Bikeinn okej att handla ifrån?

Behöver nya lower legs till en lyrik ultimate och de har röda enligt hemsidan ,men jag vill inte handla om det är sketchy…
Martin vad var det som krånglade för dig?

Har också handlat där nyligen.
Va en sak som va restat,så jag fick vänta c.a 1mån tills jag tog bort den från min order,sen gick det fort.

Köpte däck för ett par veckor sedan. De var i lager men det tog lite längre tid än lovat, dock inget extremt. Totalt tog det nog 7-8 arbetsdagar från beställning. Det hjälpte iofs inte att GLS strulade också...

Köper en komplett yari från bikediscount istället samma pengar som ytterbenen , skiftar skrapringar och dämpare , visserligen svart men det blir ”billigare” å så får jag lite reservdelar på köpet..
Tack för svaren

Beställde nåt som som enligt webshopen skulle finnas "in stock" och typ 3-6 dagar leveranstid.
Efter tre veckor utan varken paket eller shipping confirmation så gick jag in och kollade produktsidan igen.

Varan fanns fortfarande noterat som "in stock"
Denna gång med 12-16 dagar estimated shipping....
Avbokade ordern omedelbart!

Har handlat där, minns inte vad, lång leveranstid minns jag däremot men i övrigt inga problem.
Spanskt bolag och därifrån är inte frakten billig vet jag av flera olika erfarenheter.

Handlat några enstaka gånger utan problem, som sagt lite längre leveranstid. M.a.o. ej upplevt hur en retur eller reklamation skulle fungera.

Jag beställde saker som skulle finnas i lager, men som tydligen inte gjorde det. Tre veckor senare hade de fortfarande inte skickat något, så då avbeställde jag. Så jag skulle inte beställa därifrån om det var viktigt att få prylen i tid.

Vill bara flagga för bikeinn. Billiga priser och lite längre leveranser vilket man kan leva med...

...MEN när något går snett så är deras kundtjänst helt obefintlig. Dom klantade till en företagsorder som dom gjorde om till en privatorder. Påpekade detta redan dagen innan den skickades ut men dom skickade iväg ordern ändå och sa att dom inte har möjlighet att korrigera fakturan i efterhand (dom svarade mig morgonen efter att jag själv skulle avbeställa ordern men när jag försökte göra det 2h efter deras svar så hade dom skickat iväg ordern). Jag föreslog att jag kan lägga en ny order och betala igen så krediterar dom första så slipper man skicka samma paket fram och tillbaka, men det gick inte heller...

Utan dom vill tvunget att paketet ska skickas tillbaka. Men dom totalvägrar att stå för returkostnaden, utan deras "lösning" innebär att jag som kund ska betala tre frakter för att rätta till deras misstag. Har påtalat det orimliga i detta men får numera rena "standardöversatta" svar från kundtjänst, dom bemöter inte ens innehållet i vad man skriver till dom. Har försökt kontakta dom åtskilliga gånger, det har blivit en ren principsak från min sida men nu ger jag fan upp och tar kostnaden och skickar tillbaka.

Förstår verkligen inte hur kortsiktigt man tänker när man tar sådana dumma strider som bara skadar deras varumärke. Det handlar inte inte om mycket pengar i det enskilda ärendet. Men nu tappa dom dels hela ordervärdet och förhoppningsvis mycket mer om man får några här till att tänka om och lägga beställning någon annanstans. Har aldrig någonsin upplevt så katastrofal kundtjänst/bemötande tidigare.

Varning utfärdad, gör vad ni vill med infon!

Deras sista svar från kundtjänst är talande:

"We are sorry for the inconvinience caused but we cannot meet your request."

Man ber alltså om ursäkt för deras misstag men dom kan absolut inte stå för returkostnaden vilket är min "request". Har ärligt talat aldrig varit med om något liknande. Fine om dom skyllt ifrån sig helt och hållet men att erkänna sitt fel och ändå vägra ta kostnaden för det, och det handlar alltså om ynka 165kr (vilket dom garanterat har marginal på med), är helt obegripligt.

Hade det varit svenskt bolag hade man ju orkat bråka via KV. Nåja hoppas deras dumsnålhet kostar dom i längden och att dom går under.

Deras sista svar från kundtjänst är talande:

"We are sorry for the inconvinience caused but we cannot meet your request."

Man ber alltså om ursäkt för deras misstag men dom kan absolut inte stå för returkostnaden vilket är min "request". Har ärligt talat aldrig varit med om något liknande. Fine om dom skyllt ifrån sig helt och hållet men att erkänna sitt fel och ändå vägra ta kostnaden för det, och det handlar alltså om ynka 165kr (vilket dom garanterat har marginal på med), är helt obegripligt.

