H.Karlsson
Aktiv medlem
Bikepacking
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
När min son var 8 så körde vi 40km om dagen, jag rekommenderar en https://towwhee.com/ när man kör med barn.Hur långt cyklar ni med barn per dag? Farsan tog med mig på 25 mil över 3 dagar när jag var 10, jag tycker idag det låter väldigt ambitiöst men minns det inte alls som att det var jobbigt. Vi hade båda tunga mountainbikes dessutom.
Funderar på samma resa (GBG-trakten till Skåne) med 9-åring, hur många dagar man ska planera för
Towwhee har jag redan till både längd och cykel. Hur bra som helst!När min sin var 8 så körde vi 40km om dagen, jag rekommenderar en https://towwhee.com/ när man kör med barn.
Jag kör Endura Singletrack II när det blir för kallt för kortbyxor. Mycket nöjd, funkar även vid sidan av cykeln.Antagligen fel tråd, men hur som helst. På jakt efter några vettiga höstbyxor för bikepacking och gravel-dagsturer.
Får gärna vara mer åt vandring/friluftsbyxe-hållet. Nöter man hål i softshell direkt? Behöver inte chamois eller bibs
Behöver också cykelbyxor för höst/vinter och de här säljs på rea nu såg jag. Hur är de i storlek?Jag kör Endura Singletrack II när det blir för kallt för kortbyxor. Mycket nöjd, funkar även vid sidan av cykeln.
Jag hittar den inte nu - fint väder för länge - men jag vill minnas att jag följde nån storleksguide på hemsidan och att det funkade. Jag är 179 cm med 88 cm pbh och nånstans kring 84 kg. Gissar att jag valde L.Behöver också cykelbyxor för höst/vinter och de här säljs på rea nu såg jag. Hur är de i storlek?
Grus på hösten låter lite slabbigt, kommer vara sandpapper för byxor och sadel!
Decathlon har ju ett par som fått bra recensioner https://www.decathlon.se/p/309674-210875_byxa-mtb-all-mountain.htmlOklart vad alternativet är. Spinning?
Ska ta och kika på endurabyxorna. Tack!
Jag köpte dessa med samma målsättning. De ska funka på och av cykeln. https://www.bergfreunde.se/leatt-mtb-enduro-30-pant-cykelbyxa/?aid=9ff1e9be2001ab1c9ace0679a7fb3769Antagligen fel tråd, men hur som helst. På jakt efter några vettiga höstbyxor för bikepacking och gravel-dagsturer.
Får gärna vara mer åt vandring/friluftsbyxe-hållet. Nöter man hål i softshell direkt? Behöver inte chamois eller bibs
Samma här, jag betalar gärna men inte för att göra reklam.Ska kika mer på sweet-byxorna. Endura såg vettiga ut fram tills jag såg alla loggor ? lite för rejsigt för min smak
Decathlon rear en annan modell av långa MTB-byxor för endast 199 SEKDecathlon har ju ett par som fått bra recensioner https://www.decathlon.se/p/309674-210875_byxa-mtb-all-mountain.html
I sin gengäld så är det ju väldigt MYCKET tyg! :)"begränsat" :-D
Finns i 2XL och 3XL
Hade tänkt rapportera in om densamma. Väldigt bra sadelväska för pengarna. I alla fall efter första 5 dagarnas användning. Sitter superstabilt och känns robust. Totalvikten är kanske något högre så själva "harnessen" är rätt så rejäl. Men det kan jag ta.När vi ändå pratar franska så testade jag deras sadelväska med tillhörande drybag. Delar ut fem baguetter ? i betyg. Välsydd, enkel att ställa in och satt stadigt utan alltför mkt svaj. Gillar också möjligheten att bara kunna ta loss drybagen. För 748kr känns det som ett klipp.
Risotto, eller någon variant på det. Ris kokt i hop med amerikansk grönsaksblandning i buljong brukar jag göra. Lätt att värma men även god att äta kall. Ärtorna ihop med riset ger dessutom fullvärdigt protein.
