Bikepacking

• Trådstartare Trådstartare sih
  • Start datum Start datum
Bikepacking
Vill du cykla så mycket grus som möjligt?
Har rutt för Siljan Runt på mestadels grus. Du får ringa i ringklockan när/om du cyklar genom Tällberg.
Cyklar ju i sällskap med frun i huset så Siljansleden blir rutten vi tar. Verkar innehålla en lagom mix av asfalt och grus för hennes smak. Hennes tidigare erfarenhet av varvet är Siljan runt med mej i 12 plusgrader och regn för ett antal år sedan…. Hoppas på en behagligare tur denna gången när vi tar med tältet.

Bikepacking
Cyklar ju i sällskap med frun i huset så Siljansleden blir rutten vi tar. Verkar innehålla en lagom mix av asfalt och grus för hennes smak. Hennes tidigare erfarenhet av varvet är Siljan runt med mej i 12 plusgrader och regn för ett antal år sedan…. Hoppas på en behagligare tur denna gången när vi tar med tältet.
Cyklar ni från och med onsdag så ser det ut att bli riktigt kanonväder.

Bikepacking
RR - Bohuslän Runt
Lite spontant fick jag och numera två kompisar (första gången jag träffade den ena!) planerat in en bikepacking (vi bodde dock i stugor/vandrarhem där med lite packning), Bohuslän runt måndagen efter midsommar. Vi utgick från Göteborg och kom fram till den här rutten. Vi planerade övernattning i stuga i Lysekil, stuga i Strömstad och vandrarhem i Uddevalla. Där med fyra cykeldagar.
1751830867576.webp

Vi var lite oroliga då vädret skulle vara sådär.. Den ändrades dock dag till dag så vi tänkte det skulle bli ostadigt och skitfande.
495076700_1230782122015082_597613088288714006_n.webp

508599008_741337428245622_122925518808101789_n.webp

Dag 1 (118km):
Men måndagen var kommen och vi kom oss ut. Vi kom iväg lite sent pga logistiska skäl men trampade iväg lagom till klockan slog 12, det var uppehåll. Väl i Kode öppnade sig himlen. Vi bestämde oss för att passa på att stanna och äta, även fast ingen direkt var hungrig.

Men nu var det avklarat och regnet avtog. Vi cyklade på och regnet kom och gick men inga större skurar.
0aXMgxf4B1ETzUTffNU-Ky2fcCHneUm8HCYD_xvjpj4-1542x2048.webp

Väl i Varekil stannade vi för att fika. Kaffe och bulle! Till vår stora förvåning var kaffet gratis när man handlade något mer. Enkla 5/5 till ICA i Varekil, rekommenderas starkt.

Efter det trampade vi på ganska frekvent till vi kom till Malö leden. Något av en höjdpunkt för mig som stor Evert Taube fantast. Jag är från Bohuslän så inget exotiskt så, men att få cykla genom klassisk Taube-mark var något speciellt ändå. Ljuvligt.
Färjorna klaffade bra och vi cyklade vidare till Fiskebäckskil, där fick vi vänta en timme på färjan. Dock en trevlig och naturlig pause. Väl i Lysekil var det inte långt kvar förens vi kunde göra oss hemmastadda i första lägret.
514520135_1652404632140220_1905849860444542634_n.webp

Verkligen trevligt med camping. Jag kommer ta med min familj på camping framöver. Enkelt, mysigt och roligt för alla åldrar.
Prognosen för morgondagen sa sol men stark sydvästlig vind. Vi skulle ju norr över så det skulle vara till vår fördel i de flesta fallen.

Dag 2 (118km):
Nästa dag kom vi iväg och visst hade vi vinden i ryggen. Första milen gick enkelt med stor fin vägren, vilket snart skulle ändra sig. Vi kom på nyasfalterade väg 171. MYCKET trafik, MYCKET blåst (nu i ansiktet) och INGEN vägren. Vi ville bara överleva innan vi skulle svänga av mot Bovallstrand där vi satte oss för att fika.
509366842_1252211509686709_4368777084617904329_n.webp 513892856_1123548559796222_4224498497531048064_n.webp
Senare lugnade trafiken ner sig och vi cyklade genom de gamla fiskesamhällena, Hamburgsund, Fjällbacka och Grebbestad. Vi stannade och käkade i Grebbestad och rullade senare vidare mot Strömstad och vår stuga. Ännu en camping som visade sig från sin bästa sida. Trevligt folk och miljö.

