[Bilder]SX trail 06 och P3 06

Tur att jag höll mig från att köpa en 05 SX Trail då. Senaste hellasturen med gamla 04:an från i Maj gjorde dessutom att jag bestämde mig för att behålla den ett bra tag till, den är ju helt grym.

Båda 06:orna ser supertrevliga ut. P3:an är superfin, speciellt jämfört med tidigare år.

Oj, stackars Cal som nu måste sälja sin Revell och köpa nya P3:an bara för att färgmatcha med storspecializeden...

erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj, stackars Cal som nu måste sälja sin Revell och
> köpa nya P3:an bara för att färgmatcha med
> storspecializeden...
> - Det bästa med cykelturerna är att ta
> matsäckspaus. -

Haha, ja det finns ju dom som har riktiga i-landsproblem =D

edit: edit

Senast redigerad av en moderator:
Fan också. Nån som har svetsat ihop baktriangeln på SX'en!

pseries_full.jpg

Tur att de inte gjort så stora förändringar på 2006:an mer än bakdämparens slag / fästet (tror jag).

2006 SX Trail är samma ram som 2005 men med Fox DHX (istf 5th Element) med 6mm längre slag och till det annat främre dämparfäste. Och lite ny lack då...

P3:an ser faktiskt lite ut som en SX Trail med hopsvetsad baktriangel :-) Och rackarns korta kedjestag har den! Borde vara fin att manuala :-)

Endast ram låg -05 på 1099£, svenska generalagenten Grahns tyckte inte att det var värt besväret att ta in den (och om de gjort hade priset antagligen varit helt bisarrt).
Ram för -06 ska visst ligga på 1199£, kompletta varianterna har jag inte sett något pris på.

Tur att jag redan har en SC Bullit, annars skulle jag tuppa av av alla nya shjyssta modeller som kommer.
Den där SX-Trail är supersnugg!
Tycker faktiskt de gamla P.3orna är snyggare...

Såg ett pris i Tyskland på SX Trail 2 (den med Fox Vanilla 36), 3700 euro. Under 35000 kr då.

Den är mycket fin.

specialized_enduro_sx_trail_II.JPG

Länk nedan till tysk affär som säljer den.

<http://www.bikx.com/>

Men de har ju bilder på alla Specialized 2006... Hade ingen aning om att de släpts. Priserna ser något märkliga ut. Många 2006 är betydligt billigare än motsvarande 2005...

De (Specialized) kanske har ändrat prispolitiken? Nu när de delvis tillhör Merida är det inte helt osannolikt att de kan få billigare tillverkningskostnader och billigare komponentinköp (om de sambeställer med resten av Meridakoncernen). Kanske ska gå ner till handlarn och fråga vad det kan bli för pris.. en polare skulle visst få en komplett 2006 Demo 8 för 35 tkr så det kanske kan bli bra pris på en SX Trail 2.

Tillbaka
Topp