Bikepacking

Bikepacking
Shakedown inför första turen på cykel med övernattning. För två nätter tillkommer rygga med vattenblåsa och regnkläder. Tror packningen landar på 12-13kg. Sover i hammock, också första gången....

20220710_163026.jpg

jolov

Aktiv medlem
Bikepacking

ranger rob

Aktiv medlem
Bikepacking
The "Jerry-rig"... Grejerna verkar sitta fast iaf. Börjar det regna under färden så är sovsäcken ute ur leken.
Blir nog en ryggsäck/fanny som komplement om jag inte lycka få ner lite käk. Tejpa på ramen?
Ska bli kul att köpa riktiga väskor/fästen på sikt.

Bilagor

• image0.jpeg
    image0.jpeg
    1.3 MB · Besök: 85
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    1.4 MB · Besök: 83

desmo

Aktiv medlem
Bikepacking
Berätta gärna mer om hur det funkar att toura med barn i cykelvagn!
Det går långsamt! Men kolla min profil, bör finnas länkar där till några turer vi gjort med barn.

Göta kanal-tour? Kommer ihåg att det var en del branta grusbackar kring sjöarna på andra sidan Vättern, värm upp benen om ni ska ditåt!
Blir ”bara” Sjötorp - Tåtorp - Sjötorp. På fyra dagar. Men sjuåringen cyklar själv. Och femåringen cyklar det hon vill (idag 4km).

n3wton

Aktiv medlem
Bikepacking
Jag ska sitta på kontoret idag, enligt mitt samvete. Istället hämtade jag mitt nya tält och provade att montera upp det. Man måste lära sig att prioritera.

00453AA6-F65F-471C-A7BD-17B15899E97F.jpeg

Spontana känslan är att det här kommer bli superbra! Gick snabbt att montera, ganska liten packvolym, stort och rymligt inuti.

Så fort det finns ens ett litet litet utrymme i familjesituationen kommer jag dra ut på äventyr!

Tills vidare får jag hålla till godo med större tält och två barn på utflykt till helgen, som också är roligt såklart!😊

Bornlikethis

Aktiv medlem
Bikepacking
På tal om tältstänger. Jag har en cykel i small och ganska långa stänger som inte får plats i ramväskan, så jag måste fästa de på nederröret.

Är det någon som har bra tips på några ”straps” eller spännband? Jag såg att Restrap hade några men tyckte det var lite väl dyrt för vad det är

Bornlikethis

Aktiv medlem
Bikepacking
Skulle det funka med ngt sånthär
13484-S200_1.jpg

29 SEK för 20st

Det finns förstås många alternativ
Ja precis. Detta var det jag hade tänkt från början men kändes inte sofistikerat nog
Restraps är dock grymma 👌
Är de värda 100 kr styck tycker du? Kan ju vara värt.
Visa bilaga 566862
Nu snackar vi!

Akronym

Aktiv medlem
Bikepacking
Ja precis. Detta var det jag hade tänkt från början men kändes inte sofistikerat nog

Är de värda 100 kr styck tycker du? Kan ju vara värt.

Nu snackar vi!
Jag har några lampor med batteripack med sånna karborre-straps men litar inte på funktionen efter ett tag. Då är restraps betydligt bättre.
Minns inte vad jag betalade för mina men köpte nåt kit med 2 korta och 2 mellanlånga och reagerade inte nämnvärt på priset vad jag kan minnas

jolov

Aktiv medlem
Bikepacking
OneUps edc straps sparar väl en liten slant mot Restraps.
Det är bara brandade voiléstraps.

Dom här är mjukare än vanliga voilestraps
Funkar bättre om det är något lättare man vill ska sitta ordentligt tycker jag

Alltid vilse

Aktiv medlem
Bikepacking

Alltid vilse

Aktiv medlem
Bikepacking
Bikepacking
På tal om tältstänger. Jag har en cykel i small och ganska långa stänger som inte får plats i ramväskan, så jag måste fästa de på nederröret.

Är det någon som har bra tips på några ”straps” eller spännband? Jag såg att Restrap hade några men tyckte det var lite väl dyrt för vad det är
Jag har använt dessa: https://www.biltema.se/bat/dacksutrustning/segelhallare/segelhallare-4-pack-2000031969

Har dem till vad de är tänkta för på båten, så jag tog dem för de var tillgängliga och tyckte de fungerade bra.

Topp