[Bilder] 08 Street show

[Bilder] 08 Street show
Riktigt schyst!

Men!
Är det bara jag som är konstig, när jag ser street som att använda den befintliga arkitekturen för att ta sig fram på kreativa sätt.. inte att man sätter upp en kicker och tar 50 bilder på en cyklist i luften emd himmel som bakgrund? :)

[Bilder] 08 Street show
Jag slank förbi som hastigast när de unga tuffingarna övade lite. Man får väl säga till deras försvar att det inte finns mycket till naturliga hinder i gatumiljön utanför cykloteket. Det hade ställts upp en hoppramp som bilderrna är tagna från. Jag stod ungefär därifrån bilderna är tagna ser det ut som. Tyvärr så ligger cykloteket i skugga mitt på dagen som synes på bilderna. Det fanns ju också lite mindre hinder och jox som jag inte riktigt fattar vad man använder till... rör mig persnliogen mest på landsväg och stig. Hoppa kunde dom i alla fall..... :)

[Bilder] 08 Street show
Jag hade tyckt det var lite kul och hade satt upp lite rails, bänkar, boxar, mm som man ser på tävlingar. Men åkarna var duktiga. Var lite trixigt att ta bilderna eftersom min kamra e lite sen så fick trycka av ungefär när man hörde dom träffa upphoppen, hehe. Och så kanske man skulle stått med solen i ryggen.

[Bilder] 08 Street show
Det coolaste var väl ändå att adam alsing hade klätt ut sig till roberto vacchi och stod och kommenterade åkningen. Det var kul.

Annars var det mest irriterande att det var så hög volym att man inte kunde prata med folket i montrarna.

[Bilder] 08 Street show
Ekorre skrev:
-------------------------------------------------------
Var lite
> trixigt att ta bilderna eftersom min kamra e lite
> sen så fick trycka av ungefär när man hörde dom
> träffa upphoppen,

Jag vill inte påstå att du inte kan din kamera nu så ursäkta om jag trampar dig på tårna =)
Jag har hittills aldrig sett en kamera som inte tar bilden exakt när man trycker på knappen.
Det verkar dock vara en hel del handhavandefel.. skit bakom spakarna ;)
Det är så att dom flesta kameror idag har något som kallas autofokus, och den är det som ger fördröjningen om man inte vet hur den fungerar.
Om du känner på avtryckarknappen på kameran så har den två lägen! trycker du ner den lite försiktigt så focuserar den, och om du håller den i det läget så är den fokuserad, sedan är det bara att trycka ner knappen till bottenläget där den då tar kortet direkt!
Det som händer om man bara trycker ner knappen hela vägen direkt utan att ge den en chans att fokusera först, är att den inte hinner med! så den tar en secund på sig att fokusera först innan den tar fotot!
Om jag har fel som sagt så ber jag om ursäkt! Men många gör detta felet.
Så testa din kamera nu om det kan vara så, och låt mig veta om du faktist har en kamera som tar bilden med fördröjning (vilket vore ett stort problem eftersom man gärna vill ha möjlighet att ta fotot vid en viss tidpunkt)
Tack för ordet!

[Bilder] 08 Street show
Nja Khayman nu generaliserade du nog lite väl, min Olympus har (tyvärr) en liknade fördröjning som Ekorre nämner även om jag förfokuserar och låser objektet.

[Bilder] 08 Street show
Okej! isåfall så ber jag ödmjukast om ursäkt :) jag har nämligen haft en faslig massa kompisar och släktingar framför allt som gjort detta fel.
En mobiltelefon som tar bilder har alltid bara ett steg i knappen då den inte har autofokus (utom K750 & W800) Men kamerorna idag "brukar" vara mer avancerade än så!
Nåja nu har jag förmedlat den lilla kunskap jag kunde bidra med och det kanske hjälper en del i alla fall :)

Tillbaka
Topp