Bikeshop.se

Bikeshop.se
Jag fick mitt paket med Favero Assioma Duo igår också. Super! Tog lite tid med Bring men allt var kanoners! Kul med ytterligare en leverantör på cykelsidan.

Bikeshop.se
Mitt paket står som ”registrerat” men inte överlämnat till Bring sen i fredags. Men fakturan har jag redan fått från Klarna.

Lite oklart, men det ska nog gå bra.

Bikeshop.se
Adhocalias sa:
Mitt paket står som ”registrerat” men inte överlämnat till Bring sen i fredags. Men fakturan har jag redan fått från Klarna.

Lite oklart, men det ska nog gå bra.

Var samma för min del.

Fick leveransbesked den 28/5 men fick ingen uppdatering på Bring förrän 31/5.

Bikeshop.se
Gjorde en beställning den 20/6, får ett mejl om att ordern har plockats och är på väg.
I mejlet finns även ett kolli-nummer som jag använder för att spåra paketet.

Idag 27/6 är statusen "Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta."

Kontaktar deras support och dom svarar med att det inte är deras fel och skickar med en länk till deras tidigare omdömen på både Prisjakt och Google.

Bikeshop.se
Ricke sa:
Tjena,
tog en vecka för mitt paket - inga probs, men.
Returer - ska skickas till Norge = svindyrt?

/Ricke

Jag har en pågående retur (garanti). Fick fraktsedel med gratis frakt. Dock verkar deras avtal med Bring lite märkligt. Mitt paket har legat i Jönköping i två veckor och väntat på att pallen ska "stängas" innan de skickar vidare...

Bikeshop.se
Clark sa:
Ricke sa:
Tjena,

/Ricke

Jag har en pågående retur (garanti). Fick fraktsedel med gratis frakt. Dock verkar deras avtal med Bring lite märkligt. Mitt paket har legat i Jönköping i två veckor och väntat på att pallen ska "stängas" innan de skickar vidare...

Bra att garantiärenden går med gratis frakt i a f, mina prylar var ett felköp. Skickades 7juni - inte framme ännu?. Hela Sveriges Cykelaffär ?

Bikeshop.se
Ja har gjort en order där. Dyr sweethjälm. Dök upp efter en vecka ungefär. Helt ok.

Lite meck med en bråkig rabattkod, fick svar på mail inom några timmar.

Senast ändrad:
Bikeshop.se
Har också gjort beställning därifrån.

Bra kundtjänst som svarade snabbt på produktfrågor.

Beställning/orderkännande/klar att skicka gick snabbt (produkt på lager).

Sen sabbade Bring resten (enligt Bikeshop iaf), försändelsen låg på terminal en vecka innan den gick vidare (till Sverige), så det tog ca 9 arbetsdagar innan leverans.

Rabattkoden på 10% funkade inte i webbshoppen, men efter mail till kundtjänst fixade de rabatten efteråt.

Kommer beställa från dem igen, men man får väl ha is i magen gällande leveranstid är väl läxan att lära.

/Johan

Bikeshop.se
Jag beställde några väskor från dom, varav en som jag visste var restad, men att jag skulle vänta in komplett order.

Inga konstigheter, dom skickade så fort den restade väskan kommit. Sedan att Bring/DHL lyckades strula till det är en annan femma.

Med bikeshop.se och deras kundservice får 5 ventilhattar av 5 möjliga, Bring/DHL får 2....

Bikeshop.se
Beställde från dem i maj. En artikel saknades i lådan men efter snabb kontakt med dem på Facebook och mail så löste de det utan snack och skickade det som saknades. Annars bra utbud och bra priser tycker jag.

Bikeshop.se
Jimel sa:
Konstigt att Bring strular för de flesta, kanske inte är Bring det är fel på?

Jag tror/gissar att Bikeshop väntar in ett visst antal ordrar innan de skickar alt. skickar en gång i veckan/varannan vecka. Därför kan det ta längre tid och inget Bring kan göra något åt.

Min retur som skickades 11 juni ligger fortfarande kvar i Jönköping. Bikeshop hoppas den är framme i Norge senast under nästa vecka ?‍♂️

Bikeshop.se
Clark sa:
Jimel sa:
Konstigt att Bring strular för de flesta, kanske inte är Bring det är fel på?

Jag tror/gissar att Bikeshop väntar in ett visst antal ordrar innan de skickar alt. skickar en gång i veckan/varannan vecka. Därför kan det ta längre tid och inget Bring kan göra något åt.

Min retur som skickades 11 juni ligger fortfarande kvar i Jönköping. Bikeshop hoppas den är framme i Norge senast under nästa vecka ?‍♂️

Ja det känns väl ganska troligt, en av anledningarna till att dom kan hålla lite lägre priser.