Dag 3 (117km):
Dagen då vinden vände, dvs nordlig vind och vi skulle söder ut. Hur är det möjligt? Den avtog också samt att solen lös och det var en behaglig temperatur.
Nu cyklade vi mer inåt i landet, vilket resulterade i mycket reducerad trafik vilket var välkommet. Vi snuddade på gränsen till Norge och det rullade på enkelt genom några få små samhällen, genom skog och förbi fina sjöar. Detta var nog vår bästa dag hittils.
513467573_2444237699303801_2877522096981620557_n.webp

Väl framme i Uddevalla slingrade vi oss fram genom strandpromenaden som ledde oss fram till där vi skulle bo, STFs Gustavsbergs Kurort. Fantastiskt vackert en sån här fin sommardag. Se av bilderna!

511147852_729005282868348_2640740817332762632_n.webp

509664810_552143124645046_5052004649008637195_n.webp

Vi rundade av kvällen med några pilsner i solnedgånen till ljudet av några som fiskade.

Dag 4 (97km)

Lite mör i kroppen var man men vi kom i väg ändå. Motvind stod på schemat så lite mer ruljans på dragjobbet fick det bli idag.
Någon mil in kom vi på en fint packade grusväg som vi inte hade räknat med. Genom skog tog den oss upp och ner i kanske två mil. Det visade sig att det var en helt fantastiskt sträckning, även fast vi hade LVG hojar.
Snart var vi i Lilla Edet där vi fikade (en massa).

Vi tog en kort pause för att pumpa i Kungälv. Vi var ivriga att få komma hem igen så det blev inte mycket mer av denna dagen.
508607395_593294353429794_1160031812747889154_n.webp

Summa summarum så var alla väldigt nöjda med vår cykelsemester. Nivån var lagom för alla tre och vi hade alla en positiv inställning till resan och vi hjälpte varandra kamratligt hela vägen. Vi diskuterar redan vart vi ska cykla nästa år! Vi hoppas och tror det kommer bli en årlig tradition.

Senast ändrad:
Bikepacking
Vad finns det för erfarenhet av custom ramväskor på forumet?

Funderar på att skaffa en väska till min Merida Silex i storlek XL. Det finns ganska mycket plats och många väskor på marknaden blir för smått. Funderar på custom framförallt för att få den form som jag vill ha.

Bikepacking
Vad finns det för erfarenhet av custom ramväskor på forumet?

Funderar på att skaffa en väska till min Merida Silex i storlek XL. Det finns ganska mycket plats och många väskor på marknaden blir för smått. Funderar på custom framförallt för att få den form som jag vill ha.
Finns nog några trådar om det, jag har svarat på det några gånger tror jag. Men ja, jag har beställt custom-ramväskor vid två tillfällen från Rogue Panda. Det var en rätt enkel process, jag förklarade vad jag ville ha, skickade en bild på cykeln med en linjal fasttejpad och fick sen ett korr. Ena gången godkände jag direkt, andra gången gjorde jag en liten ändring. Ingen erfarenhet av övriga som syr upp.

Bikepacking
Finns nog några trådar om det, jag har svarat på det några gånger tror jag. Men ja, jag har beställt custom-ramväskor vid två tillfällen från Rogue Panda. Det var en rätt enkel process, jag förklarade vad jag ville ha, skickade en bild på cykeln med en linjal fasttejpad och fick sen ett korr. Ena gången godkände jag direkt, andra gången gjorde jag en liten ändring. Ingen erfarenhet av övriga som syr upp.
Ah, ska söka lite mer på forat då :) Något från Europa känns ju spontant smidigare. Antar att du är nöjd eftersom du beställt två?

Bikepacking
Ah, ska söka lite mer på forat då :) Något från Europa känns ju spontant smidigare. Antar att du är nöjd eftersom du beställt två?
Japp, det var enkel och smidig kommunikation och väskorna passade perfekt. Liten firma så man har direktkontakt med ägaren som också sitter bakom symaskinen. Det var några år sen dock, innan Trump och tullkrig så idag kanske jag hade valt någon europeisk firma.