Yes, ärtor, majs och lite paprika är det i. Ofta kör jag enklast möjliga med parboiled ris, buljong i tärningsform och lagom med en fin pepprig olivolja alternativt smör och sen då den frusna grönsaksblandningen. Häller i allt i en gryta och kokar det som man gör när man kokar ris men rör en eller två gånger i mitten av tillagningen. Lätt att laga och god och bra näringsrik mat.Är det en sådan där Felix frys-påse eller vad är amerikansk grönsaksblandning?
För övrigt riktigt bra idéer! Testar allt om jag hittar det :D
Buljong - tänker ni typ knorrs kuber då?
Det där har jag sett någon bikepackingsnubbe på youtube köra med till 100%. Det låter nästan som att man kan skapa lite nyheter genom att vara den första människan sedan typ 1800-talet att åka på skörbjugg med den dieten.?Vetetortillas, lättpackat och håller bra. Kombinera med mjukost på tub eller nutella/jordnötssmör.
Du tänker nog på Ryan van Duzer, han kör ju bara tortillas, nutella och bönor (nutella till frukost och bönor till middag). :) Han har ju helt skippat kök och gas. Men nej som enda måltid hade det nog inte funkat för mig heller men jag tycker det är ett bra komplement. Packas bra och håller sig. Enkelt att dra fram vid behov.Det där har jag sett någon bikepackingsnubbe på youtube köra med till 100%. Det låter nästan som att man kan skapa lite nyheter genom att vara den första människan sedan typ 1800-talet att åka på skörbjugg med den dieten.?
Mat är fan svårt alltså. Jag har testat diverse varianter, men nu senaste turerna har jag för första gången börjat köra Real turmat, och herregud vad käckt det är! Lättpackat, lättlagat, ingen disk typ och väldigt gott (åtminstone när man är hungrig). Enda dåliga är att man får ett gäng förpackningar att släpa med sig, men det är ju ganska överkomligt.
Jag satt och mumsade någon form av kycklinggryta med prislappen om 119 kr stirrandes rätt i ansiktet på mig. Totalt obrydd - det är garanterat värt sitt pris när man ser till hur smidigt det är.
Det ska dock sägas att jag helst hade varit som Jonna och lagat ihop något av en lök och en burk tomater, men den klena, mjuka i-landsmänniskan i mig behöver tydligen äta en massa energi för att orka trampa på pedalerna..
Edit: Man häller alltså bara på varmt vatten i en påse, väntar en stund och sen äter maten som beskrivs ovan. Dessvärre finns det inget sådant på Ica, åtminstone inte här i stora staden.
Just det, han var det! Jag såg någon form av gear-list med honom. Han var sådär förargelseväckande pragmatisk med hur han gjorde saker och hur lite han packade. Så enkelt kan det inte vara, tänkte jag och fortsatte titta på youtube medan Ryan korsade någon kontinent eller så.Du tänker nog på Ryan van Duzer, han kör ju bara tortillas, nutella och bönor (nutella till frukost och bönor till middag). :) Han har ju helt skippat kök och gas. Men nej som enda måltid hade det nog inte funkat för mig heller men jag tycker det är ett bra komplement. Packas bra och håller sig. Enkelt att dra fram vid behov.
Frukost blir ofta gröt sen så kör jag ingen vildmarkspacking (än) så oftast blir det lagad mat från någon typ av servering.
Annars har nog många bra tips kommit upp. Vill man vara snål med gas/vatten är ju vissa saker bättre än annat. Annars funkar torkad tortellini i färdig tomatsås bra rycker jag om än lite lång koktid.
Är man inte vegetarian så funkar ölkorv bra som smaksättare och tuggmotstånd i någon typ av cous cous röra.
Real är ju den bättre frystorkade men fan så dyrt dock, men har ofta en eller två i väskan som backup.
Brukar ha i lite annat med, sylt, frukt, nötsmör, frön etc beroende på vad man har.Ni som äter gröt till frukost. Äter ni vanlig havregrynsgröt? Jag kan tycka att det kan bli lite trist utan (havre)mjölk till. Och det är ju väldigt få kalorier om man inte här i massa sylt!