Bikeinn okej att handla ifrån?

Länk till ramen?

Jag har handlat därifrån tre-fyra gånger utan problem, allt från handtag till wattmätare och vevpartier, utan problem, men har aldrig behövt kontakta kundtjänst...
Samma här. Två bra leveranser och nu väntar jag på skor, som något försenade, verkar vara skickade. Men har som sagt heller inte behövt kontakta kundtjänst eller returnera något ännu.

Samma här. Två bra leveranser och nu väntar jag på skor, som något försenade, verkar vara skickade. Men har som sagt heller inte behövt kontakta kundtjänst eller returnera något ännu.
Jag tror absolut att dom kommer leverera varan. Min fundering var vad som faktiskt ingår i ramen.

Batteriet verkar ingå och eventuell en motor, men vilken motor som ingår är minst sagt ovisst.
Bakdämpare, kanske!?

Finns en hel del frågetecken som jag velat att dom benat ut men den tycks inte ske.

Tror det är som upplagt för problem faktiskt. Dom hänvisar till en ram som inte existerar ngn annanstans i Universum och kan inte ens speca upp vilka komponenter som ingår. Och får du problem med motor eller batteri, vilket faktiskt händer titt som tätt, så blir det inte lätt att ta fighten med BikeInn.

Köp handskar eller ett par cykelbyxor från dom om du hittar ett fantastiskt pris. Själv skulle jag hålla mig borta från den här typen av prylar från det företaget.

Tror det är som upplagt för problem faktiskt. Dom hänvisar till en ram som inte existerar ngn annanstans i Universum och kan inte ens speca upp vilka komponenter som ingår. Och får du problem med motor eller batteri, vilket faktiskt händer titt som tätt, så blir det inte lätt att ta fighten med BikeInn.

Köp handskar eller ett par cykelbyxor från dom om du hittar ett fantastiskt pris. Själv skulle jag hålla mig borta från den här typen av prylar från det företaget.
Har landat i det beslutet nu. Blir inget köp hos dom. Tack alla som flikat in.

Har beställt en effektmätare 20/4, skulle finnas i lager. Ganska snart ändrades det till redo för leverans 6/5. Var in nu och kollade och det står nu redo för leverans 15/5.
Tämligen lång leveranstid för något som skulle finnas på lager och som förövrigt fortfarande står som i lager.

Alla -inn-handlarna är långsamma, och tveksamma runt vad de ser som "i lager". Det mesta verkar komma från andra lager (t.ex. tillverkarens) än deras egna, men de marknadsför sig som att det ska gå fort. Allt jag har beställt från en -inn-butik har dykt upp, men allt har också varit försenat.

Alla -inn-handlarna är långsamma, och tveksamma runt vad de ser som "i lager". Det mesta verkar komma från andra lager (t.ex. tillverkarens) än deras egna, men de marknadsför sig som att det ska gå fort. Allt jag har beställt från en -inn-butik har dykt upp, men allt har också varit försenat.
När jag har beställ har alltid varit typ 10 dagars leveranstid och de har också varit väldigt tydliga med det. Dvs. de lovar inte 2-3 dagar och sedan tar det 10 dagar.

När jag har beställ har alltid varit typ 10 dagars leveranstid och de har också varit väldigt tydliga med det. Dvs. de lovar inte 2-3 dagar och sedan tar det 10 dagar.
Bra! Då var vi olika erfarenhet av dem, jag har handlat med säg 3-5 dagars annonserad leverans, men fått efter 10-15 dagar. Det har nog aldrig varit bråttom, så i praktiken spelar det ingen roll. Kanske har det fått så pass mycket klagomål att de bättrat kommunikationen. Men det kan vara bra att veta att det (iaf ibland) är fallet så man inte blir lika orolig.

Jag upplever samma, kollar man i kundkorgen innan man skickar order så blir leverans efter det med längst lev tid.
Den leveranstiden stämmer ofta på någon dag hit/dit.