Bikepacking
Det här med liggunderlag? På jakt efter ett, wide och antagligen också long. Kollat på:
-Nemo Tensor all season LW (som verkar vara svår att få tag på).
-Exped Ultra 3R LW
-Amok Fjöl ultralight
Vad kör ni med och är ni nöjda?
Det blev till slut ett Exped Ultra 3LW Mummy. Främst för vikt, men också att det fanns i lager till skillnad mot Nemo. Får se om jag blir nöjd, initialt känns det lite smalt trots wide.

Bikepacking
om andan faller på skulle det vara kul med en rr :)
Cyklade upp längs västkusten, genom Dalsland och in i Norge, följde Mjösa och sen Gudbrandsdalen upp till Vinstra och därifrån vidare till Jotunheimen. "Mjølkevegen" och lite bergsbestigning hanns med innan jag tog en dalgång ned till Horten vid Oslofjorden och vägfärjan över till Moss och vidare till Svinösundsbron (gamla). Hem i Sverige via banvallar i inlandet. Totalt 290 mil och runt 20 000 höjdmeter enligt rwgps.

Många plus för cykling i Norge men hade själv valt ett något annorlunda upplägg och rutt om jag skulle cykla igen. Blir nog ingen utförligare RR här, får se, men om någon har specifika frågor så skicka pm :)

photo_download.gne

Senast ändrad:
Bikepacking
-kontaktannons -
Hej är du boende i Gbg eller i de krokarna och vill med på ett litet äventyr?
Nu på söndag den 13/7 har jag tänkt åka ut på en tredagars tur som startar i Uddevalla och sen avslutas i vackra Vänersborg.

Vem är jag? Har bikepackat en hel del de senaste 10 åren, kommit tillbaka nu från en knäskadan, har ritat en rutt som kanske är bra? Kanske suger? Tempot är väl lite medium, inte allt för hårt men har gärna lite go ändå.

Mina talanger är väl att jag kan vifta på näsvingarna, har alltid lite rando-mango i bakfickan och jag är pepp.

Vem är du? Ja för mig spelar det inte så himla stor roll... Är du pepp, kan och vill? Skriv då ett pm så kan vi snacka vidare om det hela.

*Insert coolt foto*
1000015782.webp

/J

Edit: du får ju självklart bo vart du vill. Det är inte det viktiga. Det är ju att du har möjlighet att följa med.

Senast ändrad:
Bikepacking
Nice @yewn

Alltså så fort barnen blivit mer självgående kommer frugan få vänja sig vid många lappar på köksbordet i stil med:
" God morgon älskling, hoppas du sovit gott. Har bakat lite bröd till din frukost. Är iväg på lite cykling igen med någon random happyit som bjöd upp till äventyr. Hemma igen om ett par dagar (tror jag). Älskar dig!"
🤣

Bikepacking
Nice @yewn

Alltså så fort barnen blivit mer självgående kommer frugan få vänja sig vid många lappar på köksbordet i stil med:
" God morgon älskling, hoppas du sovit gott. Har bakat lite bröd till din frukost. Är iväg på lite cykling igen med någon random happyit som bjöd upp till äventyr. Hemma igen om ett par dagar (tror jag). Älskar dig!"
🤣
Gör man det tillräckligt ofta, då behöver man inte baka bullar, eller skriva lappar (om du ändå bakar, ta dem alla med på resan och vädra inte!!! Lämna den underbara bakdoften hemma).
Räcker SMS efter 2 dagar: Kommer tillbaka på tisdag. 😉

Senast ändrad:
Bikepacking
Kort bikepacking: kom kvällen före liftåkning till Kisa Bilepark och cyklade nån mil på Östgötaleden innan jag slog upp tältet. Frustrerande mycket kantareller! Kunde inte plocka allt, men fyllde vindjackan på vägen hem i alla fall.

Bilagor

• IMG_6141.webp
    IMG_6141.webp
    1.5 MB · Besök: 68
  • IMG_6147.webp
    IMG_6147.webp
    1 MB · Besök: 66
  • IMG_6151.webp
    IMG_6151.webp
    1.2 MB · Besök: 77
Bikepacking
Vänern runt, med start/mål i Örebro, 71 mil. Vi följde mestadels Vänerleden men med lite genvägar här och där för att spara km och pga regn. 9 dagar och 8 nätter. Längre än plan pga väder och färre tältnätter av samma anledning, bara två. I övrigt hotell, B&B, campingstuga och vandrarhem. Vi valde verkligen en utmanande vecka med mycket regn och motvind. Endast dag 1 och 9 bjöd på solsken hela dagen. Men det har varit lärorikt, vår längsta tur hittills!

received_578539908656744.webp

20250704_061925.webp

20250706_114940.webp

20250707_123151.webp

20250707_153015.webp

Bikepacking
-kontaktannons -
Hej är du boende i Gbg eller i de krokarna och vill med på ett litet äventyr?
Nu på söndag den 13/7 har jag tänkt åka ut på en tredagars tur som startar i Uddevalla och sen avslutas i vackra Vänersborg.

Vem är jag? Har bikepackat en hel del de senaste 10 åren, kommit tillbaka nu från en knäskadan, har ritat en rutt som kanske är bra? Kanske suger? Tempot är väl lite medium, inte allt för hårt men har gärna lite go ändå.

Mina talanger är väl att jag kan vifta på näsvingarna, har alltid lite rando-mango i bakfickan och jag är pepp.

Vem är du? Ja för mig spelar det inte så himla stor roll... Är du pepp, kan och vill? Skriv då ett pm så kan vi snacka vidare om det hela.

*Insert coolt foto*
Visa bilaga 779244

/J

Edit: du får ju självklart bo vart du vill. Det är inte det viktiga. Det är ju att du har möjlighet att följa med.
Ja, det har ju varit snålt med svar på denna kontaktannons. Så då får alla här en RR när jag är tillbaka. Shredda lite feta trails så länge, så ses vi på andra sidan 🤙

Bikepacking
En god tur - Rallarvegen och Mjølkevegen 2025

Oslo. Lördag 5/7 2025. Morgon.

Jag har precis läst att cykeln på Bergensbanen mellan Oslo och Bergen inte får vara packad. Står på stationen och monterar väskor på cyklar, men behåller innehållet i en IKEA-påse medan Andreas parkerar bil på Gardemoen. Tåget blir 45 minuter försenat.

Myrdal, lördag 5/7 ca 17.30.
Tåget har kört in förlorad tid. Dimma, regn och väldigt mycket pepp. Packar väskorna inne på stationen. Blir utskälld av en svensk gubbe för att vi tagit in cyklarna och står i vägen för en skylt han vill läsa på. En trevlig finne kommer fram och återställer balansen.

Vi börjar trampa Rallarvegen från ”fel” håll. De flesta tar den från Haugastøl till Myrdal eller Flåm, men jag tänkte det var roligare att cykla uppför. Har ingen aning om var vi ska sova. Det regnar mycket och sikten är nästan noll. Vi slår upp tälten bredvid vägen. Väcks flera gånger av ett en fyrhjuling kör förbi på vägen och skvätter upp lervatten på tälten. 4km.
IMG_3944.webp
IMG_3947.webp

Söndag 6/7. Myrdal - Haugastøl
Herrejävlar vilket ställe. Allt jag läst och hört var sant. Och lite till. Bilderna blev inte som jag hoppats, men minnena sitter där de ska. Efter att frågat runt om tips på ställen att tälta innan Haugastøl station utan något matnyttigt svar hittade vi en stor grusparlkering som fick duga. Frukost och toabesök på stationen på morgonen blev smidigt. Datafil borta. Ca 80km.
IMG_0095.webp
IMG_0124.webp

Måndag 7/7. Haugastøl - Dagali
Felnavigeringar. Den planerade rutten på stig blev för svår i uppförsbacken, det blöta underlaget och regnet. Andra halvan av dagen kändes som en transportsträcka. Förutom den 4km långa 7-procentaren efter att vi hamnat fel och fått gå uppför vad som kändes som en skidbacke. Den kändes inte som transport… Blöta och skitiga valde vi att bo campingplats. Dusch!
IMG_3991.webp

Tisdag 8/7. Dagali - Golfjellet
På väg mot Mjølkevegen! Först en nedförsbacke från himlen. På alla sätt. Vi droppade från 850 till 150 moh på 20km. Lättcyklat!