Bikeshop.se
Beställde i måndags (fredag nu). Fortfarande inget paket.. Segt. Rekommenderar inte om man vill ha normalsnabb leverans. Hoppas paketet kommer nästa vecka.

Bikeshop.se
Paketen lär komma från Norge,då lär det ta längre tid.Bring är kassa helt enkelt. Tycker att de tar extra tid på sig och har dålig uppdatering av statusar även från andra leverantör som använder dem. . Handlat av Bikeshop två gånger nu. Funkar bra. Bikester tar också några dagar till exempel.
De har lite billigare priser på vissa saker, då kan man vänta.har man bråttom för man köpa nånstans där man är säkert på riktigt snabb leveran

Bikeshop.se
Tandtroll sa:
För mig känns det som att bikeshop gärna lägger allt skuld på Bring.
En sak jag inte förstår dock, om nu Bring klantar till det så ofta (med tanke på hur många bara här inne som haft problem med långa leveranstider) varför fortsätter man då anlita Bring?

För min del så tog Bring/DHL lång tid på sig både innan det började hända saker, och sedan lyckades dom under flera dagar strula bort ett av paketen. Båda paketen gick samtidigt från Sundsvall, men bara ett kom fram till Service Point...Det andra försvann i 4 dagar...till slut kom det till rätta.

Bikeshop.se
Ricke sa:
Clark sa:
Ricke sa:
Tjena,

/Ricke

Bra att garantiärenden går med gratis frakt i a f, mina prylar var ett felköp. Skickades 7juni - inte framme ännu?. Hela Sveriges Cykelaffär ?

Fick svar från Postnord idag (en vecka senare), paketet på väg tillbaka till avsändaren:(
Varför visste dom inte, snart en månad har gått och paketet på väg åt fel hål - fantastiskt..
To be continued.

Bikeshop.se
Jag fick inte mina grejer levererade på 11 dagar, avbeställde och DÅ skickades dom. Gick i retur, tog sjukt lång tid men med en dag tillgodo och några mail med kundtjänst så notifierade dom även klarna.

Bikeshop.se
Köp inte kläder eller hjälmar därifrån eller dylikt. Surt att behöva betala returfrakten till Jönköping när sakerna inte passar fastän man kollat storleksguide.

De verkar inte helt klara med sin svenska del en del saker på norska och felaktig info.

Brings trackingsystem suger men paketen kommer fram.

Bikeshop.se
Handlade 22/7 på eftermiddagen och idag (25/7) kom leveransen. Så det får väl ses som mer än ok på leveranstiden. Sen kan jag hålla med om som andra skriver att brings trackingsystem inte är så bra. Men det tänker jag inte lasta bikeshop för.

Bikeshop.se
Beställde ett par skor på deras TdF-rea..
23/7 - orderbekräftelse
24/7 - Leveransbekräftelse (Står posten, men är Bring.)
25/7 - Ingen uppdatering hos Bring ännu. Enbart att dom fått info om ett paket som ska komma till dom.

Bilagor

• bring1.JPG
    bring1.JPG
    73.3 KB · Besök: 337
Bikeshop.se
Beställde från dem förra helgen och fick lite dåliga vibbar av att läsa tråden här. I mittfall så fick jag leveransbekräftelse på måndag förmiddag (de jobbar ju inte helg) men sedan tog det tre dagar innan Bring hade fått paketet. Enligt deras Bikeshop var detta normalt då de gjorde en grov sortering på svenska/norska paket redan på Bikeshop -alla svenska paket gick direkt till Jönköping för att scannas där.

Eftersom jag fick mitt paket redan på förmiddagen igår och det dessutom innehöll en liten bonus i form av tre däcksavdragare är jag mycket nöjd med servicen.

Bikeshop.se
Beställde grejer i torsdags kväll förra veckan, fick leveransbekräftelse fredag lunch och allt dök upp tisdag i Malmö. Dock var första registreringen av paketet i Jönköping först måndag eftermiddag.

Grejen med sökningen hos Bring verkar vara, som nämnts, att alla kundtoaletter (Edit: autocorrect från kundleveranser eller nåt...) från en dag går i en stor försändelse från Horten till Jönköping och splittras sedan till alla enskilda kunder. Håller väl tull- och fraktkostnaderna nere skulle jag tro.

Bring själva säger nåt i stil med ”The shipment is part of a larger consignment and cannot be tracked until it has reached its destination country”. Synd att det ska vara så men det verkar flyta på nu i sommar ändå. :-)

I dag kanske jag hinner hämta paketet så får vi se om jag har fått rätt grejer.

Mina vänner i Norge har haft mycket goda erfarenheter av att handla från Bikeshop så jag är i alla fall inte skeptisk.

Ragnvald

Edit: förklaring till kundtoaletterna...

