Bikester gosigt maskrosföretag.

OK, Bikester har gjort det igen. Lyckats alltså. :)

Jag beställde ett par Endura Hummvee shorts i största storleken och de fanns på mitt Postnord utlämningsställe efter fyra dagar.
(Bara det är ju imponerande nuförtiden) Jag kröp i shortsen när jag kom hem och de kändes OK. Priset också med tanke på
att de kom med en stoppad linerbyxa som även passar att knäppa i mina Endura långbrallor. Gött e de.

Linerbrallan var märkt XXL, precis som påsen och alla etiketter men jag upptäckte att själva shortsen var märkta med XL.
Kontaktade därför kundservice som snabbt svarade att de skulle kolla hur det såg ut på de shorts som fanns i lager men
för säkerhets skull fick jag en retursedel mailad och ett nytt par utskickade samma dag.

Jag provade dem en gång till och de satt faktiskt bra trots allt så jag funderade på att köpa ett par till. Tursamt nog kom Bikester med ett utskick där de erbjöd 10% rabatt på t ex cykelshorts. Endura fanns med på bilderna. Jag klickade in och började beställa ett nytt par "för säkerhets skull" men när jag kom till kassan så kunde man ändå inte lösa in rabattkoden därför att märket var undantaget från erbjudandet. Viss besvikelse. Men vad fasen, det skulle ju komma ett par om ett par dagar så jag bestämde mig för att vänta och se hur de nya passade.

De nya brallorna kom med samma hastighet som de första. Jag provade dem och skillnaden var inte precis enorm. Jag har ännu inte mätt dem ass-to-ass så att säga, men jag frågade kundtjänst om vi kunde göra en deal där jag behöll båda paren mot en fraktfri faktura med 10% rabatt (som de ju faktiskt erbjudit, men ändå inte). Det gick hur bra som helst, även om jag först fick en faktura utan rabatt avdragen, men som korrigerades efter en fråga från mig.

På det hela taget är jag alltså riktigt nöjd. Shortsen är sköna och jag rekommenderar både dem och Bikester till den som undrar.

Har gjort totalt fyra beställningar under ca 5-6 månader från sidan och har fått samtliga paket på 3-4 dagar. jag är nöjd med deras hantering och kommer att fortsätta att handla av dem.

Har personligen alltid haft bra erfarenhet av dem. Hade till exempel en gaffelpump från dem som gick sönder (slang sprack) häromdagen. Den var nästan 2 år gammal. Efter endast ett email med bild till deras kundservice så var det inget snack om saken, pengarna tillbaka utan knussel.
Kan bli bra med fysisk butik.

Kommer bli ännu mer gnäll på LBS:erna nu då när de tvingas effektivisera sig för att hänga med i konkurrensen...

Känns ju som att de enda som handlar på bikester är småbarnsföräldrar som letar rabattkoder. Dom är ju inte bäst på något, och sällan billigast.

Hoppas nya butiken blir bra iaf. Vad man nu ska göra i Sickla.

Det är sant! Men hur andelen cyklister per 100 invånare måste vara otroligt låg. Stadsbilden präglas av dubbelparkerade Range Rovers och elsparkcyklar.

Malmö eller Lund hade varit perfekt.

Ja - eller linköping? Eller uppsala? Stockholm och göteborg är nog dåliga val.

Skrämmer liv i den här gamla tråden.
Prisinformationen känns faktiskt väldigt maskrosig. Ordinarie pris för
Shimano online på Bikester

ST-RS685/BR-RS805 Road Disc Brake Fram anges till 6 645 kr. Det var möjligen ett rekommenderat pris precis när grejorna lanserades för flera år sen. Idag saknar det all relevans. Oseriöst att påstå att varan är nedsatt med 4050 kr. För priset som de vill, dvs 2595 kr, kan man istället köpa det betydligt modernare Ultegra ST-R8020+BR-R8070 2-speed Disc Brake front för samma pengar och då pratar vi ordinarie pris.

I ljuset av att andra handlare reade ut motsvarande set för ca 1500 kr framstår det hela som ännu mer maskrosigt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp