Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
hm, det lät inte troligt, så jag gögglade. lael wilcox verkar köra i mtb-skor för det mesta och birkenstock vid gristandem, men hade nåt lite varmare i ett fatbike-race.Hon som har kvinnornas rekord på Tour Divide cyklar f.ö. också med grova vandrarkängor.
Varför lät det inte troligt? Men du har rätt, det var hon jag tänkte på och hon cyklade åtminstone tidigare med vandrarkängor men det var "bara" singlespeedrekordet som är två dagar långsammare nu när jag kollade, dock har hon haft bästa kvinnliga tid två år och fullföljt ytterligare något år så inte så illa. Dock bara avsett som en fotnot.hm, det lät inte troligt, så jag gögglade. lael wilcox verkar köra i mtb-skor för det mesta och birkenstock vid gristandem, men hade nåt lite varmare i ett fatbike-race.
om du menar singlespeed-rekordet, som är tre dagar långsammare, och alexandera houchin, så har hon tydligen kört i höga kängor, men förra året i gympadojor.
Tyckte också att det lät konstig.hm, det lät inte troligt, så jag gögglade. lael wilcox verkar köra i mtb-skor för det mesta och birkenstock vid gristandem, men hade nåt lite varmare i ett fatbike-race.
om du menar singlespeed-rekordet, som är tre dagar långsammare, och alexandera houchin, så har hon tydligen kört i höga kängor, men förra året i gympadojor.
det lät varmt, tungt och oaero för en rekord-tid tyckte jag. hursom jag fick det återigen till tre dagar långsammare när jag dubbelkollade nu. men kollar kanske fel. spelar ingen roll, houchin är säkert en jätteduktig cyklist. men hade kanske cyklat snabbare med spd och växlar :)Varför lät det inte troligt? Men du har rätt, det var hon jag tänkte på och hon cyklade åtminstone tidigare med vandrarkängor men det var "bara" singlespeedrekordet som är två dagar långsammare nu när jag kollade, dock har hon haft bästa kvinnliga tid två år och fullföljt ytterligare något år så inte så illa. Dock bara avsett som en fotnot.
Mitt problem med vandrarkängor är att de inte är platta under. För runda och mycket mönster. Men finns nog bättre modeller än mina. Visa bilaga 693446
Själv älskar jag verkligen mina Biltema skor. Gått tusentals mil sedan typ 2010 när jag köpte dem :)
Visa bilaga 693447
Läste 16 d 20 h resp 18 d 20 h men kollade bara wikipedia så det kan vara fel :)det lät varmt, tungt och oaero för en rekord-tid tyckte jag. hursom jag fick det återigen till tre dagar långsammare när jag dubbelkollade nu. men kollar kanske fel. spelar ingen roll, houchin är säkert en jätteduktig cyklist. men hade kanske cyklat snabbare med spd och växlar :)
"men varför ska man ro så fort?" – göta kanal eller vem drog ur proppen
Jag roade mig med att räkna ut hur många watt det handlar om för mina kängor och det är ungefär 10 W vikten av kängorna tillför på nedvägen, försöker ha noll eller nära noll tryck på pedalen i upptrampet så vikten hjälper faktiskt lite för att minska belastningen på benen för mig.Så länge som kängorna ligger an mot pedalerna så kommer vikten göra en ytterst marginell skillnad. Den extra vikten på bakre pedalen (den som lyfts) motverkas helt av att motsvarande extra vikt trycker ned den främre pedalen. På vintern cyklar jag med riktigt klumpiga vinterstövlar och vikten märks inte av.
