Bikeparks

Bikeparks
Hej,

Jag är en lite sugen på cykla inom en "cykel område" typ bikepark, jag vet att den finns i Åre och andra ställen himla lång borta från Stockholm, men om man räknar med 3 till 4 timmar bil resa från Stockholm, var skulle finnas bra bikeparks där man kan verkligen använda den "full potential" från and Enduro/FR/DH cykeln?

Cheers!

Bikeparks
Ja det blir ju Gesunda o Järvsö. I Norrköping finns Yxbacken Cykelpark samt så klart här i Sthlm Hammarbybacken och Flottsbro som byggt en del nytt tills i går :)

Bikeparks
Gesunda och Järvsö. Vilket du väljer beror lite på vad du vill ha. Järvsö är ganska välgroomat och tillrättalagt. Gesunda är mer naturligt och söndereroderat med lite mer hillbilly. Järvsö har även mer boende och andra faciliteter (käk, bärs, samhälle, pizzahak, Ica osv) än Gesunda.

Bikeparks
Jag lånar tråden lite:
Hur är det med duschar i Gesunda, Järvsö respektive Åre?
Campar man är det ju najs att kunna vaska sig lite..

Bikeparks
Det är inte DH att tvätta sig. Men i både Järvsö och Gesunda finns det nog faciliteter man kan fullåna, men som inte är officiellt tillgängliga. Men jag kan ha fel? Oavsett, vandrarhemmet i samma byggnad som fiket i JBP har dusch. Vid Gesunda finns det omklädningsrum som kanske tillhör någon form av asylboende nu? Båda kan man nog få låna om man frågar snällt.

Bikeparks
Har lånat duschen i källaren på Järvsö flera gånger. Har ibland kostat en 20:a eller nåt. Enda gången det inte funkat var då något gäng bokat hela vandrarhemmet.

Tillbaka
Topp