Nyhet från Garmin: Garmin Varia RTL516(cykelradar)

Kanske duger det gott och väl med ickeblink. Nu när jag redan fått hem den och allt.

Ngn som har hittat bra lösning för en safety lanyard?
Jag köpte ett sånt där säkerhetssnöre som fotografer använder för att säkra objektivlock. Den runda plastbiten limmande jag fast på Varia-enheten. Snöret drar jag ett varv runt sadelstolpen. Karbinhaken gör det lätt att säkra/lossa snöret.

Objektivlockshållare.jpg

Hur pass ny Garmin behöver man för att koppla ihop Varia med cykeldatorn? Jag har Garmin 800 och 810,kan d funak ihop med Varia ? Mvh Sven.

Jag har en gammal 810 som radarn fungerar med. Har den mest som extra karta som komplement till min 530 när jag är på nya ställen.

489 spänn ?! För ett fäste!!
FOLOSAFENAR Sadel kamerafäste fäste, aluminiumlegering enkel montering ersättning bakljus monteringsfäste stabil för cykling

Denna funkar på samma sätt för en tredjedel av priset.

Jag har gjort såhär:

Men med en massa mer skumgummi då min sadelstolpe är lite speciellt utformad. (vcls 2.0)

Tjena!
Jag har beställt en RCT716 varia radar,, och jag vill sätta den under sadeln,, som din länk visar så tar de hutlöst betalt för ett fäste, vet du nånstans där man kan beställa ett sånt fäste billigare? Tack för svar./ Josef
Har för mig att någon snubbe brukar sälja egengjorda sådana här på happy. Kolla efter det eller printa ut ett själv om du har möjligheten till det.

Tjena!
Jag har beställt en RCT716 varia radar,, och jag vill sätta den under sadeln,, som din länk visar så tar de hutlöst betalt för ett fäste, vet du nånstans där man kan beställa ett sånt fäste billigare? Tack för svar./ Josef
Har du förresten en Pro- eller Specialized-sadel så har den antagligen deras custom-fäste för att montera saker. Blir snyggt om man kan använda sig av det.

Jag har Specialized power arc expert,, har du nån bild på ett sånt fäste? Jag vill inte att kameran hamnar långt bakom sadeln,, jag vill ha den jäms med sadeln, et blir snyggare också

Magicshine har ju ett vettigt pris på sitt fäste till Specialized sadlarna, tyvärr så är ju deras fäste 90 grader fel.

Det är precis så vill jag ha min också,, jag får den på Fredag och då kan jag också kanske snickra på ett sånt fäste :))

Nu när det finns en elcykel bosch-kontakts version av varia, går den att modda till dynamodrift?

Nu när det finns en elcykel bosch-kontakts version av varia, går den att modda till dynamodrift?

Det borde gå även med den vanliga. Jag är ganska säker på att den ska fungera som vanligt med ett externt batteripack anslutet till USB - porten. Jag har funderat på att hitta på något för det. Och då borde det funka med en dynamo-usb-adapter som några använder för att ladda mobil och annan elektronik.
Jag funderar på hur få till en vattentät anslutning.

Hittade denna
Ungefär 12:50

Några no-name gopro-fästesdelar som jag hade liggande i skrotlådan.
Rörande måttet så skulle jag gissa på 20mm men jag har inte cykeln här så det kan vara fel.

//j
Sitter här och försöker få ihop ett liknande fäste som du har, fast anpassat till min sadel då förstås.
Den lilla förlängningsarmen som du har mellan sadelfästet och Garminfästet, är det "trefingrars" och "tvåfingrars" på andra sidan? Hamnar inte lampan lite ocentrerat då?

Sitter här och försöker få ihop ett liknande fäste som du har, fast anpassat till min sadel då förstås.
Den lilla förlängningsarmen som du har mellan sadelfästet och Garminfästet, är det "trefingrars" och "tvåfingrars" på andra sidan? Hamnar inte lampan lite ocentrerat då?
Har för mig att det var två "tre-fingrars" som inte riktigt var tänkta att passa ihop så jag behövde fila bort lite material för att få till det.
Möjligt att de hamnade någon millimeter åt ena sidan men inget som jag stör mig på.

//j

Lite mockup för att få till fäste för lyset på fruns gravel. Längden verkar funka, nu är det bara till att rotera fästet ett kvarts varv.
IMG_7024.jpeg

Nu blev fruns hoj klar när det kommer till fäste också. Får se om hon godkänner monteringen.
Har även en sadel med swat-fäste på ingående, så då kanske blir lite förändringen på monteringen.
IMG_7026.jpeg

När det kommer till lampan så är det praktiskt med radar. En tidig förvarning om annalkande bil så man kan placera sig så bra som möjligt på vägen.

Nu blev fruns hoj klar när det kommer till fäste också. Får se om hon godkänner monteringen.
Har även en sadel med swat-fäste på ingående, så då kanske blir lite förändringen på monteringen.
Visa bilaga 693139
När det kommer till lampan så är det praktiskt med radar. En tidig förvarning om annalkande bil så man kan placera sig så bra som möjligt på vägen.
Vem var det nu här som förespråkade att man som cyklist borde färdas i vänster körfält för några år sen.. för där blir man inte påkörd bakifrån!

Tillbaka
Topp