Håller med om det och för mig är det viktigt för att inte få knäproblem, mina kängor är helt plana under och nästan helt släta hela vägen.Mitt problem med vandrarkängor är att de inte är platta under. För runda och mycket mönster. Men finns nog bättre modeller
Jag är inne på tredje säsongen med mina Fizik terra x2. Tycker de har varit kanon för ändamålet - bikepacking och "casual" mtb-sko. Billiga och jag gillar att de är luftiga. Tycker de funkar att promenera omkring i en del också. Kör med Giro Empire Vr90 och lvg-varianten av Empire också. Vr90 är ju bättre att cykla i förstås men terra X2 tycker jag är en bra kompromiss. Men som sagt prova.måste bara instämma, har haft mina Specialized SlipNot hur länge som helst och har också kikat på recon 2 när dessa trotjänare tillslut börjar ge upp. Är dock skeptisk till att BOA håller lika länge och funderar äv på den billigaste recon 1 versionen som endast har kardborre. Fiziks terra är också snygga men har fått sämre kritik. Är äv nyfiken på Shimano RX600 som erbjuder en modell med extra vid tåbox. Alltid jobbigt med nyköp när man inte behövt köpa skor på över ett decennium… Hittade du tillslut något som du vart nöjd med?
Var det någon härifrån som körde uppför Skantzöbacken i Hallstahammar på en blå Scott-räser med Apidura styrrulle, halv ramväska, stor svart sadelväska och blinkande baklyse vid 19-tiden idag? Såg ut att vara på väg mot äventyr med god fart...
Jag kollade mera noga och inte bara resultatlistorna och hennes rekord på 15 d 10 h är från en individuell cykling, alltså inte när själva tävlingen går, men räknas ändå som rekord för Tour Divide i damklassen. Tävlingen har hon som snabbast vunnit med 16 d 20 h och Alexandera Houchin med 18 d 20. Sen ändras tydligen rutten så tiderna är inte helt jämförbara mellan år.edit: står kanske fel på wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Tour_Divide
Tänk vilket sammanträffande!Jag cyklade upp där med en blå Scott-räser, Apidura styrrulle, halv ramväska och stor svart sadelväska men mitt bakljus hade fast sken vilket är det enda rätta så det måste varit någon annan.

Skärbräda i plast har jag använt till allt möjligt när jag behövt distanser av olika slag.Har ett Nemo bikepackingtält som kan spännas fast på styret. Men har märkt att det inte går att hålla i styret då tältet ligger emot. Har sett att Restrap har distanser på styrväskan som jag tänkte få till men söker tips på lämpligt material. Spontant tänkte jag skära ur ett sittunderlag men finns bättre/styvare?
Visa bilaga 694522
Vaudes Trialfrontsele har liknande distanser, fast tjockare. Jag tror att jag har en sån över om det är intressant. (Ska bara hitta var jag lagt den)Har ett Nemo bikepackingtält som kan spännas fast på styret. Men har märkt att det inte går att hålla i styret då tältet ligger emot. Har sett att Restrap har distanser på styrväskan som jag tänkte få till men söker tips på lämpligt material. Spontant tänkte jag skära ur ett sittunderlag men finns bättre/styvare?
Visa bilaga 694522
Om du limmar ihop bitar av cellplast eller yogamatta blir de styvare. Finns även dom som kör med bitar av trädgård/hydraulslang eller pvcrör. https://dirtscrolls.com/14963349-how-to-make-your-own-diy-handlebar-hardnessHar ett Nemo bikepackingtält som kan spännas fast på styret. Men har märkt att det inte går att hålla i styret då tältet ligger emot. Har sett att Restrap har distanser på styrväskan som jag tänkte få till men söker tips på lämpligt material. Spontant tänkte jag skära ur ett sittunderlag men finns bättre/styvare?
Visa bilaga 694522
Tack för tips! Slang var smart.Om du limmar ihop bitar av cellplast eller yogamatta blir de styvare. Finns även dom som kör med bitar av trädgård/hydraulslang eller pvcrör. https://dirtscrolls.com/14963349-how-to-make-your-own-diy-handlebar-hardness
Träningsmatta på Biltema är tjockare och lär funka fint. Men du får bra mycket spill..Har ett Nemo bikepackingtält som kan spännas fast på styret. Men har märkt att det inte går att hålla i styret då tältet ligger emot. Har sett att Restrap har distanser på styrväskan som jag tänkte få till men söker tips på lämpligt material. Spontant tänkte jag skära ur ett sittunderlag men finns bättre/styvare?
