Billig cykeldator?

Ronny57

Medlem
Billig cykeldator?
Hej. Någon som kan föreslå en billig dator för att registrera rundor på Mtb, som kan kopplas till Strava. Jag behöver inga kartor o direktioner enbart för att logga rundor. Jag vet att jag kan använda telefonen, men vill inte riskera den o dra ur batteriet.

Billig cykeldator?
En av dina gamla telefoner, utan SIM-kort men med strava-appen?

Men om du gör ngt mer än cyklar MTB så kanske en Garmin GPS-klocka vara ett bättre val?
Då kopplar du ditt Garmin Connect-konto till Strava.
Det behöver inte vara ngn dyr klocka för det, men personligen skulle jag inte köpa ngn som det inte går att lägga in Connect IQ-appar i.

Billig cykeldator?
Har lite samma fundering och tycker att Sigma Rox främst 11.1 Evo verkar ge mycket utan att kosta som en Garmin eller Wahoo, dock osäker på stödet för Strava utöver att man kan synka in rutter.

Billig cykeldator?
Jag gav bort min Garmin 800 mot några hundralappar till cancerfonden. En ny sigma Roxx som fungerar bra kostar inte mycket mer och äldre Garmin Fenix ,appleklocka och andra gps-klockor går väl för under tusenlappen på tradera nu?

Billig cykeldator?
Just nu ligger det åtminstone en Bolt på K&S. Min Bolt har GPS så det har denna med all sannolikhet med.
Check, en Bolt skulle funka. Det är nog en språkfråga, där jag kan ha fel. Jag är i riskzonen för att vara för gammal för detta, i mitt huvud är fortfarande en "cykeldator" något i stil med det man hade förr om åren dvs. utan GPS. Men det är nog dags att uppdatera hjärna kanske, jag köpte ju själv min första GPS-klocka för att logga cykel och löpning 2009. ?

Tillbaka
Topp