Hade det varit svenskt bolag hade man ju orkat bråka via KV. Nåja hoppas deras dumsnålhet kostar dom i längden och att dom går under. De bör bekanta sig med tidsfristen vad är förfarandet för att returnera pengar och varor här.
Jag känner för dig. Men jag tror att detta är kortsiktigt tänkande som i slutändan kommer att skada deras varumärke.

Hur går man till väga för att få svar på frågor man har på en av de produkter de säljer?
Har försökt med chatten, där säger de att de ska svara via Mail. Men Nada!
Har försökt få kontakt via Mail, Men Nada!
Har försökt ringa till kundtjänst, men fick då tala med en Indier som knappt kunde engelska. Han förstod inte ens vad en ”mountain bike frame” var för något och än mindre fabrikatet i fråga. Blir liksom svårt att ta det vidare då.

Någon som har något tips?

Tålamod och sen är det viktigt att inte ha några förväntingar på kvaliteten på svaret...
Fick svar på chatten och mail efter ett par veckor. Svaret var copy-paste från en standardmall och hade inget öht med frågan att göra...

Köpte en ram från dem för något år sedan. Inga som helst problem. Kom inom angiven tid och motsvarade i övrigt såväl förväntningar som beskrivning.

Exakt, de låga priserna kommer, inte helt oväntat, på bekostnad av service. Ser inte det som något problem, handlar man i INN-butikerna så betalar man bokstavligen talat inte för service och då känns det rätt så enfaldigt att förvänta sig att få det ändå.

Köpte en ram från dem för något år sedan. Inga som helst problem. Kom inom angiven tid och motsvarade i övrigt såväl förväntningar som beskrivning.
Problemet med den ramen jag tänkt beställa är att det saknas väldigt mycket info angående vad som faktiskt ingår.
Det är en e-bike ram och det framgår inte om batteri, motor, styrenheten etc, etc…. Ingår eller ej.
Indiern jag fick prata med på telefon repeterade bara samma mening om och om igen. Rätt obegripligt det han sa dessutom.

Utöver alla andra problem så kan man få räkna med en hel del spammail efter handlat med dem. Misstänker de tillhör den typen av handlare som säljer vidare kontaktuppgifter.

Exakt, de låga priserna kommer, inte helt oväntat, på bekostnad av service. Ser inte det som något problem, handlar man i INN-butikerna så betalar man bokstavligen talat inte för service och då känns det rätt så enfaldigt att förvänta sig att få det ändå.
Nja, en hyfsad produktbeskrivningen ska man nog kunna bjuda på ändå. Eller åtminstone kunna svara på via Mail. Jag har gjort det väldigt enkelt för dom med min frågeställninging där jag radar upp 4 frågor som bara kräver ja/nej svar.

Nja, en hyfsad produktbeskrivningen ska man nog kunna bjuda på ändå. Eller åtminstone kunna svara på via Mail. Jag har gjort det väldigt enkelt för dom med min frågeställninging där jag radar upp 4 frågor som bara kräver ja/nej svar.
Har de ingen anställd som läser mailen (vilket inte är helt osannolikt med tanke på deras låga priser) så kommer antagligen ingen heller att besvara mailen.

Problemet med den ramen jag tänkt beställa är att det saknas väldigt mycket info angående vad som faktiskt ingår.
Det är en e-bike ram och det framgår inte om batteri, motor, styrenheten etc, etc…. Ingår eller ej.
Indiern jag fick prata med på telefon repeterade bara samma mening om och om igen. Rätt obegripligt det han sa dessutom.
utan veta vad de är du refererar till men av de du skriver så en ram är en ram inget annat batteri motor styrenhet kablage display bromsar hjul gaffel styre etc är komponenter dvs sitter allt på är det en cykel du köper inte en ram.

Länk till ramen?

Jag har handlat därifrån tre-fyra gånger utan problem, allt från handtag till wattmätare och vevpartier, utan problem, men har aldrig behövt kontakta kundtjänst...

Vi får ju vanligtvis vad vi betalar för. Vill vi ha lägre priser måste de pengarna tas någonstans. Ett alternativ, i sammanhanget, är ju exempelvis att dra ner på kundtjänsten och låta oss konsumenter göra en större del av jobbet själva.

Det finns väl gott om butiker som erbjuder kvalificerad hjälp när vi önskar det? Till ungefär den kostnad det medför.

Hur går man till väga för att få svar på frågor man har på en av de produkter de säljer?
Har försökt med chatten, där säger de att de ska svara via Mail. Men Nada!
Har försökt få kontakt via Mail, Men Nada!
Har försökt ringa till kundtjänst, men fick då tala med en Indier som knappt kunde engelska. Han förstod inte ens vad en ”mountain bike frame” var för något och än mindre fabrikatet i fråga. Blir liksom svårt att ta det vidare då.

Någon som har något tips?
Glöm dom

Tillbaka
Topp