Visa bilaga 694522
Kapa rörisolering i lagom längd är ett mjukare alternativ till plaströren ovan medOm du limmar ihop bitar av cellplast eller yogamatta blir de styvare. Finns även dom som kör med bitar av trädgård/hydraulslang eller pvcrör. https://dirtscrolls.com/14963349-how-to-make-your-own-diy-handlebar-hardness
Har ett Nemo bikepackingtält som kan spännas fast på styret. Men har märkt att det inte går att hålla i styret då tältet ligger emot. Har sett att Restrap har distanser på styrväskan som jag tänkte få till men söker tips på lämpligt material. Spontant tänkte jag skära ur ett sittunderlag men finns bättre/styvare?
Visa bilaga 694522
Kanske kan klippa av några cm av fruns yogamatta, kommer hon aldrig märka.Träningsmatta på Biltema är tjockare och lär funka fint. Men du får bra mycket spill..
Fel ordval av mig, gymgolv var det jag menade.Kanske kan klippa av några cm av fruns yogamatta, kommer hon aldrig märka.
Då är vi två...Jäklar vad pepp jag blev nu @aben !
Jag ska gå och ta kort på ett par pedaler istället för att cykla....?
atranvelo.com
Inte samma väskor dock. Det är just modellen Zap Plus som jag undrar över.Scrolla ner så ser du hur monteringen kan gå till.
Det ser ut som att de är en enhet.Någon som vet om de här väskorna (Atran Velo Zap Plus) går att ta isär från varandra eller om de sitter ihop permanent? Jag har dammsugit internet efter bilder och info utan resultat. Undrar också mera allmänt om Atran velo-väskor är någonting att ha, eftersom min nya pakethållare har det systemet.
![]()
![]()
ZAP PLUS WP Black | Functional and Waterproof AVS Panniers | AtranVelo Side Panniers
AtranVelo's award-winning AVS lets you attach, match, mix, and switch bags, baskets, and panniers effortlessly. Give your bike a fresh update with AtranVelo!atranvelo.com
Är det här likadana väskor?Någon som vet om de här väskorna (Atran Velo Zap Plus) går att ta isär från varandra eller om de sitter ihop permanent? Jag har dammsugit internet efter bilder och info utan resultat. Undrar också mera allmänt om Atran velo-väskor är någonting att ha, eftersom min nya pakethållare har det systemet.
![]()
![]()
ZAP PLUS WP Black | Functional and Waterproof AVS Panniers | AtranVelo Side Panniers
AtranVelo's award-winning AVS lets you attach, match, mix, and switch bags, baskets, and panniers effortlessly. Give your bike a fresh update with AtranVelo!atranvelo.com
Nej, det där är gissningsvis "Travel side set" plus någon toppväska. På Zap Plus ser det ut som det går en tygbit mellan väskorna, vilket gör att jag misstänker att de inte kan tas isär, men jag hittar ingen video eller liknande för att bekräfta det.Är det här likadana väskor?
Isf ser det ut som om att de går att ta i sär.
Drog iväg ett mail igår och fick följande svar:Någon som vet om de här väskorna (Atran Velo Zap Plus) går att ta isär från varandra eller om de sitter ihop permanent? Jag har dammsugit internet efter bilder och info utan resultat. Undrar också mera allmänt om Atran velo-väskor är någonting att ha, eftersom min nya pakethållare har det systemet.
![]()
![]()
Ser fram emot tältrecension i skarpt läge, för visst var det du som hade köpt Nemo-tältet?I helgen bär det av för det första ”riktiga” bikepackingäventyret. Provpackat och vägde hojen. Landar ganska exakt på 20kg med fyllda vattenflaskor, utan mat, men då har jag ju ingen jättelätt hoj från början. Blir intressant att se hur trögt det blir att harva runt på, vad väger era hojar för säg 1-2 dygns tur?
Ungefär 40 kg väger min cykel med packning för övernattning inklusive mat.I helgen bär det av för det första ”riktiga” bikepackingäventyret. Provpackat och vägde hojen. Landar ganska exakt på 20kg med fyllda vattenflaskor, utan mat, men då har jag ju ingen jättelätt hoj från början. Blir intressant att se hur trögt det blir att harva runt på, vad väger era hojar för säg 1-2 dygns tur?