Billig cykel XXL eller Biltema?

Yosemites damtrallor är rätt hyggliga om man inte bryr sig om vad man cyklar på öht eller inte vill hålla på med underhåll och sådant men ändå vill ha något som rullar år ut och år in. Typ lagom för den fullständigt cykelointresserade. Fruns yosemite har funkat med minimalt underhåll (ingenting i stort sett) i många år nu, ståendes utomhus. Men tråkigare hoj går nog inte att hitta :giggle:
Jag instämmer, jag bryr mig varken om märket eller vad den har för extrafinesser, behöver nånting som tar mig från punkt A till punkt B på någorlunda kort sträcka inom stan då o då. Är definitivt ingen "hobbycyklare" som trampar bara för nöjjets skull. Och jag upplevde att yosemite är bekvämmare/stabilare än min tidigare monart. Såg bara enormt mycket negativa reflektioner om BT cykeln, därför jag skrev att till min stora förvåning det fungerar väldig bra för mig

Biltemas cyklar är prisvärda om man cyklar till mataffär, tågstation osv. Annars är de rätt usla. Monark är inte bättre och med tanke på priset är de absolut inte prisvärda. Monark är ett sådant märke som folk som inte vet något om cyklar tycker är rätt ok. Men på detta forum anses det höra till det absoluta bottenskrapet. Likaså crescent, yosemite, m.fl. men som sagt, kör man bara till stationen osv funkar det väl utmärkt.

Du är väl för övrigt medveten om att detta är ett forum för entusiaster? Eller, alla är så klart välkomna men svaren man får, får man av entusiaster som ser saker på ett annat sätt än en som inte är intresserad.

Biltemas cyklar är prisvärda om man cyklar till mataffär, tågstation osv. Annars är de rätt usla. Monark är inte bättre och med tanke på priset är de absolut inte prisvärda. Monark är ett sådant märke som folk som inte vet något om cyklar tycker är rätt ok. Men på detta forum anses det höra till det absoluta bottenskrapet. Likaså crescent, yosemite, m.fl. men som sagt, kör man bara till stationen osv funkar det väl utmärkt.
Självklart, jag är medveten om det, jag har aldig heller påstått att jag vill ställa upp på tour de france med en biltema cykel :-D :-D :-D :-D Däremot denna tråd är just diskution för enbart märkena yosemite eller xxl , /så mitt inlägg är inte "off topic" / så jag är rätt nöjd med mitt åk ville jag påstå. Men det stämmer, jag åker bara med den till affären med den för småinköp.

Det stora testet är väl hur den klarar höst & vinter, min erfarenhet är att dom rostar rätt friskt, inte ramen då utan diverse lösa delar, styrlager et.c.

Leta upp en beggad postkodcykel, hemskt fula, men i alla fall de vita är mycket bättre än sitt rykte, bra ytbehandling på ram och gaffel, SRAM 3-växlat fotbromsnav, hjul och däck av god kvalitet för en brukshoj. Knappast stöldbegärlig heller, och ibland kan man hitta helt oanvända i kartong.

Mvh Ulf S.

Jag har en sån som varddagscykel. Fungerar klockrent!!
Torkar av den och smörjer upp den lite 1 ggn om året, sen är det bara att trampa på.
Men i Sthlm där jag bor är dom mycket stöldbegärliga.

Det stora testet är väl hur den klarar höst & vinter, min erfarenhet är att dom rostar rätt friskt, inte ramen då utan diverse lösa delar, styrlager et.c.
Det gör tyvärr även många märkescyklar, ex Merida, Crescent, Monark och framförallt cyklar med svenska gammaldags namn som påskiner de är svenska men bara är beställda från asiatiska fabriker med svenska klistermärken och emblem.

Tillbaka
Topp