Sen gick allt fel. Om vi bara inte på något sjukt sätt hade missat skylten som visade att vi skulle svänga vänster… Vi fortsätter klättra och när vi förstått vårt misstag är det för sent att vända om. Vi missade Mjølkevegen! Benen och tidsplanen skulle inte hålla för att vända om. Men vad gör vi nu då? Vi fortsätter klättra. Det blev 20 km uppför. Tillbaka upp på 850 moh. Aj! 89 km.
IMG_4013.webp

Onsdag 9/7. Golfjellet - Songdalselven
Börjar dagen med illamående och kräks. Har ont i magen och kan inte äta. Tjohej! Känner igen känslan. Förra gången fick jag bli hämtad. Det går inte den här gången. En dag med hike-a-bike. Felnavigeringar. Lunch vid en porlande bäck i solen. Koskräck. Fantastiska dalgångar. Upp och ner. Sista nedförsbacken på grus gick från 620 till 180 moh. Hej vad det gick! När klockan blev 19 hade jag under dagen ätit en flapjack. Lyckades få i mig nudlar och mådde något bättre. 64 km.
IMG_4023.webp
IMG_4047.webp

Torsdag 10/7. Songdalselven - Bleiken
Vaknar och mår fortfarande inte som jag vill. Tom. Men med begynnande sadelsår. Vi börjar ändå trampa, det är ju liksom därför vi är här! Dagen ser ut att innehålla två ganska branta klättringar på 200m vardera. Känns inte som ett problem och blir inte ett problem förrän jag får svårt att sitta ner i backarna. Då börjar det liksom bli lite trötta känslor i benen. Vi bestämmer oss för att trampa till tågstationen i Jaren och göra slutet på turen lite kortare. Jobbigt trafikerad väg. 26 grader varmt. Frågar om vatten vid ett hus. Damen bjuder snällt och säger att det är bättre att ni tar vägen över Bleiken istället. Den är inte så trafikerad. Vi tackar för tipset och börjar med fulla flaskor trampa uppåt. Backen upp till Bleiken blev min spik i kistan. Jag fick gå stora delar. Kunde inte sitta. 230 höjdmeter. Men! Det fanns en tågstation där uppe! Hoppade på ett kvällståg till Harestua. 72 km.
IMG_4050.webp
IMG_4061.webp

Fredag 11/7. Harestua - Gardemoen
Vaknar flera gånger på natten. Vi har inte haft någon som helst vind på oss under hela veckan. Nu när det är över 20 grader varmt på natten blir det ett problem. Ingen ventilation i tältet. Jag svettas och fryser om vartannat. Inser någon gång under natten att här tog veckan slut. Vi hade tänkt cykla de tre sista milen till bilen, men det blev nu istället tåg till flygplatsen istället. Sittandes lite halvt på ena skinkan…
IMG_0164.webp

Nästa år blir det Mjølkevegen! Om jag kan navigera rätt.

Bilagor

• IMG_4013.webp
    IMG_4013.webp
    354.2 KB · Besök: 33
  • IMG_0137.webp
    IMG_0137.webp
    1.1 MB · Besök: 33
  • IMG_0138.webp
    IMG_0138.webp
    874.1 KB · Besök: 28
  • IMG_4013.webp
    IMG_4013.webp
    354.2 KB · Besök: 31
Bikepacking
RR Vänerleden runt med transportsträckor 7-11 juli

Ja en till här runt Vänern.

Körde en femdagars "lyx-backpacking" med boende på Campingstuga, Hostels och ett Air-bnb. Blev mycket cykling även om kortade ner hemtransporten genom att ta Mälartåget hem från Örebro, men landade precis över 100 mil cykling. Fick tanken att göra detta när jag delvis kom in på leden när körde Göta-kanalleden för två år sedan. Har annars varit väldigt lite i trakterna runt Vänern, och såvitt jag minns aldrig tidigare i Dalsland.

För vara en cykelled av den typ det är tycker jag Vänerleden bjuder på en del tuffa utmaningar. Varierande underlag, många höjdmeter för vara i Sverige, med en del rätt tuffa grusklättringar. Utöver det hade jag en del kroppsliga problem att kämpa med som gjorde det delvis till mycket lidande.

Dag 1: Farsta - Kumla 216 km
Var en fin dag, men lite tungt med all packning innan kommit in i det. Försökte hålla tempo för hinna fram till Kumla innan regnet. Övernattning i en campingstuga i Kumla. Regnade på rätt på bra på kvällen så var skönt att bo torrt, men var en bit bort till servicehuset så blöt blev man ändå.

