Tobbe Arnesson
Ny medlem
Bilder och sammanfattning från Kinnekulle
Gör en ny tråd, den andra känns rätt söndersnackad alla redan.
Lördag - 15 tappra själar rullar ut från Kinnekulle camping och tar leden motsols. Vi kör förbi Martorpsfallen men viker sedan av på asfalten hem igen.
Tommy fra Norge bombar
Aleksander fra Norge gillar leran i Kinnekulle
Och lera är det gott om
Single Speed är alltid rätt, men den dan var det mer rätt. För Dan.
Øystein leker utför
Tommy är en siluett
Christian kör en svart 5-Spot = ninja!
Aleksander droppar. Du tittar på hela landningen, sen bär det av utför igen. Respekt!
Hallå? Åkte vi inte till KK för att cykla?
Terje är grum på no footer coasters
Vem behöver fartlek när det finns vattenlek?
Are bombar genom vattenmassan
Aleksander kör utför backen där vi andra hade stora problem att gå
På kvällen kollade vi på bilderna jag tog under dagen
Söndag - ny dag, nya människor. Totalt var vi 38 som cyklade uppdelat i olika grupper (som sen delades upp i andra grupper allt eftersom tid och ork tog slut).
Pelle Hå har sett bilderna från lördagen och kommer förberedd på en dag i plasket
Five Spots! Øystein (Norge), Christian (Norge), Tobbe (TnT), Magnus (lundatok) & Mats (iMats)
Kolla! Idag ser man Stenbrottet! Gårdagen bjöd på enbart dimma.
Kullen gör inte ont att kolla på
kevlar käkar Ramslök
Svåraste spången på hela kullen, inte lättare för att den är snorhal
Kindergarten och Pelle. Vi fick leka här en stund tack vare en punka längre ned - tack!
Riktigt juste väder på söndagen. Brände tom armarna i solen
Lunchfika där den snabba och långsamma gruppen möttes. Norrmänen har dragit redan
Även om det var fint väder ovanifrån var leran kvar. Fast idag klibbade den. Passade på att lyxkitta min 5-Spot med en worm drive!
Säga vad man vill om huruvida Fredrik Larssons pappa Evert är bättre på att cykla än min, men Evert är helt klart bättre på att cykla på slätmark än sonen Fredrik!
Mattias AKA mrkling på den kanske bästa stigen för dagen. Mellan parkeringen och Martorpsfallet.
Vattenpåfyllning i Martorpsfallet
Jerry AKA Terminator håller i kvasttjänsten med bravur
Repris på lördagsbilden
Långa hala spänger med kurvor. Underbart! Här är Pelle Hå som lyckas bättre än förra året
En del färistar är svårare än andra, här är Curt i närkontakt med leran
Alla utom undertecknad och Pelle Hå bangade rotsurfarspoten innan campingen
Långbord intill grillen
Måndag - P.g.a. spöregn på morgonen som övergick i regn och hård vind ställde alla (?) in måndagens runda
Pelle Hå och Tobbe TnT karmas hejdå för den här gången
Kolla på de 355 utvalda bilderna här: http://www.lotek.nu/mtb/rides/2005/050604-050606/
Tanka ned alla 882 bilder i en 130 MB Zipfil här: http://www.lotek.nu/mtb/rides/2005/050604-050606/050604-050606 HappyKK.zip
Kolla på alla 882 bilderna här: http://thetnt.no-ip.org/album/index.php?mode=album&alb=2005+04-06/050604-050606+HappyKK
Maila om du vill ha någon/några bilder som orginal. De är c.a. 4MB / fil. Ange det fyrsiffriga numret efter IMG_ så jag vet vilka filer du vill ha. Adress i profilen.
Tack alla som kom!
Det blir nog en ny runda i höst eller så. Jag är sugen på att testa kullen vintertid också, vi får väl se vad som händer.
Lördag - 15 tappra själar rullar ut från Kinnekulle camping och tar leden motsols. Vi kör förbi Martorpsfallen men viker sedan av på asfalten hem igen.
Tommy fra Norge bombar
Aleksander fra Norge gillar leran i Kinnekulle
Och lera är det gott om
Single Speed är alltid rätt, men den dan var det mer rätt. För Dan.
Øystein leker utför
Tommy är en siluett
Christian kör en svart 5-Spot = ninja!
Aleksander droppar. Du tittar på hela landningen, sen bär det av utför igen. Respekt!
Hallå? Åkte vi inte till KK för att cykla?
Terje är grum på no footer coasters
Vem behöver fartlek när det finns vattenlek?
Are bombar genom vattenmassan
Aleksander kör utför backen där vi andra hade stora problem att gå
På kvällen kollade vi på bilderna jag tog under dagen
Söndag - ny dag, nya människor. Totalt var vi 38 som cyklade uppdelat i olika grupper (som sen delades upp i andra grupper allt eftersom tid och ork tog slut).
Pelle Hå har sett bilderna från lördagen och kommer förberedd på en dag i plasket
Five Spots! Øystein (Norge), Christian (Norge), Tobbe (TnT), Magnus (lundatok) & Mats (iMats)
Kolla! Idag ser man Stenbrottet! Gårdagen bjöd på enbart dimma.
Kullen gör inte ont att kolla på
kevlar käkar Ramslök
Svåraste spången på hela kullen, inte lättare för att den är snorhal
Kindergarten och Pelle. Vi fick leka här en stund tack vare en punka längre ned - tack!
Riktigt juste väder på söndagen. Brände tom armarna i solen
Lunchfika där den snabba och långsamma gruppen möttes. Norrmänen har dragit redan
Även om det var fint väder ovanifrån var leran kvar. Fast idag klibbade den. Passade på att lyxkitta min 5-Spot med en worm drive!
Säga vad man vill om huruvida Fredrik Larssons pappa Evert är bättre på att cykla än min, men Evert är helt klart bättre på att cykla på slätmark än sonen Fredrik!
Mattias AKA mrkling på den kanske bästa stigen för dagen. Mellan parkeringen och Martorpsfallet.
Vattenpåfyllning i Martorpsfallet
Jerry AKA Terminator håller i kvasttjänsten med bravur
Repris på lördagsbilden
Långa hala spänger med kurvor. Underbart! Här är Pelle Hå som lyckas bättre än förra året
En del färistar är svårare än andra, här är Curt i närkontakt med leran
Alla utom undertecknad och Pelle Hå bangade rotsurfarspoten innan campingen
Långbord intill grillen
Måndag - P.g.a. spöregn på morgonen som övergick i regn och hård vind ställde alla (?) in måndagens runda
Pelle Hå och Tobbe TnT karmas hejdå för den här gången
Kolla på de 355 utvalda bilderna här: http://www.lotek.nu/mtb/rides/2005/050604-050606/
Tanka ned alla 882 bilder i en 130 MB Zipfil här: http://www.lotek.nu/mtb/rides/2005/050604-050606/050604-050606 HappyKK.zip
Kolla på alla 882 bilderna här: http://thetnt.no-ip.org/album/index.php?mode=album&alb=2005+04-06/050604-050606+HappyKK
Maila om du vill ha någon/några bilder som orginal. De är c.a. 4MB / fil. Ange det fyrsiffriga numret efter IMG_ så jag vet vilka filer du vill ha. Adress i profilen.
Tack alla som kom!
Det blir nog en ny runda i höst eller så. Jag är sugen på att testa kullen vintertid också, vi får väl se vad som händer.