Bikefit Stockholm

oscaro

Ny medlem
Bikefit Stockholm
Letar efter något bra ställe att göra en bikefit för tempocykel, men vill ha en bra. De mesta jag hittat verkar endast försöka optimera på befintlig cykel men jag vill ha en sk frame fit också. Har ni några tips?

Senast ändrad:
Bikefit Stockholm
Har inga råd att ge men är också intresserad av framefit i Stockholm inför köp av min nästa landsvägshoj. Vet vilken ram jag skall ha men osäker på om det blir stock eller customgeometri, samt lämpliga längder på styrstam och integrerad sadelstolpe…

Bikefit Stockholm
Vet inte om dom är bra, men enligt bikefitting.com så har Adels Cykel & Sport i Kalmar och Team Sportia Barkarby Shimanos "Dynamic Fitting" iaf.

Bikefit Stockholm
CykelCity gör bike fit, har själv gjort en och är nöjd - de är proffsiga. Om de dessutom har sk frame fit det vet jag inte.

Bikefit Stockholm
Jo de göra en bra fit verkar det som, men är fullbokade för hela våren tyvärr. Förvånad över hur få ställen som verkar göra bra fits. Får nästan fundera på att göra det utomlands i samband med någon resa

Bikefit Stockholm
eketjall sa:
oscaro sa:
Vill helst inte behöva åka till Kalmar och team sportia verkar stänga till helgen
Cykeltjänst i Södertälje då? https://www.cykeltjanst.com/
Jag har som sagt ingen aning utan visar bara upp mina google skills på "Shimano bikefit". ;-)
Finns ju säkert andra "riggar" som används förutom just Shimanos.
Bokade in mig på cykeltjänst nästa vecka! Gick igenom processen med dem i telefon och det verkar mycket bra. Kostar 2000 vilket känns rimligt.

Bikefit Stockholm
oscaro sa:
Bokade in mig på cykeltjänst nästa vecka! Gick igenom processen med dem i telefon och det verkar mycket bra. Kostar 2000 vilket känns rimligt.

Skriv jättegärna ihop en recension/RR sen! Jag har länge varit sugen på en bikefit, framförallt för att, precis som du, hitta en TT. Eftersom jag råkar veta att cdA på min lvg är väldigt bra så antar jag att jag gjort något rätt själv och är inte intresserad av någon som har fått en 2-dagars kurs av en leverantör och bara följer en manual.

Bikefit Stockholm
Drar igång denna tråd. Letar bra BikeFit i stockholmsområdet kan åka 1-2h om det är värt det. Söker någon som också har utbildning inom fysioterapi eftersom jag har haft lite rygg och knäproblem.

Gärna ingen märkesfärgad

Bikefit Stockholm
Cycling korsningen norrtullsgatan frejgatan, hjälpte mig med racer.
Det var för att se om aragon hoj fungerade, utan att jag bad om det lade han ner en timme på det.
Passade inte helt perfekt, så köpte annan hoj.
Men, hans mått tog jag med och använde, det blev helt perfekt.

Jag gissar att han gör TT också, de säljer sånt.

Tillbaka
Topp