Foto 2025-07-07 07 45 47.webp
Foto 2025-07-07 11 38 03.webp
Foto 2025-07-07 09 44 11.webp

Foto 2025-07-08 08 03 11.webp

Dag 2: Kumla - Lidköping 209 km
Regnet öste ner vid start. Höll i första 5 milen. Sedan blev det gradvis bättre. Kom in på Vänerleden efter ca 6 mil, norr om sjön Skagern. Sugande blöta grusvägar och några felnavigeringar genom kohagar drog ner tempot. Rätt tuff grusklättring upp till månlandskapet på Kinnekulle. Benen kändes bättre än väntat. Övernattning på ett hostel i Lidköping.

Foto 2025-07-08 11 20 36.webp
Foto 2025-07-08 12 09 55.webp
Foto 2025-07-08 16 07 09.webp

Foto 2025-07-08 17 42 06.webp

Foto 2025-07-08 21 36 02.webp
Foto 2025-07-09 07 54 09.webp

Dag 3: Lidköping - Åmål 237 km
Dalsland är backigt! Blev en tung dag, vart fall andra hälften. Första delen i strålande solsken var mycket fin. Men sedan så sa kroppen ifrån på flera sätt strax före den första rejäla backen kom. 1.5 km grusklättring på 7-9 % . Efter det var det mest lidande. Blev en kamp på slutet, majoriteten av dagens 1400 höjdmeter kom de sista sex milen, en stor del av dessa på grus. Övernattning Air-bnb-hyrd lägenhet i ett litet hus i en villaträdgård.

Foto 2025-07-09 09 38 13.webp
Foto 2025-07-09 11 08 53.webp
Foto 2025-07-09 17 48 07.webp
Foto 2025-07-09 17 48 10.webp

Dag 4: Åmål - Kristinehamn 204 km.
Backigt även i Värmland. Men de flesta av höjdmeterna kom denna dag på första halvan av turen. Fint väder hela dagen. Gynnsamma vindar, inga större problem med cykel eller navigering. Men ändock ett lidande som började närma sig episka proportioner. Övernattning på ett hostel mitt i Kristinehamn.

Foto 2025-07-10 10 48 30.webp
Foto 2025-07-10 11 47 59.webp
Foto 2025-07-10 14 58 11.webp
Foto 2025-07-10 17 05 31.webp
Foto 2025-07-10 20 49 30.webp

Dag 5: Kristinehamn - Skagern - Örebro 137 km.
Körde de avslutande sex milen av leden, innan var tillbaka där jag kom in på den norr om Skagern. Vek sedan av upp mot Örebro. Fick en sista utmaning i form av extrem motvind.

Så har man alltså gjort ett varv runt även denna stor sjö. 100 mil och 5,649 höjdmeter på fem dagar. Mycket trevlig cykling, och en hel del som väl var mindre trevlig.

Foto 2025-07-11 08 21 21.webp
Foto 2025-07-11 10 21 03.webp
Foto 2025-07-11 14 41 13.webp

Senast ändrad:
Bikepacking
RR - Bohuslän Runt
Lite spontant fick jag och numera två kompisar (första gången jag träffade den ena!) planerat in en bikepacking (vi bodde dock i stugor/vandrarhem där med lite packning), Bohuslän runt måndagen efter midsommar. Vi utgick från Göteborg och kom fram till den här rutten. Vi planerade övernattning i stuga i Lysekil, stuga i Strömstad och vandrarhem i Uddevalla. Där med fyra cykeldagar.
Visa bilaga 778608
Visa bilaga 778609
Visa bilaga 778610

Visa bilaga 778611

Visa bilaga 778622

Visa bilaga 778636

Summa summarum så var alla väldigt nöjda med vår cykelsemester. Nivån var lagom för alla tre och vi hade alla en positiv inställning till resan och vi hjälpte varandra kamratligt hela vägen. Vi diskuterar redan vart vi ska cykla nästa år! Vi hoppas och tror det kommer bli en årlig tradition.

Jag är väldigt tacksam för detta inlägget för jag har fegat ur helt när det gäller bikepacking på landsvägscykel, jag hade intalat mig själv att det är inte bra för cykeln att bära all den extra vikten osv plus att 25mm däck inte gillar grus/skogsväg. Därför har jag fegat ur och bestämt mig att köpa en Gravel. Men nu när jag ser era bilder så fick jag tillbaka känslan av att visst sjutton kan det fungera.

ber om ursäkt att jag slaktade ditt inlägg lite i min reply, jag tog bort en del bilder och text för att fokusera på bilderna med landsvägscyklar i bikepacking temat.

Tillbaka
Topp