara av snubben som köpte jättekittet med ParkTools verktyg för 30 lax..

Grymt kul att se den på hjul! Men är den inte lite stor?

Snygg! Köp vonderhenks lilla verktygssats till så är happycirkeln sluten. Har du väntat tillräckligt länge för en l'eroica på hojen?

Kneecap sa:
Hasse#7 sa:
Snygg! Köp vonderhenks lilla verktygssats till så är happycirkeln sluten. Har du väntat tillräckligt länge för en l'eroica på hojen?

Tjena!

Har geologen fått ett jobb????

Hej. Länge sen jag såg dig här. Jo han har fått jobb och jag slipper kolla det var femte minut. Nuförtiden är mitt tics att fundera på varför jag är den enda som äter pizza genom att skära upp den som en spiral utifrån och in. Fina minnen av Nybro. Hoppas vi ses på SSSM. Då jäklar skall jag.....nog komma sist igen. :)

Åååhh va vacker... den ramen skulle jag kunna tänka mej!!! Vore ett bra komplement till den andra ❤️

JLarsson sa:
ohellstrom sa:
DeRosan är ju tidlös, men happyjargongen anno 2005 har nötts hårdare av tidens tand ?

2005 kände alla varandra typ. Och alla cyklade tillsammans. Nu är det lite annorlunda.

En smula... nästan ingen känner någon. Ett fåtal cyklar.

Men tillbaka till ämnet - såna där gamla stålräsercyklar är ypperliga till lättlastad snabbrando. Borde passa som hand i handske till bigmollo. Efter 12 år är det dags att släppa den monumentala tabben att bukta hem en hoj från Amerika utan att kolla frakten först.

Vilken fantastisk tråd, det började med en sadel 2005....... och blev en stilig retro racer som denna 12år senare!
Tidsperspektivet hissnar.... 2005 var jag lååångt bort från cykling, men nu är jag frälst och en lycklig Happyit!

Mvh Ulf S.

Glöm inte att skriva en krönika om den långa resan ifrån Italien över Atlanten T&R och sedan på Ekerövägarna.

Tillbaka
Topp