Senast ändrad:
Bikeshop.se
Ragnvald sa:
Beställde grejer i torsdags kväll förra veckan, fick leveransbekräftelse fredag lunch och allt dök upp tisdag i Malmö. Dock var första registreringen av paketet i Jönköping först måndag eftermiddag.

Grejen med sökningen hos Bring verkar vara, som nämnts, att alla kundtoaletter från en dag går i en stor försändelse från Horten till Jönköping och splittras sedan till alla enskilda kunder. Håller väl tull- och fraktkostnaderna nere skulle jag tro.

Bring själva säger nåt i stil med ”The shipment is part of a larger consignment and cannot be tracked until it has reached its destination country”. Synd att det ska vara så men det verkar flyta på nu i sommar ändå. :-)

Mina vänner i Norge har haft mycket goda erfarenheter av att handla från Bikeshop så jag är i alla fall inte skeptisk.

Ragnvald

Är det en VVS sida?

Bikeshop.se
Ragnvald sa:

Grejen med sökningen hos Bring verkar vara, som nämnts, att alla kundtoaletter från en dag går i en stor försändelse från Horten till Jönköping och splittras sedan till alla enskilda kunder. Håller väl tull- och fraktkostnaderna nere skulle jag tro.

Ragnvald

Ovanligt med webbshop som har kundtoa.

Bikeshop.se
Jimel sa:
Ragnvald sa:

Ragnvald

Men skönt för städarna. :)

Bikeshop.se
ceel sa:
Jimel sa:
Ragnvald sa:

Ragnvald

Men skönt för städarna. :)

Vi får se sen om de önskar ha åter toaletten (bajamaja?) som kom hem hit med Bring idag... men just toalettservicen får man väl uppskatta till max!

Skämt åsido - tryckfelsnisse gjorde en rätt kul ersättning av ordet kundleverans om jag inte missminner mina ursprungliga intentioner...

Bikeshop.se
Update och sammafattning
Orderläggning: 23/7 kl 08:00
Leveransbekräftelse: 24/7
Uppdatering hos Bring: 26/7 kl 16:00 i Jönköping
Leverans till ombud: 29/7 kl 13:10

Summa summarum tog det en vecka från Bikeshop till Borås vilket jag är nöjd med.

Dessutom riktigt vasst pris på nya skor i samband med deras TdF kampanj. :)

Bikeshop.se
Precis som för de flesta andra har det fungerat bra för mig också, tog dock 7 arbetsdagar så var ju bra mycket längre än de flesta andra, antar dock att det hade mer med posten som företag att göra än bikeshop..

Bikeshop.se
Jag har gjort två ordrar därifrån som båda strulat pga felaktiga lagersaldon. Båda gångerna har jag fått höra av mig till dem för att få besked om det. Första gången löste det sig inom ett par veckor, men den senaste ordern valde jag själv att annullera pga att leverantören hade slut på varan och inte hade något datum på när den skulle återkomma. Det som stör mig är att varan fortfarande är beställningsbar trots att den är slut hos leverantör.

Svaret från kundtjänst var att de inte tar bort varor från webshopen som de vet att de kommer få in i lager igen vilket för mig låter lite konstigt då de inte har något leveransdatum från leverantör.

Nä, jag handlar någon annanstans i fortsättningen.

Bikeshop.se
Köpte ett däck från dem några veckor sedan, 2 rundor senare var casingen och däcket vint. Fick nytt på garantin direkt tog 3 dagar, det tycker jag är ett bra betyg iaf!
Kommer handla där fler gånger!

Bikeshop.se
Läste här om rätt långa leveranstider, felaktiga lagersaldon och tveksamheter med priser och beställde efter lite tvekan lite grejer jag letat efter och där deras pris på två av tre produkter var för bra för att jag skulle kunna låta bli (och den tredje lilla saken var samma pris som hos alla andra, men den behövde jag ändå). Jag fick även 10% extra rabatt som ny kund och kan väl avregga mig från nyhetsbrevet nu :-)

- Beställde i måndags
- I tisdags var paketet sökbart som "på väg"
- Igår (onsdag) var paketet i Jönköping och hade skickats vidare
- Idag (torsdag) hämtade jag ut det

Det finns de som är någon dag snabbare, men bättre än förväntat på alla punkter!

Bikeshop.se
beställde därifrån idag med, ville verkligen inte det men de hade riktigt bra pris på det jag skulle ha :) hoppas det inte blir något returärende bara

/edit: fick paketet idag! Finemang ju! Det verkade komma från Jönköping men det är en "Plukkeliste" bifogad!? Hur som helst är jag nöjd.

Senast ändrad:
Bikeshop.se
Beställde en tacx flux S hos Bikeshop, bra och snabb leverans men tyvärr var fluxen trasig redan efter 3 minuters testcykling. Skickade idag söndag den 8/12 ett supportmail till dem. Tänkte att jag skulle uppdatera här allt eftersom ärendet löper på.

Tillbaka
Topp