Har beställt en effektmätare 20/4, skulle finnas i lager. Ganska snart ändrades det till redo för leverans 6/5. Var in nu och kollade och det står nu redo för leverans 15/5.
Tämligen lång leveranstid för något som skulle finnas på lager och som förövrigt fortfarande står som i lager.
Ungefär så va det för mig också när jag beställde ett par skor därifrån. Slutade med att jag fick köpa från ett annat ställe.
En annan gång gick det dock bra och det kom på den utlovade tiden.

Jag misstänker att INN-butikerna är kopplade mot distributörer i många länder, och visar pris från den som f n har lägst pris/kampanj/lagerrensning plus marginell (hehe) avans. De flesta distributörer har som policy att inte skicka utomlands, delvis för att slippa priskrig mellan marknader, så när du lägger en beställning på den billiga gps’en måste den först skickas till en 3PL-partner i landet där den var billigast, för att sedan skickas till det centrala INN-lagret där den packas om och sen skickas till den prismedvetna köparen.
Så funkar det iaf i några andra branscher. ”Gråimport” brukar den ledsna lokala handlaren/distributören/märkesrepresentanten kalla det. ”Fri handel inom EU” kallar jag det.

Ugh. Betalade 9kr extra (fraktpriserna på sidan är minst sagt ovanliga) för snabbare levereans, mån-ons. Står som beräknad leverans torsdag (röd dag) och jag valde postnord.

Hoppas få däcket innan helgen så jag hinner byta inför nästa veckas minisemester på Åland. Vill ogärna sätta ett biltemadäck på cykeln då jag bor i en stad (Uppsala) som inte riktigt är lätt att köpa cykelgrejor för under ockerpris :')

Långsam leverans av en Garmin Varia som skulle kommit inom 5-8 dagar, tog närmare 3 veckor. Tycker det verkar vara lite dropshipping över det hela, d v s undrar om de håller lager själva eller om de beställer när jag beställer. Misstänker lite att så är fallet.

Långsam leverans av en Garmin Varia som skulle kommit inom 5-8 dagar, tog närmare 3 veckor. Tycker det verkar vara lite dropshipping över det hela, d v s undrar om de håller lager själva eller om de beställer när jag beställer. Misstänker lite att så är fallet.
Sannolikt minimalt eget lager för att husera spotpartier, resterande speglade distributörslager.

Redo för leverans 10/6, nu behåller jag ordern av ren nyfikenhet.

Edit: gick in och kollade min order igen och vipps var den ändrad till 1/7

Senast ändrad:
Jag har lite misstankar att spårningsnumret jag fick är en dummy tills jag får ett riktigt när de skickar på riktigt. Aldrig varit med om tidigare att 17track går bet på spårningsnummer på något som är skickat.

Jag har lite misstankar att spårningsnumret jag fick är en dummy tills jag får ett riktigt när de skickar på riktigt. Aldrig varit med om tidigare att 17track går bet på spårningsnummer på något som är skickat.
Jag upplever det tämligen ofta även inom Sverige och från Tyskland. Kan ta en dag eller två innan spårningsnumret jag fått går att söka på.

Jag upplever det tämligen ofta även inom Sverige och från Tyskland. Kan ta en dag eller två innan spårningsnumret jag fått går att söka på.
Det gick att söka på direkt när de skickade, men de ändrar datum på raden "På väg". Den har ändrats från den andra, till den tredje, till den fjärde och nu till den femte :D

Så hoppas de skickat nu iaf..

Köpte nyligen däck till racern därifrån. Bra pris och nog kom varorna. Dock tog det lite längre tid än de sa, 2-3 dagar visade sig snarare vara 4-5 dagar. Men inte hela världen om man inte har bråttom.

Ingen leverans ännu. Får bli biltema imorgon och köpa ett skitdäck. Fan. Ålandsresan nästa vecka blir inte lika kul som jag tänkt.

