Nu har jag testat lite. Har inte rätt kablar så jag kan inte koppla in min USB-diagnostik-grunka och mäta allt korrekt. USB-C-kabel utbudet får utökas lite, en C-hane till A-hona + C-hane till Micro-hane måste införskaffas.
Men hur som helst, en snabbrecension här då.
Storleken på den är ju fantastisk. Hade den varit en gnutta mindre hade den faktiskt fått plats i styrröret! (är man redo att fila lite på kanterna så borde det gå att få dit den) (synd de inte gjorde formfaktorn lite annorlunda så hade det gått). Men jag föredrar å andra sidan att ha den tillgänglig så man kan se diagnostik-lampan där och koppla in/ur som man vill. För denna testtur satte jag den med dubbelhäftande tejp vid stammen bara :)
Började med att koppla den direkt till min Garmin Edge 1000. Det är ett bra test då Garminen genast börjar protestera om den inte får (tillräckligt) med laddning, det piper och har sig så man märker ju det tydligt. En halvtimmes cykling laddade upp min Edge 1000 med 15%. Det med full ljusstyrka och kartan uppe! Känns bra.
Testade också med en (billig) powerbank och det funkade också bra. Det är väl så man oftast kommer använda det. Ladda en powerbank så man kan ladda sina grejjer över natten sedan när man sover.
Det hänger väl dock mycket på navet också, har ett SON 28 och den laddar vid ca 12 km/h. Sedan ska den här Igaro D2 Pro vara bra på att upprätthålla laddning och återstarta och allt möjligt. Det har jag inte så mycket uppfattning om det funkade bättre eller sämre än min förra lösning med betydligt billigare grejjer.
Så det känns bra detta! Det här är en bra och robust lösning som man kan lita på. Nu krävs bara tid för touring. Det är ju det svåraste att få till.
Visa bilaga 419911 Visa bilaga 419912