Min erfarenhet av företaget är att handla inte därifrån. Beställde prylar i februari, kom till Sverige och fastnade i tullen i mars. Vid kontakt med Postnord sa dom att avsändaren var tvungen att komplettera med tulldokument. När jag kontaktade bikeinn skrev dom att jag måste kontakta PostNord. Efter ytterligare 1 månad skickades prylarna åter till Bikeinn eftersom dom aldrig kompletterade med dokumenten. Bikeinn säger att pengarna betalas tillbaka när varorna finns hos dom igen. Idag 6 juni har jag fortfarande inte fått pengarna. Jag passerar Bikeinn i juli och om pengarna inte har satts in på kontot då, så ska dom åtminstone få ett personligt besök.

Senast ändrad:
Kan inte vara värt att offra någon hundring för att få en angenäm cykelupplevelse på semestern? Kan man kompensera det med att snåla in på något annat under samma semester?
Snålar redan på allt och var på vippen att inte känna att jag kunde unna mig denna. Vandrarhem två nätter istället för hotell tre nätter. Femhundra spänn extra är tyvärr för mycket just nu . Mycket annat som drog iväg. Får skylla mig själv som inte kollade här först. Blandade nog ihop bikeinn med bikester..

Snålar redan på allt och var på vippen att inte känna att jag kunde unna mig denna. Vandrarhem två nätter istället för hotell tre nätter. Femhundra spänn extra är tyvärr för mycket just nu . Mycket annat som drog iväg. Får skylla mig själv som inte kollade här först. Blandade nog ihop bikeinn med bikester..
Lägg in en annons på Köp och Sälj, säkert finns det någon i Uppsala som kan tänkas matcha Biltemapriset på ett beg. findäck.

Fick meddelande i Post Nord appen: paketet på väg den 31/5 från NL och det är express. Väger 40 gram så det kan inte vara svårt att transportera. Innehåller endhyllsa till ett baknav.

Räkna med minst en vecka- tio dagar om du som jag betalade extra för snabbaste leveransen.
Han skriver att han leverans är på väg ut idag.

Jag beställde 3 olika produkter från Bikeinn igår.
Läser man på varje enskild produktsida så står "Köp nu och ta emot den mellan"
På mina 3 produkter står 10/6 11/6 17/6, så mao jag tänker inte förvänta mig att grejerna trillar in innan den 17/6.

På mina 3 produkter står 10/6 11/6 17/6, så mao jag tänker inte förvänta mig att grejerna trillar in innan den 17/6.
För mig ändrade den datumet för "På väg" 4 eller 5 gånger. Sista dagen jag skulle ha det var igår, jag förväntar mig inte få dem idag :') Nästa vecka är nog troligast.

Kan inte vara värt att offra någon hundring för att få en angenäm cykelupplevelse på semestern? Kan man kompensera det med att snåla in på något annat under samma semester?
Borde ha lagt 700kr på maxxis billigaste rackare :D

Biltemadäcket är otroligt mycket sämre än jag kunde tro. Mönstret ser jämnt och bra ut, fälgranden konsekvent. Men rullet är så genombota uselt och inte fan är greppet så bra heller. Gårdagens tur svor jag mest igenom, idag har jag förlikat mig vid mitt öde. Hoppas bikeinndäcket kommer inom någon vecka. När jag kommer hem så blir det reservcykeln och schletna kendadäck.

Jag får återkoppla och berätta min senaste erfarenhet av denna firma.

Som nämnt innan så lovade dom vid min senaste beställning leverans tidigast den 17/6 i ett litet samhälle i Sverige ca 250mil ifrån firman.

Paketet kom till uthämtningstället 18/7 ? alltså en försening på hela 24tim på nått så enkelt att transportera nånting ca250mil 4-5 länder.
Fullständig katastrof.
Jag hämtade ut paketet idag 19/6 då jag ändå inte var hemma den 18/6, tur det inte var bråttom ?
Paketet var helt och bra packat.

Döm till min förvåning när jag idag gick ut på internetsäljare forumet och läser ett inlägg från "Bikeinn Spanien" att dom kommer bojkotta mig som köpare hädanefter då jag hämtar ut mina paket en dag försent.

Edit. Eftersom dom uppger priserna i Sek så var dessutom alla produkterna billigare än hos Frans och Gunter.

***Obs mycket ironi i denna text***

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp